Sosyal medya devinin kısa süre önce satın aldığı Revue sonunda Twitter’a entegre oluyor ve haber bültenleri özelliği yakında Twitter’a geliyor. Üstelik yeni özelliğin nasıl görüneceği de ortaya çıktı. Bu butonun profillerde ne zaman görünmeye başlayacağı tam olarak bilinmese de özelliğin önce Twitter’ın web versiyonuna ulaşacağı, ardından Android uygulamasında ve son olarak da iOS’ta konuşlandırılacağı biliniyor.
Twitter, hiçbir şeyi şansa bırakmak istemediği, derin bir yenilenme anı yaşıyor gibi görünüyor. Gerçekten önemli değişiklikler olmadan uzun bir süre geçirdikten sonra popüler sosyal ağ, son yıllarda radikal denebilecek adımlar attı. Bu noktada, platformun hayata geçirdiği, sosyal medyanın seyrini birden fazla şekilde değiştirebilecek, küçük olmayan yeni işlev ve yöntemlerini göz önünde bulundurmalıyız.
Bu alanda belki de en değişiklik Twitter‘ın ücretli modelinin lansmanı oldu. Twitter Blue adı altında piyasaya çıkan bu hizmet, şimdilik sadece iki pazarda kullanıma sunuldu. Kanada’da kullanıcılar aylık 3,50 Kanada doları ücret karşılığında bu platformdan faydalanabiliyorlar. Benzer şekilde, Avustralya’da ilgili kişiler bu hizmete ayda 4,50 Avustralya doları ödedikten sonra erişebilirler.
Bu abonelik hizmetinin avantajları arasında, “tweet geri alma” olanağına ek olarak, içeriği düzenlemek için klasörler, ileti dizisindeki tweet’lerin daha kolay okunmasını sağlayan bir “okuma modu”, uygulama simgeleri ve uygulama simgeleri gibi diğer avantajlar bulunmakta ve özelleştirilebilir renkler de sunuluyor.
Twitter’ın hizmetlerini optimize etmek ve yenilerini sunmak için birkaç platform geliştirmiş olmasından da söz etmeliyiz.
Ocak ayının sonunda, Twitter bu yıl içinde üçüncü satın alımını duyurdu. İçerik oluşturucular için ödeme seçeneklerine sahip bir haber bülteni platformu olan Revue’den bahsediyoruz.
Anlaşmayla ilgili ayrıntı vermeden, şirket o dönem açıklamasında “Revue bağımsız olarak çalışmaya devam edecek, ancak “içerik yazarlarının ve editörlerinin haber bültenlerini oluşturmaları, hedef kitlelerini oluşturmaları için daha iyi yollar yaratmak için mühendislik, tasarım, araştırma ve veri bilimi gibi kilit alanlarda ekibi genişletmenin yollarını arıyor olacakt” dedi
Twitter için bu satın alma, kullanıcıların içeriklerini dağıtma yöntemlerini geliştirmelerine olanak tanırken, paydaşlar için gelir yaratan ücretli sistemler etrafında topluluklar oluşturmasına olanak tanıyacak.
Bu seçenek şekilleniyor gibi görünüyor ve şimdi sosyal ağ, önümüzdeki haftalarda içerik oluşturucuların ve yayıncıların takipçi tabanlarını potansiyel abonelerine dönüştürmelerine olanak tanıyan bir bülten aboneliği düğmesi ekleyeceğini duyurdu.
“Abone ol” butonu, özelliği etkinleştirdiğini iddia eden profillerde ayrıcalıklı bir yere sahip olacak ve şimdilik Revue’da hesabı olan herkesin kullanımına açık olacak.
Bu şekilde, Twitter kullanıcıları bu haber bültenlerine abone olabilecek ve onları doğrudan medya kuruluşunun, içerik oluşturucunun veya içerikten sorumlu editörün profiline götürecek bir “örnek içeriğe” erişebilecek.
İçerik üreticileri, Revue’yu hem ücretsiz hem de ücretli bir biçimde kullanabilecek.
Bir şirket sözcüsü, “Revue bültenleri olan kişiler bu özelliği doğrudan Revue’de etkinleştirebilecek ve yazarın Twitter profilini ziyaret eden kişiler doğrudan abone olabilecekler” dedi.
Bu butonun profillerde ne zaman görünmeye başlayacağı tam olarak bilinmese de özelliğin önce Twitter’ın web versiyonuna ulaşacağı, ardından Android uygulamasına geçeceği ve iOS ile sonlanacağı biliniyor.
Kuşkusuz bu özellik, tarihsel olarak Twitter’ı hem içerik kaynağı hem de erişim için büyük bir müttefik olarak kullanan medya, kanaat önderleri ve bilgi dağıtıcıları için büyük bir fırsata dönüşüyor.