OTT platformu nedir sizler için derledik. Ayrıca OTT akış servislerinden, işleyişlerinden ve fazlasından da bahsedeceğiz.
OTT platformu nedir?
OTT platformu, yayın istasyonlarının çevrimiçi video içeriklerini yönetmek için kullandıkları bilgisayar yazılımıdır. Ciddi OTT platformlarının çoğu, materyalleri internet üzerinden izleyicilere kaydetme, düzenleme ve iletme özelliklerini içerir. Profesyonel OTT platformlarının fiyatları aylık 10 ABD Doları ile aylık 1000 ABD Doları arasında değişmektedir. Netflix ve diğerleri gibi karşılaştırılabilir bir akış hizmeti üretmek için iyi donanımlı bir OTT platformuna ihtiyacınız olacak.
OTT platformu nasıl seçilir?
Piyasada birkaç OTT platformu var, bu nedenle OTT akış hedeflerinize en uygun olanı keşfetmek için biraz araştırma yapmanız gerekecek.
![OTT platformu nedir? 2 OTT platformu nedir?](https://digitalreport.com.tr/wp-content/uploads/2022/02/OTT.jpg)
Bir OTT platformu, içerik teslimi, videodan para kazanma, video API’si vb. gibi farklı özellikler sunar. Hedef kitlenize ne kadar ulaşabileceğinizi belirlerken içerik sunumu hakkında düşünmek çok önemlidir. İçeriği en yüksek kalitede hangi kitleye sunabileceğinizi etkilediği için hesaba katılmalıdır.
Dünya çapında istikrarlı bir içerik dağıtım ağı (CDN) ile çalışan bir OTT platformuyla gitmek isteyeceksiniz.
İlerlemeden önce seçeneklerinizi dikkatlice değerlendirin. Kuruluşunuzun OTT platformunun canlı akış, isteğe bağlı video veya uzman video barındırma hizmeti sunup sunmadığı, son seçimlerinizi önemli ölçüde etkilemelidir. Canlı yayın yapmak istiyorsanız, onu destekleyen bir OTT video sunucusuna ihtiyacınız olacak.
API’ye erişim yeteneği de birçok müşteri için büyük bir gerekliliktir. Video API’leri, geliştiricilere video platformu özelliklerine programatik erişim sağlar. Çoğu durumda, yayıncılar video API’lerini yenilikçi yollarla kullanır. Video içerik yönetim sisteminizi (CMS) tercihlerinize göre özelleştirmek için size gerekli video API’sini sunan bir OTT platformu seçmelisiniz.
Yayıncıların bir diğer önemli unsuru para kazanmaktır. İçerikten para kazanmanın en yaygın üç biçimi reklamcılık (AVOD), izleme başına ödeme (TVOD) ve aboneliklerdir (SVOD). Spor gibi izle ve öde etkinlikleri tek seferlik ödeme için idealdir, abonelikler ise sürekli materyal için idealdir. Reklamlar, uzun vadede marka bilinirliğini artırmanın mükemmel bir yoludur.
Son olarak, canlı akışın maliyeti dikkate alınmalıdır. Bütçeniz yalnızca mali kaynaklarınızı değil, aynı zamanda beklenen yatırım getirisini de hesaba katılmalı. Çeşitli fiyatlandırma seçeneklerine sahip OTT platformları mevcut. Ancak kullandıkça öde planı yerine tutarlı fiyatlandırma ve düşük bant genişliği maliyetleri sunan birini aramalısınız.
En iyi OTT platformları (2022)
Profesyonel yayıncılar için mevcut olan en iyi OTT yayın hizmetlerine bakmadan önce, çeşitli yayıncılık hedeflerine ulaşmak için çeşitli özelliklerin gerekli olduğunu unutmamak önemli. Para kazanmak için bir canlı yayın yazılımı hizmeti oluşturuyorsanız, para kazanma araçları gereklidir. Ancak, örneğin, dahili içeriği barındırmak ve dağıtmak için OTT platformunuzu kullanıyorsanız para kazanma araçları gerekli değildir.
Dacast
Dacast, VOD ve canlı akış hizmetlerini birleştiren bir akış platformudur. Yayın profesyonelleri için mükemmel olan bir dizi gelişmiş OTT özelliğine sahiptir. Bu OTT platformu, video içeriğini internet bağlantısı olan herkese dağıtmak için güvenli ve kullanımı kolaydır.
IBM Cloud Video
IBM Cloud Video, bu listedeki en iyi OTT platformlarından biridir. Bu ürün, teknoloji alanında tanınmış bir oyuncu olan IBM tarafından üretilmiştir. Hem canlı hem de isteğe bağlı içerik için video barındırma, IBM Cloud Video aracılığıyla sağlanır. Para kazanma seçeneklerinin olmaması, IBM Cloud Video’nun herhangi bir gelir yaratma olanağı sağlamayan önceki bir dezavantajıydı. Şimdi bu araçları eklediler ve materyalleriyle para kazanmak isteyen yayıncılar için kabul edilebilir bir seçenek haline geldiler.
JW Player
JW Player, MPEG-DASH protokolü, çoklu bit hızlı akış, Facebook Live’a eşzamanlı yayın, dijital haklar yönetimi (DRM) ve daha pek çok şey gibi HTML5 video ve teknolojilerini destekleyen çok yönlü bir OTT platformudur.
Vimeo Livestream
2017 yılının sonlarında, bir akış hizmeti olarak birkaç yıl sonra Livestream, Vimeo tarafından satın alındı. Bugün her iki şirket de Vimeo markası altında akış hizmetleri sunuyor. Vimeo, platformlarına bir OTT çözümü ekledi.
Wowza
Profesyonel yayıncılığa uygun bir diğer yetenekli OTT platformu Wowza’dır. Wowza, üçüncü taraf entegrasyonları, API’leri ve diğer gelişmiş yetenekleri kullanarak içerik oluşturucuların son derece kişiselleştirilmiş akış süreçleri oluşturmasını sağlar. Avantajlarına rağmen, bu çözümün birkaç sınırlaması vardır. Bu platformun en büyük dezavantajı, video gelirini desteklememesidir. Bu da onu şirket kullanımı için ideal hale getirir. Ancak bir hizmet olarak akış için uygun değildir.
Kaltura
Kaltura, özellikle eğitim kurumları için tasarlanmış açık kaynaklı bir OTT platformudur. Büyük malzeme kitaplıklarını barındırmak ve eksiksiz bir markalı video oynatıcı sunmak için idealdir. Kaltura, çok çeşitli entegrasyonlar sayesinde yüksek oranda değiştirilebilir olması bakımından benzersizdir. Kaltura, bu özelleştirmelerin temeli olarak bulut tabanlı barındırma ve akış hizmetleri de sağlar. Kaltura’nın açık kaynak temeli, onu son derece genişletilebilir ve özelleştirilebilir hale getirir. Şirketler, belirli talepleri yerine getirmek için kendi entegrasyonlarını ve eklentilerini oluşturabilir.
Vidyard
Güvenilir bir OTT platformu olan Vidyard, şirketler için özel çözümler sunar. Vidyard platformu, özellikleri izleyicileri müşterilere dönüştürmek için oluşturulduğundan pazarlama ve satışa yöneliktir. Nitelikli potansiyel müşteriler oluşturmak için izleyici erişimini ve izleyici katılımını artırmak için Vidyard platformuna araçlar dahildir.
Röportaj: OTT pazarında tüm dünyada bir patlama yaşanıyor
Wistia
Wistia, on yılı aşkın bir süredir faaliyette olan bir video barındırma platformudur. Üniversite öğrencileri tarafından eğitim kurumlarına ve işletmelere yardımcı olmak için kurulmuştur. Harika özellikleri sayesinde Wistia, en iyi OTT platformları listesine kolayca giriyor.
SproutVideo
SproutVideo, canlı akışa ve isteğe bağlı video barındırmaya izin veren bir OTT hizmetidir. Bu platform, mevcut en iyi pazarlama araçlarından bazılarına sahip olduğu için kurumsal yayıncılığa odaklanmıştır.
Brightcove
Bir başka popüler OTT barındırma hizmeti Brightcove’dur. Bulut video barındırma paketi, çevrimiçi video barındırmada başarılı olmak için ihtiyaç duyduğunuz tüm araçları sağlar. Brightcove’un ana odak noktası kurumsal video barındırmadır. Ancak ücretli paketleri, yayıncıların bir hizmet platformu olarak akışı ayarlamak için ihtiyaç duyduğu tüm ekipmanı da içerebilir.
Google’dan 200 milyar dolarlık gelir rekoru
OTT akış hizmeti nedir?
“OTT” adı, “over-the-top” anlamına gelen bir kısaltmadır. Geleneksel uydu veya kablolu televizyon ile rekabet eden bir medya dağıtım biçimini ifade eder. Çoğu medya gelecekte internet üzerinden teslim edilecek ve tüketilecektir.
OTT teknolojisi ile üretilen malzeme miktarı her geçen gün artmaktadır. Hatta bazı endüstri liderleri, OTT ve geleneksel TV arasındaki ayrımı tamamen ortadan kaldırmamız gerektiğini bile öne sürüyor.
İzleyicilerin favori programlarına ve filmlerine erişmek için kullanmak istediği uygulama veya web sitesine OTT akış hizmeti denir. Bu hizmetler, PC’ler, akıllı telefonlar, tabletler, akıllı TV’ler, oyun konsolları ve daha fazlası gibi internete bağlı çeşitli cihazlarda da mevcut.
Hem izleyicilerin hem de yapımcıların eline daha fazla güç verdiği için OTT akışının her zamankinden daha popüler olduğu bir sır değil. OTT teknolojisi ile televizyon ağları artık içerik oluşturucuları veya tüketicileri kısıtlayamaz veya düzenleyemez.
En iyi OTT akış hizmetleri (2022)
Bunlar, 2022’nin en popüler OTT akış hizmetleridir:
- Netflix
- Disney+
- Hulu
- ESPN+
- Prime Video
- HBO Max
- YouTube TV
- Starz
- Sling TV
- Peacock
Sonuç
Aboneliğe dayalı OTT video hizmetleri, Amerikalıların %60’ı için zaten günlük bir alışkanlık. Bu pazarın büyüklüğü, büyüme hızı ve insanların yaşamları için ne kadar önemli olduğu düşünüldüğünde, şimdi dahil olmak için mükemmel bir zaman.
Akış hizmetinizi barındırmak, yönetmek ve bundan para kazanmak için bir OTT video platformu seçmek, başlamanın ilk adımlarından biridir.