Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Marka

Pazarlama için 2021 sadakat yılı olacak

by DIGITAL REPORT
07/11/2020
in Marka
Pazarlama için 2021 sadakat yılı olacak
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Forrester’a göre B2C işinde sadakat ve müşteri tutma çalışmaları pazarlama harcamalarında %15 artışa sebep olacak.

Şirketin tahminlerine göre, müşterileri elde tutmaya odaklanma, tüketicilerin özellikle e-posta ve mobil mesajlaşma gibi doğrudan kanallar aracılığıyla aldığı pazarlama mesajlarında %40 artacak.
Pazarlamacılar, pazarlama kampanyalarını optimize etme amacıyla veri analiz süresini kısaltmaya çalışırken, otomasyona yönelik harcamalarını %3 artıracaklar.

Sponsorluk bütçeleri kısılacak

Forrester’a göre, markalar ayrıca profesyonel spor stadyumları ve giyim için olanlar da dahil olmak üzere, geleneksel kurumsal sponsorluklar için bütçeleri kısacaklar, çünkü ölçümle ilgili zorlukların ayyuka çıktığı dijital devrimin ortasında, buralara ödenen fiyatları gerekçelendiremeyecekler.

Yerelleştirme, otomasyon ve elde tutmanın önemi artacak

Pandemi, pazarlama stratejilerini etkilemeye devam ettikçe, tüketici markaları gelecek yıl yerelleştirilmiş, otomatikleştirilmiş ve elde tutmaya dayalı pazarlamaya doğru bir geçiş görecek.
Burada yaşanacak zorlukların başında ise tüketicileri izlemenin güçleşmesi, azalan bütçeler ve personel daralmalarına sebep olan daha zayıf ekonomiler gelecek.

Olumsuz etkiler 2021 boyunca devam edecek

Salgının neden olduğu birçok kesinti dolayısıyla 2020 zorlu geçse de, pazarlamacılar bu etkilerin çoğunun 2021’de de devam etmesini bekleyebilirler. Bu koşullar altında, B2C alanında çalışan pazarlamacılar, yeni müşteriler edinmeye yatırım yapmak yerine, mevcut müşterilerin sadakatini sürdürmeye ve bu tüketicilere yeniden satış yapmak için onları teşvik etmeye muhtemelen daha fazla dikkat edeceklerdir.

Forrester, sadakat programlarının daha fazla ilgi gördüğünü; birçok ürün kategorisinde yıkıcı etkileri olan doğrudan markaların (DTC) ise müşteriyi elde tutma ve tekrar satın alma gibi kavramları yeniden sahiplenmeye başladıklarını belirtiyor.

E-posta ve mobil içeriklerin baştan düzenlenmesi gerek

Tüketicilerin gelen kutuları markalardan daha fazla teklif ve promosyonla dolup taşırken, pazarlamacılar için önemli bir zorluk öne çıkacak. Forrester’a göre pazarlamacıların, müşteri ihtiyaçlarını daha iyi tahmin ederek bağlamsal olarak daha alakalı içerikleri kullanmak için e-posta pazarlaması ve mobil mesajlaşma kampanyalarını yeniden düzenlemeleri gerekecek.
Bu çalışmalarda da kestirimci analitik ve “ana dayalı mesajlaşma” optimizasyon yöntemleri arasında yer alacak.

Yerel pazarlama vurgusu

Kentsel alanlardan kırsal bölgelere taşınan tüketici sayısının artması da, pazarlamada yerelleşmenin daha belirgin hale geleceğini işaret ediyor.

Bu yazı Digital Report Dergisi’nin 5. sayısında yayımlamıştır.

Tags: dergiDigital Reportdijital pazarlamafeaturedForresterpazarlamasadakat

İLGİLİ YAZILAR

Windows JPG dosyası güvenlik açığı
Güvenlik

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

by Emre Çıtak

ESET araştırmacıları, Windows işletim sisteminde bulunan ve en yaygın resim formatlarından biri olan JPG dosyaları üzerinden sistem güvenliğini tehdit eden...

Read moreDetails
iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu
Teknoloji

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

by Emre Çıtak

Apple'ın "süper ince" telefon denemesi iPhone Air'in geleceği bir süredir belirsizliğini koruyordu. İlk modelin satışlarının beklentilerin altında kalması ve 2027'ye...

Read moreDetails
Teslanın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti
Marka

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

by Emre Çıtak

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin (ACEA) Kasım ayı raporu, elektrikli araç devi Tesla için tehlike çanlarının çaldığını gösteriyor. Rapora göre, şirketin...

Read moreDetails
Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız
Teknoloji

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

by Emre Çıtak

Hepimizin geçmişinde, lise yıllarında aldığı ve bugün iş başvurularında kullanmaya utandığı o "çılgın_cocuk99" veya "asi_kiz" temalı bir Gmail adresi vardır....

Read moreDetails
Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM