Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report Marka

Okula dönüş yolculuğunda uygulamalar ve deneyim

Userspots ekibi bu ayki kullanıcı deneyimi sayfalarımızda okula dönüş konusunda alışveriş sürecinde olan ailelerin işine yarayacak bilgiler içeren bir yazı ile popüler alışveriş uygulamalarının destekleyici özelliklerini anlattı.

Yazar: DIGITAL REPORT
22/10/2021
Kategori: Marka
Okula dönüş yolculuğunda uygulamalar ve deneyim
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

İçindekiler

  • Trendyol
    • Trendyol kullanıcı yorumları
    • Uzman/Fenomen listeleri
  • Hepsiburada
    • Kampanya
    • Listeler
  • Amazon
    • Bonus: Fiyat karşılaştırma ve kampanya takibi

2020 Mart sonrasında ciddi anlamda değişen sektörlerden biri de eğitim oldu. İlk başlarda hayatımıza uzaktan eğitim kavramının belki de bir daha çıkmayacak şekilde girdiğini tahmin ettik. Sonrasında gördük ki aslında özellikle belli yaş grubundaki çocuklar için geri dönülemeyecek bir eğitim kaybı oluşturuyor. 186 ülkede 1,2 milyar çocuğu etkileyen online eğitim konusunu tamamen gündemden çıkartmayacağız belki ama tamamen çevrimiçi yerine hibrit yapıların hayatımızda kalıcı olacağı bir gerçek. Bu bir buçuk yılın sonunda, şimdi farklı bir telaş içindeyiz. Aşıların bulunması ve aşılamanın birçok ülkede %50’nin üzerine çıkması nedeniyle, öğrenciler okullarına dönüyorlar. Eylül ayı her yıl pazarlamacılar için “Back to School” olarak adlandırdığımız “Okula Dönüş” ayıydı, bu yıl ise “Okula Fiziki Dönüş” ayı olarak isimlendiriyoruz. Biz de bu dönemde okula dönüş konusunda alışveriş sürecinde olan ailelere uygulamaların destekleyici özelliklerini anlatmak istedik.

Trendyol

Bir süper uygulama olma yolunda emin adımlarla ilerleyen Trendyol, neredeyse her sitenin sunduğu kullanıcı yorumları bölümünde hem sayısal olarak hem de içerik olarak bir yol gösterici rolü üstleniyor. Bunun yanında birçok fenomen için bir gelir modeli olan “Link ve liste paylaşmak” ise aslında birçok ebeveyn için satın alma kararlarında önemli rol oynuyor.

AdvertisementAdvertisement

Trendyol kullanıcı yorumları

Araştırmalar, bir ürün satın alma sürecinde müşterilerin %67’sinin ürün yorumlarından etkilendiğini gösteriyor. Başka bir araştırma ise yorumun güvenirlik seviyesi arttıkça yani yorumu yapan kişinin adı, soyadı, o ürünü ne zaman aldığı bilgileri gibi bilgilerin verilmesiyle yorumların daha fazla satışı pozitif etkilediğini belirtiyor.

Bu noktada Türkiye’de Trendyol yorumları sadece bir puanlama ve “Kargo çok iyiydi” yorumlarının ötesine en fazla geçen e-ticaret platformu konumunda. Birçok yorum, ürünü satın alan kişinin çektiği bir fotoğraf ve/veya bir deneyim hikayesi barındırıyor. Bu hikayeler de satın alma noktasında oluşabilecek soru işaretleri gidermede ebeveynlere destek oluyor.

Uzman/Fenomen listeleri

Aslında sosyal medya fenomenleri için bir gelir modeli olan Trendyol linki veya listesi paylaşmak bir üstteki Trendyol kullanıcı yorumları ve görselleri kadar satın alma sürecini destekleyen noktada. Özellikle benzer sosyo-ekonomik yapıda gündelik hayatını paylaşan ebeveynlerin takipçileri için oluşturduğu listeler, onların ürünlerle alakalı yaptığı yorumlar, okul alışverişinde karar süreçlerini hızlandırabilir.

Okula dönüş yolculuğunda uygulamalar ve deneyim
Okula dönüş yolculuğunda uygulamalar ve deneyim

Özellikle çalışan ebeveynler, çocuklarının gelişimleri için alacakları ürünlerde yeterli araştırmaya vakit ayıramayabiliyorlar. Bu noktada gündelik yaşamda o ürünlerin nasıl kullanıldığının paylaşılması, kısa süre içinde doğru ürün almaya yönlendirmek açısından önemli. Bu noktada o fenomenin o ürüne yönlendirirken pozitif ve negatif deneyimlerini birlikte paylaşması da oldukça kritik. Bu da, genelde bir fenomenin başarılı olup olmayacağını belirleyen kriter oluyor.

Okula dönüş yolculuğunda uygulamalar ve deneyim
Okula dönüş yolculuğunda uygulamalar ve deneyim

Hepsiburada

Hepsiburada okul alışverişi sürecinde topluluk üzerinden yönlendirme yerine, daha çok kendi oluşturduğu yapılar ile alışverişi destekliyor.

Kampanya

Hepsiburada da banner’ların alt alta gösterilmesi gibi bir kampanya gösterimi şekli yerine, daha organizasyonel şekilde sunulan bir kampanya yapısı kullanıyor. Kategorik bir şekilde gerçekleşen bu ayrım, mobil uygulamada da kullanıcıya basit bir şekilde sunuluyor. Kampanya ve kategori gösterimine hızlı ulaşımı sağlayan yapılar ise alışveriş sürecini hızlandırıyor.

Bunun yanında, zaman odaklı, sadece günün belirli saatlerinde açılan kampanyalar ise müşteri için sadece “iyi fiyat” noktasında fayda sunduğu gibi, platform için müşterilerinin tekrar tekrar uygulamayı ziyaret etmesini sağlıyor.

Listeler

Okula dönüş yolculuğunda uygulamalar ve deneyim
Okula dönüş yolculuğunda uygulamalar ve deneyim

Hepsiburada, farklı alışveriş aşamaları için hazırladığı listeleri de müşterilerine sunuyor. Bu, yukarıda bahsettiğimiz gibi alışveriş sürecini kolaylaştıran bir yapıya dönüşebilir. Bu noktada sadece güven unsurunu etkileyecek “o ürünün orada olmasının nedenlerini” belki veri ile desteklemek de anlamlı olacaktır. O kategorinin en çok satanı, en fazla olumlu yorum alanı gibi ürünleri ön plana çıkartılarak güvene unsuru desteklenebilir. Yine de bu kürasyon ürün listelerinin alışveriş sürecini kısaltan çok önemli sayfalar olduğunu belirtmekte fayda var.

Amazon

Amazon Türkiye piyasasına girdikten sonra, uzun bir süre yaratacağı müşteri deneyimi farkı konusunda farklı beklentilere girdik. Şimdi görüyoruz ki aslında o bekleyiş döneminde, Amazon, bu günlerde yaratacağı fark için çalışıyormuş.

Okula dönüş yolculuğunda uygulamalar ve deneyim
Okula dönüş yolculuğunda uygulamalar ve deneyim

Amazon “hızlı teslimat” ile bu dönemde acil ihtiyaçlar konusunda ebeveynlere destek olacak noktada. Sosyal mecralarda son zamanlarda çok sık duyduğumuz
“Gece aldım sabah kapımda” cümlelerinin bir reklam kampanyası olmadığını bizzat gözlemledik. Bir mobil uygulama özelliği olmasa da genel deneyimi etkileyen bu özelliğin Türkiye’deki e-ticaret sektörü için de oldukça önemli olduğunu düşünüyoruz.

Bonus: Fiyat karşılaştırma ve kampanya takibi

İki adet kategoriyi da ek olarak anlatmak istedik. Fiyat karşılaştırma ve kampanya takibi de okul alışverişini destekleyen uygulama kategorileri olarak karşımızda.
Hem Cimri hem de Akakçe bir ürünün son bir yıl içerisindeki fiyat değişimlerini göstererek, alışveriş yolculuğunuz süresince kafanızda soru işareti kalmamasını sağlıyor.

Kampanya takibi için ise bir Userspots tasarımı olan Bonus Flaş gibi, neredeyse her banka kredi kartının sunduğu kampanyaların takip edilebilmesini kolaylaştıran uygulamalar mevcut. Müşteriler kampanya takibi konusunda motive olmayabilirler ama bir kampanyayı kaçırdıklarında oldukça mutsuz hissettiklerini biliyoruz. “Takip etmek istemiyorum ama kaçırmamak da istiyorum” noktasındaki tüketiciler için kredi kartı finansal bilgilerinin de olduğu bu mobil uygulamaların oldukça faydalı olduğunu düşünüyoruz.

Bu yazı Digital Report Dergisi 10. sayısında yayınlanmıştır.

Etiketler: amazondeneyimfeaturedHepsiburadaMarkalarokula dönüştrendyoluygulamalaryolculuk

İLGİLİ YAZILAR

Veeam 2022 Fidye Yazılım Trendleri Raporu yayımlandı
Güvenlik

Araştırma: Fidye yazımlarla başımız ne kadar belada?

Yazar: DIGITAL REPORT

Veeam 2022 Fidye Yazılım Trendleri Raporu’na göre işletmeler fidye yazılım saldırılarına karşı mücadeleyi kaybediyor. Veeam’in raporu kuruluşların %72'sinin yedekleme havuzlarının...

Devamını oku
iPhone 14 ne zaman çıkacak?
Teknoloji

iPhone 14 lansman tarihi ortaya çıktı

Yazar: Eray Eliaçık

iPhone 14 ne zaman çıkıyor soruları cevap buluyor. En son söylentiler, Apple iPhone 14 lansman tarihinin 13 Eylül olarak belirlendiğini...

Devamını oku
Google Interview Warmup nedir?
Teknoloji

Google’ın yapay zekâsı, sizi iş görüşmelerine hazırlayacak

Yazar: Edanur Tekin Şimşek

Google Interview Warmup nedir? Bir iş görüşmesinden önce gergin kendinizi hissediyorsanız, Google Interview Warmup adlı yeni AI aracı önceden pratik...

Devamını oku
Yeni FIFA oyunu geliyor: Peki hangi şirket geliştirecek?
Teknoloji

Yeni FIFA oyunu geliyor: Peki hangi şirket geliştirecek?

Yazar: Edanur Tekin Şimşek

Yeni FIFA oyunu yolda. FIFA'dan (Fédération Internationale de Football Association) gelen son açıklamaya göre, bu yıl içinde piyasaya “birkaç yeni...

Devamını oku

SON YAZILAR

NFT’ler için siber güvenlik nasıl sağlanır?

Predator Helios 300 SpatialLabs Edition, oyun oynama deneyimine yeni bir boyut katıyor

Araştırma: Fidye yazımlarla başımız ne kadar belada?

Acer, çevre dostu Vero ailesini yeni ürünler ile genişletti

Gençler, Akbank Fellowship Programı sürecinde iş dünyasına ilham verdiler

Sony, Linkbuds serisi kulaklığının en yeni modeli Linkbuds S’yi tanıttı

Bosch, hidrojen elektrolizi için bileşenler geliştirecek

Samsung, Google iş birliği ile ilgili gelecek dönem planlarını ve sunacağı yenilikleri paylaştı

Acer, dönüştürülebilir premium Chromebook dizüstü ve Chromebook tablet bilgisayarlarını tanıttı

TSMC Singapur fabrikası global işlemci krizine çözüm olabilir mi?

AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement

ÇOK OKUNANLAR

WhatsApp, yeni özelliği için sohbet geçmişi senkronizasyonu üzerinde çalışıyor
Teknoloji

WhatsApp, yeni özelliği için sohbet geçmişi senkronizasyonu üzerinde çalışıyor

Madonna NFT dünyasına katıldı
Kripto

Madonna NFT dünyasına tüm “çıplaklığıyla” katıldı

Windows 10 için en iyi medya oynatıcı programlar (2021)
Teknoloji

Windows 10 için en iyi medya oynatıcı programlar (2021)

macOS 12.4 Monterey güncellemesi: Yeni özellikleri
Teknoloji

macOS 12.4 Monterey güncellemesi sonunda yayınlandı

SON REHBERLER

Lost Ark Chicken Festival rehberi: Wild Wing Island, ödüller ve daha fazlası

WWE 2K22 güncellemesi nasıl yapılır?: 1.12 yama notları

Borderlands 3 Epic Games’te ücretsiz oldu: Steam ile nasıl cross-play yapılır?

Borderlands 3 ile Gearbox Software SHiFT hesabı nasıl oluşturulur?

TikTok ve Snapchat’te Neon Lines filtresi nasıl kullanılır?

Fortnite Hafif Makineli Tüfek nerede bulunur?

Vivo’nun yeni amiral gemisi tanıtıldı: X80 Pro

Twitter’da takipçi nasıl arttırılır?

En iyi sosyal medya yönetim programları (2022)

Twitter’da video nasıl gömülür?

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ

AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement
Go to mobile version