Perakende sektörünün buluşma noktası Perakende Günleri kapsamında, Perakende Güneşi Ödülleri sahiplerini buldu. Soysal Eğitim ve Danışmanlık tarafından düzenlenen etkinlikte, sektördeki başarılı çalışmalar ve sürdürülebilirlik alanında öne çıkan projeler ödüllendirildi. Toplam 16 ödül dağıtıldı.
“Sektörün Lideri Ödülü” kategorisinde Beymen Group CEO’su Elif Çapçı, Boyner Büyük Mağazacılık CEO’su Eren Çamurdan, Gizia Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Kutlu, CarrefourSA CEO’su Kutay Kartallıoğlu, Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo ve Fiba CP CEO’su ve Yönetim Kurulu Üyesi Yurdaer Kahraman ödül kazandı.
“Sürdürülebilirlik Başarı Ödülleri” kategorisinde ise 8 firma ödüllendirildi. CarrefourSA’nın “Kent Tarımı” ve “Temiz Midye Dolma” projeleri, Eker Süt Ürünleri’nin “Otizmli Bireyler İş Gücünde” İstihdam Modeli, LC Waikiki’nin “Waikiki Beach Hatay Sörf Merkezi” projesi, Migros’un “İklim Değişikliğiyle Mücadele” ve “Yerel Tarıma Destek” çalışmaları ile WAT Mobilite’nin “Yenilenebilir Enerji ve Elektrikli Araç Şarj Çözümleri” ödül aldı.
İki gün süren etkinlikte Franchising Sahnesi de düzenlendi. Sektör markaları, yatırımcılar ve girişimciler bir araya geldi. Franchising dünyasındaki güncel gelişmeler, yeni iş modelleri ve yatırım fırsatları ele alındı. Soysal Eğitim ve Danışmanlık Kıdemli Danışmanı Ahmet Dalyancıgil açılış konuşması yaptı. Oturumlarda franchise sisteminin stratejik büyüme potansiyeli, veri temelli yönetim anlayışı ve yurt dışı açılım stratejileri konuşuldu. Etkinliğe katılan markalar arasında Little Caesars, Alaçatı Muhallebicisi, CarrefourSA, Arçelik, MAD Parfumeur, Bursa Kebap Evi, Baydöner, Mikel Coffee ve MADO yer aldı.
Franchising Sahnesi’nde “Yatırımcılar İçin Yeni Fırsatlar” konusu öne çıktı. Little Caesars’ın Türkiye’de 600 şubeye ulaşma hedefi, CarrefourSA’nın tabela ücreti talep etmeyen bayilik modeli ve Alaçatı Muhallebicisi’nin lojistik gücüyle desteklenen büyüme stratejisi dikkat çekti. MADO’nun yurt dışı açılımlarındaki başarısı, MAD Parfumeur’ün kısa yatırım geri dönüş süresi ve Baydöner’in halka arz sonrası güçlenen franchise modeli örnekler sundu.
Perakende Günleri 2025, konferans ve panellerin yanı sıra iş fırsatları sundu. Etkinlikte 125 fuar katılımcısı firma ve 90 sponsor yer aldı. Business platformlar aracılığıyla 1 milyonun üzerinde iş görüşmesi ve 200 binin üzerinde iş bağlantısı gerçekleşti. Katılımcı firmalar, yeni iş birlikleri kurma, sektör içi stratejik ortaklıklar geliştirme ve yatırım fırsatlarını değerlendirme imkanı buldu.
Perakende Günleri 2025 kapsamında, Türkiye’de alışveriş merkezi sektörünün gelişimine katkı sağlayan yöneticilerin anılarından oluşan “Eski Dostlar – Türkiye’de AVM’lerin Temelleri” adlı kitap tanıtıldı. Kitabın yazarı ve editörü Fulya Bayraktar ile grup üyeleri, sektöre dair kolektif anılarını paylaştı.
Perakende Günleri kapsamında Derimod, Lufian, Global Blue, Çift Geyik Karaca ve Teknosa gibi markaların yıl dönümleri de kutlandı. Organizasyonda, tiyatro oyuncusu ve sunucu Kaan Sekban ile yazar Ayşe Balıbey sohbet gerçekleştirdi.




