Ticaret Bakanlığı’na bağlı Reklam Kurulu, Kasım ayı indirim kampanyalarında e-ticaret firmaları ve perakende mağazalarının aldatıcı reklamlarına toplam 12 milyon 905 bin 818 lira idari para cezası kesti. İncelenen 108 dosyanın yüzde 86’sında mevzuata aykırılık tespit edildi.
Kasım indirimleri öncesinde Reklam Kurulu tarafından yapılan açıklamada, tüketicilerin mağduriyetinin önlenmesi amacıyla yoğun denetimlerin gerçekleştirileceği duyurulmuştu. Kurul, indirimlere ilişkin 108 dosyayı karara bağladı.
Bu dosyalardan 93’üne idari para cezası uygulanırken, 57’si için durdurma, 16’sı için erişim engeli kararı verildi. Toplam ceza miktarı 12 milyon 905 bin 818 lira olarak belirlendi.
Reklam Kurulu toplantısında alınan kararların detayları, önümüzdeki günlerde kurulun web sitesinde yayımlanacak. Hangi şirkete ne kadar ceza kesildiği bu şekilde duyurulacak.
Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan açıklamada, “Ticaret Bakanlığımız, tüketicilerimizin ekonomik çıkarlarının korunması, aldatıcı indirim uygulamalarının önlenmesi ve piyasalarda adil rekabet ortamının tesis edilmesi amacıyla indirim kampanyalarına yönelik denetimlerini kararlılıkla sürdürmektedir. Vatandaşlarımızın emeğinin ve alın terinin zayi olmasına asla müsaade edilmeyecek, aldatıcı reklam ve haksız ticari uygulamalara karşı gerekli tüm idari yaptırımlar gecikmeksizin uygulanmaya devam edilecektir” ifadelere yer verildi.




