Pinterest ve Amazon, marka ve ilgili ürün sayısını arttırmak için bugün stratejik bir pazarlama ilişkisi başlattı. Amazon’un olumlu ilk çeyrek sonuçlarıyla birlikte yayınlanan bir blog yazısına göre, yeni anlaşma e-ticaret devi Pinterest’i üçüncü taraf reklamları konusunda ilk ortağı yapacak.
Pinterest ve Amazon stratejik reklam ortaklığını duyurdu
Bu işbirliği, son yıllarda tüketicilerin ürün keşfi konusundaki değişen ilgi alanlarına uyum sağlamaya çalışan sosyal ağ ve görsel paylaşım platformu için bir strateji değişikliğini temsil ediyor. Pinterest, video platformlarına olan talebin artmasıyla birlikte video öncelikli Idea Pins’i başlattı ve içerik oluşturucularına yaptığı yatırımı artırdı.
Ancak son çeyrekteki gelir kaybı ve şirket hisselerinin düşmesine neden olan düşük ilk çeyrek satışlar sebebiyle bazı içerik oluşturucu girişimleri sona erdi.
Diğer yandan, Amazon‘un dijital reklam bölümü aynı çeyrekte yüzde 19 artışla 11,6 milyar dolara ulaşarak güçlü bir performans sergiledi.
Pinterest’in yapmış olduğu açıklamayı okumak için buraya tıklayın.
Pinterest Şubat ayında 150 çalışanını işten çıkardı
Pinterest, diğer teknoloji şirketleri gibi sektörünü etkileyen makroekonomik faktörlerle mücadele etti. Aynı zamanda müşterilerine uyum sağlamak için çaba gösteren şirket, yıllardır ürün ilhamı ile satın alma arasında bağlantı kurmaya çalıştı. Fakat bunların hepsi yetersiz kaldı ve bunun sonucunda, Şubat ayında 150 çalışanını işten çıkardı.
Pinterest’in Amazon ile ortaklık, müşteriler için daha sorunsuz bir alışveriş deneyimi sağlayabilir. Amazon müşterilerinin ödeme bilgileri zaten şirkette kayıtlı olduğu için ödeme süreleri diğer e-ticaret platformlarından daha hızlı.
Bir Amazon reklamı gören Pinterest kullanıcıları, doğrudan Amazon’a yönlendirilerek satın alma işlemlerini tamamlayabilirler.
Pinterest, her ay 463 milyondan fazla kişi tarafından ziyaret ediliyor ve bu ziyaretçiler, sevdikleri hayatı inşa etmek istiyorlar. Bu nedenle markalar ve ürünler bu yolculuğun önemli bir bileşeni olarak görülüyor.
Pinterest, Amazon reklam entegrasyonlarının kurulumunun bu yılın sonlarından itibaren gerçekleşeceğini belirtti. Ancak reklamların son kullanıcılara nerede görüneceği henüz belli değil. Bu sürede kısa vadeli gelir tahminlerinde bulunmayan Pinterest, reklam entegrasyonunun önümüzdeki yılın sonlarına kadar önemli bir etkisi olmayacağını belirtiyor.
Amazon, yeni bir toplu işten çıkarma turunu başlatıyor
Pinterest ilk çeyrek satış ve kazanç beklentilerini aştı
Amazon Ads, Pinterest ile gerçekleştirdiği iş ortaklığından dolayı müşterilerin ilgili ürünleri keşfetme ve satın alma süreçlerini kolaylaştırmaktan memnuniyet duyduğunu ifade eden Amazon Kıdemli Başkan Yardımcısı Paul Kotas, aynı zamanda bu ortaklığın markalar için de farklılaştırılmış değer sağlayacağına inandığını belirtti.
Pinterest’in ilk çeyrek performansının beklentilerin üzerinde olması, şirketin son dönemde aldığı önlemlerin etkili olduğunu gösteriyor. Şirket, pandemi döneminde artan dijital talepler doğrultusunda ürünlerini ve hizmetlerini iyileştirmeye odaklandı ve bu sayede kullanıcı sayısında önemli bir artış sağladı. Ayrıca şirketin Amazon ile yaptığı iş ortaklığı da gelecekte gelirlerini artırabilecek bir faktör olarak görülüyor. Pinterest’in karlılığının artması, yatırımcıların şirkete olan güvenini de artırabilir ve şirketin gelecekteki büyümesine olumlu katkı sağlayabilir.