Sözün Bittiği Yer.
Oyun sektörü için yılın ilk iki ayı büyük sürprizler ve atılımlarla başladı. Take-Two Interactive’in mobil oyun geliştiricisi Zynga’yı sektör için yeni rekor olan 12,7 milyar dolara satın almasından bir hafta sonra, Microsoft büyük çıkışıyla unvanı ele geçirdi ve Activision Blizzard’ı 69 milyar dolara satın alacağını duyurdu. Astronomik satın alma anlaşmaları endüstri için yeni bir trende dönüşüyor. Sektörün en büyük satın alma anlaşmalarından bazıları son 3-5 yılda gerçekleşti. 2022’ye kadar video oyun endüstrisinin en büyük satın alma anlaşması, Tencent’in 8,6 milyar dolarlık Supercell hamlesiydi. 2022’nin aylarındaki dev satın alma anlaşmaları sektörün çehresini bir hayli değiştirdi. Microsoft, satın alma sonrasında gelir açısından dünyanın en büyük 3. oyun şirketi olacak. Üstelik Call of Duty ve World of Warcraft gibi kült oyunların yayıncısı olacak. Microsoft, oyun sektöründe daha önce de büyük stüdyolar satın almış ve çevrimiçi oyunlar geliştirenlere odaklanmışlardı. 2020’de Zenimax’i 7,5 milyar dolara, 2014’de Minecraft geliştiricisi Mojang’ı 2,5 milyar dolara satın almıştı. Sony, Microsoft’un Activision-Blizzard hamlesine Destiny’nin geliştiricisi Bungie’yi alarak yanıt verdi. Microsoft, CoD gibi PS platformunda da sevilen oyunların Xbox’e özel hale getirilmeyeceğinin sözünü verdi
Bu yazı Digital Report Dergisi 12. sayısında yayınlanmıştır.