Renault, işlemci krizine karşı Qualcomm ile bir anlaşmaya vardı ve yaşanabilecek olumsuzlara karşı aldığı önlemlerini genişletti. Mevcut yarı iletken üretim sorunları nedeniyle, otomobil üreticileri kendilerini karanlık bir yakın geleceğe karşı zırhlamaya çalışıyorlar. Son birkaç ay içinde Toyota, General Motors, BMW ve diğer birkaç otomobil üreticisinin mensubu Stellantis grubu, entegre devre sıkıntısı konusundaki ciddi endişelerini dile getirdiler. Erişebildikleri işlemci miktarının planlanan üretim hacmini karşılamak için yetersiz olduğunu ve üretimde önemli bir azalma gerektirdiğini görüyorlar.
Renault ile Qualcomm arasındaki yeni anlaşmada bu konular oldukça fazla önem taşıyor.
Son yirmi yılda otomobil üretimine bakıldığında, elektronik bileşenler eskisinden çok daha önemli hale geldi ve otomobil üreticilerinin işlemci taleplerinde artışlar gözlendi. Ayrıca bu eğilimin tersine döneceğine dair bir işaret de bulunmuyor. Toplum olarak elektrikli araç filosuna geçiş yapıyor ve otonom sürüşü geliştiriyoruz; bu nedenle geleceğin araçları daha da tam entegre mikroişlemcilere ihtiyaç duyacak.
Bunu akılda tutarak, otomobil üreticileri onlardan beklediğiniz şeyi yapıyor: talepleri yerine getirmek için ihtiyaç duyacakları işlemcileri elde etmek için kendilerini güçlendirmeye çalışıyorlar.
Tehlike, tüm markaların aynı konumda olduğu bir pazarda, bazılarının işlemci üreticileriyle ilişkilerini sıkılaştırması ve hatta yarı iletkenlere olan bağımlılıklarının artacağını öngörerek bazılarıyla yeni ortaklıklar kurması olarak karşımıza çıkıyor.
Qualcomm, Renault ile anlaştı
Bu anlaşma, tüm cepheleri için bir kazan-kazan durumudur. Qualcomm, kendisini otomobil işinde kurmak için birkaç yıldır çok çalıştı ve bunu çok başarılı bir şekilde yaptı. Bunu yapmak için önemli olan, otomobil üreticilerini entegre devrelerinin araçlarına sığacağına ikna etmektir.
Qualcomm anlaşmayı duyurdu: Fransız otomobil üreticisinin gelecekteki bazı elektrikli araçlarında kullanacağı işlemcileri Qualcomm üretecek. Bununla birlikte, ilişkilerini halka açıklamayı seçtikleri an hiç tesadüf gibi durmuyor. Renault, bilgi-eğlence sisteminin arkasındaki yazılımı çalıştırmak için Qualcomm entegre devrelerini kullanan yüzde 100 elektrikli bir sedan olan yeni Mégane E-Tech’i tanıttı.
Önümüzdeki aylarda, otomobil ve yarı iletken üreticileri arasında, entegre devre krizinin üstesinden gelmelerine yardımcı olabilecek bir bağlantıyı güçlendirmeye çalışan daha fazla ortaklık kurulması muhtemeldir. Ancak, Qualcomm ile Renault arasında varılan anlaşmanın her iki firma için ne kadar faydalı olacağını görmek için beklemek gerekecek.