Blizzard, üç temel rolü daha da farklılaştırmaya çalışıyor ve Overwatch 2’deki üç temel role (tank, hasar ve destek) biraz daha karmaşıklık katmakla ilgileniyor.
Overwatch 2 karakterlerinin rollerinin değişmesi oyuna farklılık katabilir
- Diablo 2 Resurrected duyuruldu, 2021’de PC ve konsollara gelecek
- Blizzard, Blizzard Arcade Koleksiyonu adı altında üç klasik oyunu yenileyecek
- WoW’un yönetmeni Ion Hazzikostas, oyun sonu ganimet sorununu gidermek için çalıştıklarını söyledi
Blizzard, rekabetçi, nişancı oyunu için işleri her zaman basit tutmayı tercih etti ve bu sebeple de oyunda oynadığınız karakterlerin yetenekleri arasında pasif yetenekler yer almadı. Fakat Blizzard’ın son zamanlarda “pasif rol” adı altında gerçekleştirdiği bir deney sonuç verirse bu değişebilir.
Pasif roller, esasen hangi rol ile ilgili olduklarına bağlı olarak her kahramana küçük ölçekli faydalar sağlayacak şekilde dizayn edilmiş durumda. Blizzard’ın oyuna ekleyeceği yeni mekanik ile ilgili verdiği örnekler ise şu şekilde:
- Tanklar: Geri tepme azaltma, kendilerine verilen hasar için azaltılmış ultra yük
- Hasar: Hareket hızı bonusu
- Destek: Otomatik iyileştirme (bir süre hasar almadığında aktif olur)
Destek için hasar ve otomatik iyileştirme için bir hız artışı, güçlerine bağlı olarak meta için oldukça dönüştürücü olabilir. Önerilen pasif yetenekler her bir roldeki tüm kahramanlar için eşit şekilde geçerli olacağından, herkesin yapabileceklerini öğrenmek için çok fazla ezber yapmanız gerekmeyecektir. Böylece kim ne yapıyor derdine düşmeden oyunun keyfine varabileceksiniz.
Overwatch ekibi daha geliştirme aşamasındaki bu yeni mekanik ile ilgili ipuçları verirken, bu yeni mekaniği sadece Overwatch 2’de mi yoksa Overwatch’ın son demlerinde de görüp göremeyeceğimiz konusunda ise henüz bir açıklama yapmadı.