NVIDIA, DLSS 2.0’ı bir Unreal Engine 4 eklentisi olarak tüm geliştiricilerin kullanımına sundu. Böylelikle Deep Learning Super Sampling (DLSS) teknolojisi, bir eklenti aracılığı ile geliştiricilere sunulmuş olacak.
- NVIDIA’nın yeni GeForce 461.40 WHQL sürücüleri yayınlandı
- NVIDIA GeForce NOW, Turkcell ve Gameplus iş birliği ile artık Türkiye’de
- Nvidia sessizce tanıttı: İşte GeForce GT 1010 özellikleri
NVIDIA DLSS 2.0 bir eklenti olarak kullanımda
Işın izleme etkinken 1440p ve 2160p’de 60 fps’nin üzerinde kare hızları elde etmek isteniyorsa, Deep Learning Super Sampling (DLSS) teknolojisinin kullanılması ve görüntünün yeniden yapılandırılması gerekiyor. Bu teknoloji olmadan, NVIDIA’nın GeForce RTX 3080’i kadar güçlü bir grafik kartı bile 2160p’de oldukça zorlanıyor..
Unreal Engine 4 kullanan tüm geliştiriciler NVIDIA DLSS 2.0 eklentisine erişebilecek
Şimdiye kadar sadece birkaç geliştirme stüdyosunun DLSS teknolojisine erişimi vardı, ancak artık durum böyle olmayacak. NVIDIA, bundan böyle Unreal Engine 4 grafik motorunu kullanan tüm geliştiricilerin, resmi olarak geliştirilen DLSS 2.0 eklentisine erişebileceklerini ve söz okusu teknolojiyi kullanabileceklerini açıkladı.
Bu şüphesiz kullanıcılar için iyi bir haber. Zira DLSS 2.0 çoğu oyunda çok iyi çalışıyor. Üstelik NVIDIA’nın bu kararı, Unreal Engine 4’ün geliştirme stüdyoları tarafından en çok kullanılan motorlardan biri olması hasebiyle bu teknolojiyi kullanan oyun sayısının orta vadede önemli ölçüde artmasını sağlıyor.
NVIDIA DLSS 2.0 ve AMD FideltyFX karşılaştırması
AMD, NVIDIA’nın DLSS teknolojisine kendi alternatifi üzerinde çalışıyor. Şirket, Radeon RX 6000 grafik kartı serisinin tanıtımı sırasında, FidelityFX Super Resolution teknolojisi hakkında bazı detaylar verdi. AMD’nin bu teknolojisi hiç şüphesiz DLSS 2.0 ile rekabet edecek. .
AMD’nin en son grafik kartlarlarında kullandığı RDNA 2 mimarisi, NVIDIA’nın GeForce RTX 30’da kullandığı Ampere mimarisinden çok farklı. Radeon RX 6000, GeForce RTX’teki Tensor çekirdeklerine benzer deep learning algoritmalarını çalıştırmaya adanmış çekirdeklere sahip değil. Bu nedenle, yapay zeka kullanarak görüntünün yeniden yapılandırılması için kaç tane akış işlemcisi ayırılması gerektiğine programcıların kendisi karar vermek durumundadır.
Her halükarda, DLSS ve FidelityFX Super Resolution teknolojileri aynı şekilde çalışmasa da, aynı hedefi takip edeceklerdir: Işın izleme etkinken çok yüksek çözünürlüklerde saniyede yüksek kare hızlarında oyun oynamaya izin vermek.
Görünüşe göre AMD görüntü yeniden yapılandırma algoritmalarını deep learning yoluyla uygulamak için GPU kaynaklarını kullanmalarına olanak tanıyan DirectX 12 API ile DirectML kitaplığına entegre edecek. Konuyla ilgili olarak bilinmeyen noktalardan biri de, FidelityFX Super Resolution’ın sadece RDNA 2’de mi çalışacağı yoksa RDNA mimarisine sahip tüm grafik kartlarında mı çalışacağıdır.
Ayrıca, AMD’nin teknolojisini ne zaman piyasaya süreceğini de kesin olarak bilmiyoruz, ancak yakın zamanda yapılan bir sızıntı, önümüzdeki Mart ayında gelebileceğini gösteriyor.