Yakın zamanda yapılan Reklam Dikkat Araştırması çarpıcı verileri gözler önüne koydu. Digital Turbine, bağımsız araştırma şirketi GlobalWebIndex işbirliğiyle Türkiye’deki kullanıcıların mobil cihazlarında karşılaştıkları reklamlara verdikleri tepkileri ortaya koyan bir çalışmaya imza attı. 110 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen ‘Reklam Dikkat Araştırması’na göre günün hiçbir saati cep telefonunu elinden düşürmeyen Türk tüketicisi, reklam verenlerin en önemli hedef kitlesini oluşturuyor. Araştırmaya katılanların yüzde 75’i televizyon izlerken, yüzde 68’i yatakta uyumadan önce, yüzde 65’i ise öğle yemeği, iş arası gibi molalarda mobil uygulamalara giriş yaptığını belirtiyor. Araştırmanın dikkat çeken kısmı katılımcıların yüzde 66’sı reklamlarla akıllı telefonlarında karşılaşmayı tercih ediyor. Bu da markalar ve reklam verenler için mobil kanalların önemini bir kez daha ortaya koyuyor.
Reklam Dikkat Araştırması: “Oyun arası reklam başarıyı getiriyor”
Kullanıcılara mobil oyun uygulamalarında ne kadar vakit geçirdikleri sorulduğunda ise yüzde 54’i “30 dakika ile 1 saat arası” yanıtını veriyor. Katılımcıların yüzde 83’ü son üç ay içinde akıllı telefonlarında oyun uygulamalarına giriş yaptığını belirtirken, kullanıcıların yüzde 55’i reklamlarla oyun uygulamalarında karşılaşmayı tercih ediyor. Kullanıcıların yüzde 30’u reklamlarla oyun uygulamalarında karşılaştıktan sonra ürün, hizmet, marka araştırması yaptığını belirtirken, yüzde 29’u ise reklama tıkladığını söylüyor. Kullanıcılara en çok hangi çevrimiçi reklam modeliyle etkileşime geçtikleri sorulduğunda, yüzde 53’ü video reklamları, yüzde 50’si görüntülü reklamlar/bannerlar, yüzde 33’ü ise native reklamlarla etkileşime geçtiğini ifade ediyor.
Duygusal hikayeler akılda kalıyor
Markalar için reklamlarının hatırlanması bu büyük mücadelede hayati önem taşıyor. Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 79’u etkileşime geçtikleri reklamları daha çok hatırladığını belirtiyor. Ayrıca yüzde 89’u, kendilerine hitap eden reklamları daha fazla hatırladıklarını söylerken, yüzde 84’ü duygusal bir hikayeye yer verildiğinde o reklamı daha fazla hatırladıklarını dile getiriyor. Araştırmaya göre Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 57’si eğer reklam kendilerine hitap ediyorsa, yüzde 52’si kupon, indirim gibi bir ödül veriyorsa, yüzde 38’i ise reklam ürün veya sunduğu hizmetle ilgili bilgi veriyorsa kendisinin dikkatini çektiğini belirtiyor.
KOBİ’lerin yüzde 70’i dijital reklamlarını kendi yönetiyor
15 saniyeyi geçmemeli
Rekabetin hiç olmadığı kadar fazla olduğu dijital reklam dünyasında, marka ve reklam verenlerin hedef kitlelerinin dikkatini çekmesi büyük önem taşıyor. Bu nedenle markaların alıcısını pozitif bir anında yakalaması kaçınılmaz. Reklam Dikkat Araştırması ortaya koyduğu verilerle bu konuya da açıklık getiriyor. Araştırmaya göre kullanıcıların yüzde 51’i bir reklamla etkileşime geçerken mutlu, yüzde 42’si neşeli, yüzde 41’i ise rahat hissettiğini belirtiyor. Markaların reklamların çok uzun ve sıkıcı da olmamasına da ayrıca dikkat etmeleri gerekiyor. Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 40’ı bir reklamın 10-15 saniye uzunluğunda olması gerektiğini düşünüyor.