Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report Teknoloji

Mobil tüketici reklamlara nasıl tepki veriyor?

Türk tüketicisinin reklam izleme alışkanlıkları yapılan bir araştırmayla ortaya konuldu. Buna göre tüketici en çok mobil oyun oynarken reklam izliyor. En çok izlenen reklamlar ise duygusal içerikli videolar….

Yazar: DIGITAL REPORT
09/06/2022
Kategori: Teknoloji
Reklam Araştırması: Oyun arası reklam başarıyı getiriyor
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

İçindekiler

  • Reklam Dikkat Araştırması: “Oyun arası reklam başarıyı getiriyor”
    • Duygusal hikayeler akılda kalıyor
    • 15 saniyeyi geçmemeli

Yakın zamanda yapılan Reklam Dikkat Araştırması çarpıcı verileri gözler önüne koydu. Digital Turbine, bağımsız araştırma şirketi GlobalWebIndex işbirliğiyle Türkiye’deki kullanıcıların mobil cihazlarında karşılaştıkları reklamlara verdikleri tepkileri ortaya koyan bir çalışmaya imza attı. 110 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen ‘Reklam Dikkat Araştırması’na göre günün hiçbir saati cep telefonunu elinden düşürmeyen Türk tüketicisi, reklam verenlerin en önemli hedef kitlesini oluşturuyor. Araştırmaya katılanların yüzde 75’i televizyon izlerken, yüzde 68’i yatakta uyumadan önce, yüzde 65’i ise öğle yemeği, iş arası gibi molalarda mobil uygulamalara giriş yaptığını belirtiyor. Araştırmanın dikkat çeken kısmı katılımcıların yüzde 66’sı reklamlarla akıllı telefonlarında karşılaşmayı tercih ediyor. Bu da markalar ve reklam verenler için mobil kanalların önemini bir kez daha ortaya koyuyor.

Reklam Dikkat Araştırması: “Oyun arası reklam başarıyı getiriyor”

Kullanıcılara mobil oyun uygulamalarında ne kadar vakit geçirdikleri sorulduğunda ise yüzde 54’i “30 dakika ile 1 saat arası” yanıtını veriyor. Katılımcıların yüzde 83’ü son üç ay içinde akıllı telefonlarında oyun uygulamalarına giriş yaptığını belirtirken, kullanıcıların yüzde 55’i reklamlarla oyun uygulamalarında karşılaşmayı tercih ediyor. Kullanıcıların yüzde 30’u reklamlarla oyun uygulamalarında karşılaştıktan sonra ürün, hizmet, marka araştırması yaptığını belirtirken, yüzde 29’u ise reklama tıkladığını söylüyor. Kullanıcılara en çok hangi çevrimiçi reklam modeliyle etkileşime geçtikleri sorulduğunda, yüzde 53’ü video reklamları, yüzde 50’si görüntülü reklamlar/bannerlar, yüzde 33’ü ise native reklamlarla etkileşime geçtiğini ifade ediyor.

Reklam Araştırması: Oyun arası reklam başarıyı getiriyor
Reklam Araştırması: Oyun arası reklam başarıyı getiriyor

Duygusal hikayeler akılda kalıyor

Markalar için reklamlarının hatırlanması bu büyük mücadelede hayati önem taşıyor. Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 79’u etkileşime geçtikleri reklamları daha çok hatırladığını belirtiyor. Ayrıca yüzde 89’u, kendilerine hitap eden reklamları daha fazla hatırladıklarını söylerken, yüzde 84’ü duygusal bir hikayeye yer verildiğinde o reklamı daha fazla hatırladıklarını dile getiriyor. Araştırmaya göre Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 57’si eğer reklam kendilerine hitap ediyorsa, yüzde 52’si kupon, indirim gibi bir ödül veriyorsa, yüzde 38’i ise reklam ürün veya sunduğu hizmetle ilgili bilgi veriyorsa kendisinin dikkatini çektiğini belirtiyor.

Bu yazımız da ilginizi çekebilir
KOBİ’lerin yüzde 70’i dijital reklamlarını kendi yönetiyor

15 saniyeyi geçmemeli

Rekabetin hiç olmadığı kadar fazla olduğu dijital reklam dünyasında, marka ve reklam verenlerin hedef kitlelerinin dikkatini çekmesi büyük önem taşıyor. Bu nedenle markaların alıcısını pozitif bir anında yakalaması kaçınılmaz. Reklam Dikkat Araştırması ortaya koyduğu verilerle bu konuya da açıklık getiriyor. Araştırmaya göre kullanıcıların yüzde 51’i bir reklamla etkileşime geçerken mutlu, yüzde 42’si neşeli, yüzde 41’i ise rahat hissettiğini belirtiyor. Markaların reklamların çok uzun ve sıkıcı da olmamasına da ayrıca dikkat etmeleri gerekiyor. Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 40’ı bir reklamın 10-15 saniye uzunluğunda olması gerektiğini düşünüyor.

Etiketler: Digital TurbineOyun Arası ReklamReklam AraştırmasıReklam Dikkat Araştırmasıreklamcılık

İLGİLİ YAZILAR

2021 yılında medya ve reklam yatırımlarına ne kadar harcandı?
Pro

2021 yılında medya ve reklam yatırımlarına ne kadar harcandı?

Yazar: DIGITAL REPORT

Medya ve reklam yatırımları günden güne artıyor. Rapor, Reklamcılar Derneği (RD), Reklamverenler Derneği (RVD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Açıkhava Reklamcıları...

Devamını oku
Samsung Electronics Türkiye’de Mobil İş Birimi Pazarlama Yönetimi Grup Müdürlüğü’ne Gökhan Alacahanlı getirildi
Marka

Samsung Electronics Türkiye’de Mobil İş Birimi Pazarlama Yönetimi Grup Müdürlüğü’ne Gökhan Alacahanlı getirildi

Yazar: DIGITAL REPORT

Samsung Electronics Türkiye’de 5 yılı aşkın süredir Mobil İş Birimi Pazarlama İletişimi Ekip Lideri olarak görev alan ve çeşitli sorumluluklar...

Devamını oku
Iab, Türkiye'de 10. yılını kutladı
Marka

IAB, Türkiye’de 10. yılını kutladı

Yazar: DIGITAL REPORT

Amerika’da 25 yıl önce temelleri atılan, 48 ülkede faaliyet gösteren bir reklamcılık sektör derneği olan İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Türkiye’deki...

Devamını oku
Amazon’un Türkiye’deki ilk ve Tek “Advertising” Sertifikalı Ajansı: Ingage
Marka

Amazon’un Türkiye’deki “advertising” sertifikalı ajansı: Ingage

Yazar: DIGITAL REPORT

Globale açılmak isteyen Türk markalarına 360 derece hizmet verebilen reklam ajansı Ingage, aldığı “Amazon Advertising Sertifikası” ile aynı zamanda dijital...

Devamını oku

SON YAZILAR

Bitexen, 200’ü aşkın coin listeleyen ilk Türk alım-satım platformu oldu

Nintendo Direct Mini’de duyurulan tüm oyunlar

Xiaomi, veri güvenliği ve gizliliğine olan bağlılığını yeniledi

Boeing, 2022 yılı Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayınladı

Dell Technologies Kurumsal Depolama Pazarında hem Türkiye’nin hem META Bölgesi’nin lideri oldu

Microsoft’un girişimcilik programı GrowthX Accelerator, 2. Dönem mezunlarını verdi

Doctor Doom MCU filmi sızdırılmış olabilir

Merkeziyetsiz Web3 ile markalar topluluklara yöneliyor

Rolls-Royce, hibrit-elektrikli uçuş teknolojisini duyurdu

F1 22 için DLSS performans yükseltmesi ve RTX adaptasyonu geliyor

ÇOK OKUNANLAR

İçerik bulunamadı

SON REHBERLER

Fortnite x Fall Guys: Fortnite’da Major Mancake görünümü nasıl elde edilir?

Instagram kamera açılmıyor sorunu nasıl çözülür?

Spotify Iceberg Chart nasıl yapılır?

Metaverse emlak danışmanlığı nasıl yapılır?

Overwatch 2 beta giriş hatası nasıl düzeltilir?

Fall Guys ödül hatası nasıl düzeltilir?

PC, Mac, iOS ve Android’de Discord önbelleği nasıl temizlenir?

Facetime ekran paylaşma nasıl yapılır?

F1 22 fragmanı yayınlandı

Spotify karaoke özelliği nasıl kullanılır?

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ

Go to mobile version