OpenAI, yeni yapay zeka arama motorunu 13 Mayıs Pazartesi günü duyurmayı planlıyor. Konuya yakın iki kaynağın verdiği bilgiye göre bu hamle, arama motoru devi Google ile olan rekabeti daha da alevlendiriyor.
Çıkış ve duyuru tarihinin kesinliği değişim gösterebilir. Bloomberg ve The Information, Microsoft tarafından desteklenen OpenAI’nin, Alphabet’in Google’ı ve iyi finanse edilmiş bir yapay zeka arama girişimi olan Perplexity ile rekabet edebilecek bir arama ürünü üzerinde çalıştığını bildirdi.
OpenAI, yeni yapay zeka motoru hakkında yorum yapmayı reddetti. Duyurunun, teknoloji devi Google’ın yıllık I/O konferansının başladığı salı gününden bir gün önce yapılması planlanıyor. Google bu konferansta bir dizi yapay zeka ile ilgili ürününü tanıtmayı bekleniyor.
OpenAI ve Google arasındaki rekabet: Yeni yapay zeka arama motoru geliyor
OpenAI’nin arama motoru amiral gemisi ürünü ChatGPT’nin bir uzantısı olup, ChatGPT’nin internet sitesinden doğrudan bilgi çekmesini ve alıntılar içermesini sağlıyor. ChatGPT, OpenAI’nin metin yönergelerine insan benzeri yanıtlar üreten sohbet robotu olarak uzanca zamandır piyasada bulunuyor. Bazı kullanıcılar bu sohbet botunu zaten arama motoru gibi kullanmaya başladı. Fakat OpenAI bunun yanlış ve yapay zekanın halüsinasyon görmesi nedeniyle sağlıklı bulmuyordu.
OpenAI’nin piyasaya sürdüğü yeni yapay zeka arama motoru, Google gibi büyük bir rakiple rekabet edebileceğini gösteriyor. ChatGPT’nin bu yeni arama motoru, webden doğrudan bilgi çekebilme ve alıntılar ekleyebilme yetenekleriyle dikkat çekici bir alternatif sunuyor. Ancak Google, geniş kullanıcı tabanı ve arama motoru sektöründeki hakim pozisyonuyla, hala kullanıcıların aklına gelen ilk ve en güvenilir kaynak oluyor. Bu nedenle, OpenAI’nin yeni arama motorunun kullanıcıları çekebilmesi için yalnızca teknolojik yenilikler sunmakla kalmayıp, kullanıcı deneyimini de ön planda tutması gerekiyor. OpenAI, gerçek zamanlı ve doğru bilgi sunma konusundaki zorlukların üstesinden gelebilir ve kullanıcılara güvenilir sonuçlar verebilirse, bu yeni arama motoru Google’ın pazar payından önemli bir pay koparabilir. Ancak kullanıcıların eski alışkanlıklarını bırakıp bu yeni platforma adapte olmaları, sunduğu avantajların açıkça anlaşılmasını gerektiriyor.
Öte yandan uzmanlar uzun süredir ChatGPT’yi çevrimiçi bilgi toplama konusunda bir alternatif olarak gördüler ancak gerçek zamanlı ve doğru bilgi sağlama konusunda zorluklar yaşanıyordu. OpenAI daha önce ücretli aboneler için Microsoft’un Bing’ine bir entegrasyon zaten sağladı. Ücretsiz aboneler içinde Microsoft Bing arama motoruna yapay zekayı entegre etti. Bu arada, Google da kendi isimnin içerisine yapay zeka motoru için üretken AI özellikleri duyurdu.
Perplexity adlı girişim, OpenAI’daki eski bir araştırmacı tarafından kuruldu ve sonuçlarında alıntılar ve yanıtlarında metinlerin yanı sıra görseller de gösteren bir AI-yerel arama arayüzü sağlayarak ilgi çekti. Startup’a göre Perplexity, Ocak ayında yapılan bir blog yazısına göre 10 milyon aylık aktif kullanıcıya sahip.
Krea AI ile neler yapabilirsiniz?
OpenAI’nin ChatGPT ürünü, 2022’nin sonlarında piyasaya sürüldükten sonra 100 milyon aylık aktif kullanıcıya ulaşan en hızlı uygulama olarak adlandırıldı. Ancak ChatGPT’nin web sitesine olan dünya çapındaki trafik geçen yıl önce büyük bir artış daha sonrasında ise azımsanamayacak bir düşüş yaşadı ve sadece şimdi Mayıs 2023 zirvesine dönmüş durumda. Benzer şekilde, Yapay zeka şirketi kullanıcı tabanını genişletmek için baskı altında. Daha önce ChatGPT’ye güncellenmiş ve gerçek dünya bilgilerini getirmeyi amaçlayan bir girişim olan ChatGPT eklentileri, OpenAI’nin web sitesinde yer alan bir yardım merkezi gönderisine göre Nisan ayında emekliye ayrıldı.
Öne çıkan kaynak görseli: Markus Spiske / Unsplash