Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Girişim

Pazarlama, girişimlerde neden daha farklı olmak zorunda?

by DIGITAL REPORT
12/01/2022
in Girişim
Pazarlama, girişimlerde neden daha farklı olmak zorunda?
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Startup’lar tüm iş yapış şekillerinin değiştiği organizasyonlar olarak görülüyor. Geleneksel kurumlar hep değişimlere ayak uyduramayan, atıl, katı yapılar olarak kabul görse de bir girişimin dinamik, heyecanlı, hızlı yapısı, her zaman işlerin en iyi şekilde gideceği ya da çalışanlar için de startup’ta olmanın her an heyecan dolu ya da zevkli olacağının garantisini vermiyor. Hatta aksine, birçok belirsizlikle uğraşmak belirli bir adrenalin seviyesini garanti etse de birçok kişiyi yoruyor. Bir işletmenin tüm fonksiyonlarını düşünür ve bu gözle startup – geleneksel şirket farklarına bakarsak, konuşacak çok şey var. Ancak bugün konumuz pazarlama.
Yolun henüz başındaki şirketler için belirsizlik, bilinen ve beklenen bir durum. Ancak belirsizlik, pazarlama için diğer departmanlara kıyasla daha zorlu. Büyük ölçekli pazarlama projelerini kurumsal bir şirkette gerçekleştirmek için net hedefler belirlemeniz gerekir. Bu hedeflere ulaşıp ulaşmadığınızı kontrol edebileceğiniz belirli ölçütler, analiz için bir sistem oluşturur ve kampanyanızı başlatırsınız.

Ancak özellikle başlangıç aşamasındaki şirketlerin ihtiyaç duyduğu pazarlama faaliyetleri, bu tip sistemlerin çoğu zaman çalışmamasına sebep olur. Bu sebeple içinde olduğunuz ‘size özel’ duruma göre yeni çözümler üretmeniz gerekir.

Fakat belirsizliğin rüzgarına kapılıp hiçbir hedefi olmayan kampanyalar peşinde koşmamalısınız. En azından doğrultunuzu belirleyebilecek kadar bir netlik, size kampanya bütçenizi de daha iyi kullanma imkanı verir.

Pazarlama, girişimlerde neden daha farklı olmak zorunda?
Pazarlama, girişimlerde neden daha farklı olmak zorunda?

Belirsizliğin bir diğer sonucu, sürekli deneyler yapmanızı gerektirmesidir. Olgun bir şirkete kıyasla daha farklı kanallar deneyebilir, growth hacking stratejilerinden faydalanabilir ve çok daha fazla reklam alternatifi kullanmanız gerekebilir.

Bu noktada büyük bir şirketin bir reklam kampanyası planladığı sürede ortaya çıkan ve ortadan kaybolan startup’lar olduğunu hatırlatmakta fayda var. Diğer yandan, bunun avantajı, orta vadede reklam kampanyaları konusunda inanılmaz bir deneyime sahip olurken, büyük şirketlerin onlarca yılda oluşturduğu sistemleri, daha kısa sürede yapıp bozabilmeniz olacaktır.

Bu yazımız da ilginizi çekebilir
Reklam kampanyalarında influencer’larla çalışmanın faydaları nelerdir?

Girişim olmanızı avantaja çevirin: Daha hızlı ve daha kolay

Girişimlerin dezavantajı olarak görülen bazı özellikleri, onları dev şirketlerden daha çevik kılar. Bu durum, sorunların bazen daha hızlı ve kolay çözülmesini sağlayabilir. Girişimler genellikle küçük ekiplere sahiptir ve daha önce bir startup’ta yer alan herkesin bildiği gibi bir çalışan birkaç kişinin işini aynı anda yapmaya çalışır. İdeal görünmeyen bu yapıda, çoğu çalışan çapraz fonksiyonel projelerde yer alarak iş tanımının ötesinde deneyim kazanır. Genç pazarlamacılar için girişimler işin her alanını öğrenebildikleri ve çılgın fikirleri daha kolay uygulayabildikleri yerlerdir. Bunu mümkün kılan tek şey iş tanımının ötesinde çalışmak değil. Girişimlerin bir diğer karakteristik özelliği büyük bir çoğunluğunun yalnızca tek bir ürün veya hizmet sunmasıdır. Tek bir ürün veya hizmet, müşterilerin mevcut bir sorununu çözmeye yönelik atılmış somut bir adımdır. Pazarlamacılar bundan yola çıkarak pazarı, müşterileri ve bu söz konusu ürün veya hizmetle çözülmek istenen müşteri sorununa dair başka yerde kazanamayacakları içgörüler elde edebilirler. Kısıtlı sayıda ürün/hizmet sunma yaklaşımı, pazar araştırmalarını girişimler için çok değerli kılar. Bu araştırmalar sayesinde müşteri ihtiyaçlarını net bir biçimde saptayabilir ve ürün ya da hizmetinizi veriler ışığında hızla iyileştirebilirsiniz. Bu da bizi müşterileri daha iyi tanıma konusuna getirir. Dünyadaki her iş ölçeğinden, kapsamından ve türünden bağımsız olarak müşterilerini tanımaya ihtiyaç duyar.

Kurumsal şirketler araştırmalar ve SaaS hizmetleri için ayırabildikleri bütçeleriyle gerçekleştirir. Çoğu erken aşama girişiminin böylesi bütçelere sahip olmadığı, en azından sermayesini işin sürdürülebilirliği için kullanması gerektiğini biliyoruz. Bu noktada müşterilere kulak vermek ve mümkün olan en erken aşamada hedef kitleyle etkileşime geçmek en iyi yöntem olarak öne çıkıyor. Tabii ki kurumsal şirketler de yeni bir ürün veya hizmet geliştirirken hedef kitlelerine kulak veriyorlar ancak bu pratikler genelde daha resmi yapılarda, uzun zamanlara yayılmış şekilde ve yüksek maliyetli gerçekleştiriliyor. Girişimlerin çoğu birkaç hafta sürecek ve kim bilir ne kadar fatura edilecek bir odak grup araştırmasıyla hedef kitlesinin tercihlerini keşfetme şansına sahip değil. Bunun yerine, network’lerine ve birebir etkileşimin gücüne güvenmeleri gerekiyor. Girişimlerin ileri aşamalarda pazarlama ve Ar-Ge faaliyetlerini daha net süreçlere dönüştürmesi tavsiye edilirken, erken aşamadaki bir girişimin önündeki en iyi seçenek ilk müşterilerle etkileşime geçmek olacaktır. Halihazırda sunulan hizmeti veya ürünü kullanan müşteriler, bunların nasıl iyileştirilebileceğine ya da girişimin sıradaki çözümünün hangi sorunu karşılaması gerektiğine dair değerli bilgilerini çok kısa sürelerde ve hiç maliyetle paylaşabilirler.

Pazarlama, girişimlerde neden daha farklı olmak zorunda?
Pazarlama, girişimlerde neden daha farklı olmak zorunda?
Bu yazımız da ilginizi çekebilir
Rapor: TikTok reklamlarının çevrimdışı satışlar üzerindeki etkisi

Doğrudan müşteriye hizmet veya ürün sunan girişimlerin kurucuları ve pazarlamacıları, sayılarının az olmasından ötürü müşterileriyle ilgili bilgilere hemen ulaşabilirler. Kolayca erişilebilir olan veri setlerini kullanarak en çok satan ürünlerini belirleyebilirler. Kurumsal şirketlerde bu verilere ulaşmak için iş ortaklarından ve perakendecilerden gelecek satış raporlarının incelenmesi gerekir.

Bir girişimin ne kadar kısıtlı kaynağı olursa olsun, müşterileriyle yakınlığı sayesinde anlamlı bilgiler toplama kabiliyeti yüksektir. Bu açıdan bakıldığında, girişimlerin tüketici araştırmaları için büyük bütçelere sahip olan dev şirketlere karşı çok da dezavantajlı bir konumda olmadığını söylemek mümkün. Girişimler, pazardan kendilerine hatırı sayılır bir pay almak için deneme yanılma yöntemlerini benimseyerek, sürekli büyüme fırsatlarını kollayarak ve müşterilerine kulak vererek başarıya ulaşabilir. Ancak bu yazımızda bahsettiğimiz küçük bir girişimin karakteristik özellikleri sonsuza kadar sürdürülemez. Bir girişim büyüdükçe, yalnızca pazarlaması değil, tüm süreçleri kurumsal yapılara dönüşür. Burada önemli olan, kurumsallaşmanın şirket kültürüne ve süreçlerine olabilecek en iyi şekilde entegre edilmesidir.

 

Bu yazı Digital Report Dergisi 11. sayısında yayınlanmıştır.

Tags: featuredgirişimgirişimcilikGrowth HackingkampanyaKampanya Yönetimimarketingnasıl yapılırnedirpazarlamastartup

İLGİLİ YAZILAR

Windows JPG dosyası güvenlik açığı
Güvenlik

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

by Emre Çıtak

ESET araştırmacıları, Windows işletim sisteminde bulunan ve en yaygın resim formatlarından biri olan JPG dosyaları üzerinden sistem güvenliğini tehdit eden...

Read moreDetails
iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu
Teknoloji

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

by Emre Çıtak

Apple'ın "süper ince" telefon denemesi iPhone Air'in geleceği bir süredir belirsizliğini koruyordu. İlk modelin satışlarının beklentilerin altında kalması ve 2027'ye...

Read moreDetails
Teslanın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti
Marka

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

by Emre Çıtak

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin (ACEA) Kasım ayı raporu, elektrikli araç devi Tesla için tehlike çanlarının çaldığını gösteriyor. Rapora göre, şirketin...

Read moreDetails
Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız
Teknoloji

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

by Emre Çıtak

Hepimizin geçmişinde, lise yıllarında aldığı ve bugün iş başvurularında kullanmaya utandığı o "çılgın_cocuk99" veya "asi_kiz" temalı bir Gmail adresi vardır....

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM