Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report Rehber

Pazarlama planı nedir, nasıl tasarlanır ve uygulanır?

Yazar: Nihat Bilge
30/06/2021
Kategori: Rehber
Pazarlama planı nedir, nasıl tasarlanır ve uygulanır?
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

İçindekiler

  • 1 Pazarlama planı nedir, ne içerir?
  • 2 Bir pazarlama planına sahip olmak neden bu kadar önemli?
  • 3 Pazarlama planı yaparken dikkat edilmesi gerekenler

Pazarlama planı nedir, nasıl tasarlanır ve uygulanır? Pazarlama, sunduğunuz ürün veya hizmet kadar önemlidir. Pazarlama olmadan tüketiciler ve müşteriler işinizi, ürününüzü veya markanızı tanıyamaz, dolayısıyla gelirleriniz ve satışlarınız hedeflerinize ulaşamaz.

Pazarlama, ticari dünyada çok sık kullanılan bir kelimedir. İyi bir pazarlama stratejisine sahip olmak, işinizin veya girişiminizin başarısı veya başarısızlığı için hayati önem taşır. İyi bir pazarlama stratejisi, bir plan oluşturmak ve takip etmekle karakterize edilir. Bu nedenle, bir pazarlama planının ne olduğunu, nasıl oluşturulacağını ve nasıl uygulanacağını bilmek, tasarlanan pazarlama stratejisinde mümkün olan en iyi sonuçları elde etmek istiyorsanız çok önemlidir.

Pazarlama planlaması, bir şirketin dış çevresinde var olan fırsatlarla bağlantılı olarak, malzemelerinin ve insan kaynaklarının optimal kullanımı yoluyla hedeflerine ulaşıldığı bir süreçtir. Pazarlama planının tasarımı, kararların sonuçlarını etkileyen parametreleri kontrol etmeye çalışır. Amacı, istenen sonuca yol açan eylemleri uygulamaktır. Planlamanın, ne yapmayı planladığınıza, onu yapmadan önce bile karar vermek olduğunu unutmayın.

Pazarlama planı nedir, ne içerir?

Bir pazarlama planı, tasarlanan pazarlama kampanyasında belirlenen hedeflere ulaşmayı amaçlayan mantıklı bir strateji ve eylemler dizisinden oluşur. Bu plan, planlanan kampanyayla ilgili taktikler, planlar, maliyetler, hedefler ve eylem adımları dahil olmak üzere çeşitli ayrıntıları özel olarak açıklayan bir iş belgesinde belirtilmiştir. Ayrıca kampanya dönemine karşılık gelen özellikleri de içerir.

Bilinmesi gereken önemli bir şey, bir pazarlama planının statik bir belge olmadığıdır. İş büyüdükçe ve yeni ve değişen pazarlama trendleri geliştikçe değişmeli ve gelişmelidir. Birçok şirket bir pazarlama planı oluşturma hatasına düşer ve sonra onu bir kenara bırakır. Ancak iyi bir pazarlama planı, sık sık değerlendirilmesi ve güncellenmesi gereken, işletme hedeflerinize ulaşma yönünü gösteren bir yol haritasıdır.

Bir pazarlama planına sahip olmak neden bu kadar önemli?

İyi, ayrıntılı bir pazarlama planının önemini ve sağladığı faydaları küçümseyemezsiniz. Pazarlama, sunduğunuz ürün veya hizmet kadar önemlidir. Pazarlama olmadan tüketiciler ve müşteriler işinizi, ürününüzü veya markanızı tanıyamaz, dolayısıyla gelirleriniz ve satışlarınız hedeflerinize ulaşamaz. Pazarlama planının ne olduğunu ve getirdiği avantajı bilmek, ekonomik yönetiminizde başarınızı garanti eder.

  • Tanımlanmış bir rota ve mantıklı bir sıra oluşturmaya yardımcı olur, pazarlama planı, pazarlama kampanyasının uygulanması sırasında izlenecek adımların mantıklı ve organize bir sırasını korumanıza izin verir.
  • Hedef pazarın ne olduğu konusunda netlik sağlar, kim olduklarını, nerede olduklarını ve pazarlama kampanyanızı nereye yönlendireceğinizi biliyorsanız müşterileri bulmak daha kolaydır.
  • Sonuç üretecek pazarlama mesajlarının oluşturulmasına yardımcı olur, hedef pazar belirlendikten sonra o pazara ulaşmak için etkili mesajlar gönderilebilir.
  • Üründe bir güven temeli oluşturur, pazarlama planı, hedef pazara yardımcı olmak için ürün veya hizmetinizin neler yapabileceğini insanlara bildirmenize olanak tanır. Mesajlar doğrudan pazarınıza hedeflenmelidir.
  • E-posta, sosyal medya, reklam, blog, anlık mesajlaşma, tanıtım ve daha fazlası gibi daha geniş bir hedef kitleye ulaşmak için pek çok seçenekle odak ve yön sağlar, işiniz için en iyi eylem planını belirlemek için bir plan gereklidir.
Pazarlama planı nedir, nasıl tasarlanır ve uygulanır?

Pazarlama planı yaparken dikkat edilmesi gerekenler

Bir pazarlama planı oluştururken, pazarı tanımanıza ve anlamanıza yardımcı olacak belirli yönleri analiz etmelisiniz. Örneğin:

  • İşletmeniz, markanız ve/veya ürününüz hakkında ayrıntılar. Örneğin, ürününüz veya hizmetiniz nedir, ne işe yarar ve yeni müşteriler yaratmada ne gibi zorluklara sahiptir?
  • İşletmeniz için hedef pazar nedir, sunduğunuz ürünün en olası alıcısı kimdir, pazarınızı tanımlayın ve ürün veya hizmetinizin insanlara fayda sağlayacak insan türlerini belirlemesine nasıl yardımcı olduğunu belirleyin.
  • Proje dönemi için hedefleriniz nelerdir? Gelecek yıl içinde e-posta listenizi belirli sayıda alıcıyla artırmak veya orantılı sayıda yeni müşteri bulmak gibi hedefleriniz konusunda net olun. Ölçülebilir bir hedefe sahip olarak pazarlama planınızın etkinliğini ölçebilmek önemlidir.
  • Pazarınıza ve hedeflerinize ulaşmak için hangi pazarlama taktiklerini kullanacaksınız? Hangi pazarlama stratejilerinin kullanılacağına karar verirken hedef pazarınızın rehberiniz olmasına izin verin.

Bir pazarlama planının ne olduğunu ve nasıl uygulanacağını bilmek, herhangi bir pazarlama kampanyası için hayati önem taşır. Pazar koşulları da dahil olmak üzere birçok faktör sonuçlarınızı etkileyebilse de bir pazarlama planı, işletmelerin ideal pazar ve kâr hedeflerine ulaşmalarını sağlayan çok kullanışlı bir araçtır. İyi bir pazarlama planı tasarlamak, büyük veya küçük bir şirket olmanız fark etmeksizin işiniz için çok faydalıdır.

Etiketler: pazarlamapazarlama planı

İLGİLİ YAZILAR

Hiper-kişiselleştirme nedir?
E-ticaret

Pazarlamada Hiper-kişiselleştirme dönemi

Yazar: DIGITAL REPORT

Pandemiyle birlikte tüketiciler daha çok dijitale yönelirken, markalar yeni müşteri modelini memnun edecek hiper-kişiselleştirme deneyimleri oluşturmak için çalışmalarını hızlandırdılar. Omnichannel...

Devamını oku
Mobil uygulama trendleri 2022: Kripto, marketplace uygulamaları ve fazlası
Fintech

Mobil uygulama geliştirmeden önce bu listeye göz atın: Mobil Uygulama Trendleri 2022

Yazar: Edanur Tekin Şimşek

Mobil uygulama trendleri 2022 Mobil uygulama geliştirmeden önce dikkate almamız gereken noktaları ortaya koyuyor. Adjust tarafından paylaşılan Mobil Uygulama Trendleri...

Devamını oku
Ceren Turkben Kaya
Fintech

Mastercard’ın 81 ülkedeki pazarlaması Ceren Türkben Kaya’ya emanet

Yazar: DIGITAL REPORT

Şubat 2020’den bu yana Hızlı Gelişen Pazarlar - Pazarlama ve İletişimden Sorumlu Başkan Yardımcısı görevini yürüten Ceren Türkben Kaya, Tüketici...

Devamını oku
Rehber: Instagram işletme hesabı büyütme
Teknoloji

Instagram pazarlama rehberi ile işletme hesabınız nasıl büyütülür?

Yazar: Edanur Tekin Şimşek

Instagram işletme hesabı büyütme yollarını sizler için derledik. Instagram küçük işletmeler için pazarlama rehberi kullanıma sunuldu. Rehberde başarıya ulaşmak için...

Devamını oku

SON YAZILAR

Windows vs macOS: M1 işlemciler büyük rekabeti nasıl etkiledi?

Disney ve Marvel Eylül’de yeni oyunlarını tanıtacaklar

RDR 2’ye yapay zeka destekli cast: Leonardo DiCaprio birinci sırada

Yeni bir iPhone almak için yılın en kötü zamanı geldi: Neden?

Multinet Up’ın müşteri hizmetleri çalışmalarına Uluslararası Stevie Ödülleri’nden ödül

İlk izlenim: Android 13’ün yeni özellikleri

Spotify’dan yeni atak: Spotify Premium yeni aboneler için üç ay ücretsiz

Mac kullanıcıları dikkat: Zoom güvenlik açığı bilgisayarınızı savunmasız bırakıyor

Google for Doodle 2022’de 80 bin dolarlık ödül sahibini buldu

Apple, iPhone uygulamalarına daha fazla reklam getiriyor

ÇOK OKUNANLAR

DALL-E 2 nedir?
Teknoloji

Yapay zeka görsel çılgınlığı: DALL-E 2

Steam otomatik açılma nasıl kapatılır?
Teknoloji

Steam otomatik açılma nasıl kapatılır?

Twitter'da
Teknoloji

Twitter’da “beni kim engelledi” sorusunun yanıtını öğrenin

OMIX X400: Özellikleri, fiyatı ve çıkış tarihi
Teknoloji

Omix “Teknolojiyi Mixle” temalı etkinliğinde yeni ürünlerini tanıttı

SON REHBERLER

Multiversus 1vs1 nasıl oynanır?

Madden NFL 23’e erken erişim nasıl sağlanır?

Snapchat konum etiketi nasıl eklenir?

Roblox sesli sohbet açma yolları

PC, PS5 ve Xbox Series X’te Fall Guys’da isim nasıl değiştirilir?

Pokemon GO Beedrill Mega Enerji nasıl alınır?

Instagram hikayede Reels videosunun tamamı nasıl paylaşılır?

En iyi Valorant karakterleri (Tier list): Ajanlar ve özellikleri

En iyi kayıtçı monitörler: Hangisi satın alınmalı?

Binance Crypto WODL cevapları (15 Ağustos)

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ