in

Resident Evil 2’ye Unreal Engine 4 makyajı

http://www.youtube.com/watch?v=Fj1pZhMEzNA

Ticarî oyun motorlarının ucuzlaması ve ücretsiz/aylık aboneliğe tabi olması sonrasında Mario ve Sonic gibi karakterlerin UE4’e aktarılması gibi birçok mashup görmüştük.

Bu tarz projeler her zaman ilgi çekici olmuştur. Örneğin System Shock 2’yi ve Bioshock 1’i az da olsa sadece gösterim amaçlı CryEngine’e aktarmışlardı, dibim düşmüştü.

Geçtiğimiz yıl Capcom, aslı 98 yılında çıkan, 2004’te ise Nintendo Gamecube’e özel yapılan Resident Evil Remake’i, PC ve konsollara uyarlamıştı. Tavşanın suyunun suyuydu ama harikaydı. Yine Gamecube’e özel bir yapım olan Resident evil 0 da aynı işlemden geçecek. Bu da satışlara göre Resident Evil 2’nin de bir gün Remake’inin yapılabileceği umudunu güçlendiriyor.

Ama o resmî açıklamaya kadar, InvaderGames adlı İtalyan bağımsız geliştiricilerin yaptığı bu remake’e bir göz atmanı öneririm. Bitirip, indirmeye sunacaklarını söylüyorlar fakat başlarına büyük bela alabilirler. Zira tonla telif hakkına tabii materyal dolu. Benzer bir sorunu 2004’ün bozuk ve tamamlanmamış Valve Source’unda çalışan Vampire the Bloodlines: Masquerade (favori modern RPG oyunumdur)’i güncel Valve Source motoruna aktarmak isteyen amatörlerin uğraştığı, kâr amacı gütmeyen, sadece oyunun orijinaline sahipsen çalışacak bir uyarlamaya White Wolf’un yeni sahibi CCP Games yasal ihtarda bulunmuş ve projeyi iptal etmişti. Bindiği dalı kesmek yani. Bu yüzden bu remake’in indirilmeye sunulacağını düşünmüyorum. Capcom kan alır valla, herb’le, spray’le de iyileşemezsin.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Bu Mario gerçek olamaz (Unreal Engine 4)

Ama o zombi sesleri, o mekan… Valla nostaljik oldum 🙁 Elimden oyun kumandasını atacak kadar korkardım küçükken.

Parça 2: