Rekabet Kurulu, Google hakkındaki bir soruşturma sonucunda şirkete 196 milyon 708 bin 54 lira 78 kuruş idari para cezası verilmesine hükmetti.
Bundan bir hafta önce, Rekabet Kurulu Google’ın reklam platformu Adwords ile Türkiye’deki rekabet kurallarını ihlal edip etmediği ile ilgili açılan soruşturmada şirketin sözlü savunmasını almıştı.
Söz konusu savunmada “Google’da yapılan sorguların yalnızca yüzde 16’sında metin reklamları gösteriliyor. Üstelik bu oran gittikçe de azalıyor. Metin reklamlarının ücreti de aslında Türkiye’deki enflasyon dikkate alındığında reel olarak azalmaktadır. Üstelik organik sonuçlar, metin reklamaları sonuçlarından daha fazla tıklanmaktadır” beyanında bulunan şirketin savunması 3,5 saat sürmüştü.
Rekabet Kurulu cezayla ilgili web sayfasında şu yorumlara yer verdi:
“Google Reklamcılık ve Pazarlama Ltd. Şti., Google International LLC, Google LLC, Google Ireland Limited ve Alphabet Inc.’ten oluşan ekonomik bütünlüğün (Google) genel arama hizmetlerine yönelik yaptığı güncellemelerle ve Adwords reklamları ile hakim durumunu kötüye kullanarak teşebbüslerin faaliyetlerini zorlaştırdığı iddiasına yönelik olarak yürütülen soruşturma tamamlandı.
Google’ın, genel arama sonuçlarının en üstüne, reklam niteliği belirsiz olarak ve yoğun bir şekilde metin reklamlarına yer vererek kendisine reklam geliri getirmeyen organik sonuçların içerik hizmetleri pazarındaki faaliyetlerini zorlaştırmak suretiyle 4054 sayılı Kanun’un 6. maddesini ihlal ettiğine, dolayısıyla aynı Kanun’un 16. maddesi uyarınca adı geçen ekonomik bütünlüğe idari para cezası verilmesine karar verildi.”
Nihai kararı buradan okuyabilirsiniz.