Emoji URL’ler Opera’ya geldi. Tarayıcı, yaptığı açıklamada, kullanıcılara web sitelerine emojiler aracılığıyla erişme olanağı verdiğini, “internete yeni bir yaratıcılık düzeyi getirdiklerini, web’de harfler ve kelimeler yerine URL’ler olarak emoji dizileri ile gezinmenize izin verdiklerini” duyurdu. Artık bir web sitesine girmek için “www” veya “.com” kullanmanıza gerek yok, sadece emoji tabanlı URL’ler kullanabilirsiniz.
Opera, bu proje için Yat adlı bir şirketle iş birliği yapıyor. Bu şirket, geleneksel URL’ler yerine emoji tabanlı URL’ler satıyor.
Emoji URL’ler Opera’da
Yat’lar benzersiz emoji karakter kümeleridir ve sahipleri bunları Ethereum blokzincirinde bir NFT olarak belirtebilir ve OpenSea’de dizenin kısa bir animasyonunu satabilir veya tutabilir. Firmaya göre, kullanıcılar yakında Yat’larını elektronik ödemelere bağlayabilecekler. Yat’lar bir ila beş karakterden oluşur ve birkaç dolardan yüz binlerce dolara kadar herhangi bir fiyata satılabilir: 2021’in ortalarında, tek karakterli bir altın anahtar Yat 425.000 dolara alıcı buldu.
Yats, müzisyenler de dahil olmak üzere önemli ünlüler tarafından satın alındı. Kesha ve Steve Aoki (🎂🎵) gibi önemli isimler, web sitesi barındırma veya pazarlama amacıyla satın aldı. Başka bir örnek, Lil Wayne’in (👽🎵) web siteleri veya Questlove’un “Questlove Supreme” podcast’inin (❓❤️) iTunes listesidir.
“World Wide Web’in halka sunulmasından bu yana neredeyse 30 yıl geçti ve web bağlantısı alanında pek bir yenilik olmadı: insanlar hala URL’lerine .com’u dahil ediyor.”
-Opera’nın mobilden sorumlu başkan yardımcısı Jorgen Arnesen
Yat desteğiyle Opera, Yat tabanlı bir web sitesini ziyaret ederken adres çubuğuna “y.at” öneki koyma ihtiyacını ortadan kaldıran ilk tarayıcı oldu ve bu da onu diğer tarayıcılardan daha kolay hale getirdi (tam bir Yat URL’si burada bulunabilir). https://y.at/👑✨). Yat, emojileri web sayfalarına da entegre edecek, yani bir web sitesinde bir dizi emoji gördüğünüzde, varsa sizi ilgili Yat sayfasına götürecek.
Opera uyardı: Kendini polis, savcı veya Opera GX yöneticisi olarak tanıtanlara kanmayın
Yat, emoji dizilerinin insanların kendi çevrimiçi kimliklerini oluşturmalarına ve çevrimiçi olarak ünlülerin görünürlüğünü artırmalarına yardımcı olabileceğine inanıyor. Bu ilgi çekici bir fikir ve bu görsel URL’lerin müşterileri nasıl çekebileceği anlaşılıyor. Ancak bunlardan birini almak için tartışılan meblağlar gülünç. Bir PC’de Yat URL’si girme işlemi Opera’da bile zaman aldığından ve URL’ler hala “https://y.at/” içerdiğinden, bu sistemin geleceğini öngörmek zor. Sıradan bir kelimeyi hatırlamak yerine hangi emojinin kullanılması gerektiğini hatırlamak biraz daha karmaşık.
Ancak Yats’ın pazarlama girişimlerinde kullanılabileceğini düşünüyorum. NFT’ler ve kripto bize bir şey gösterdiyse, o da insanların en şüpheli dijital varlıklardan bile kâr etmeye çalışacağı oldu.