Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report Kripto

Röportaj: Amacımız ekosistemi global bir taraftar etkileşim ağı yapmak

Spor dünyasının en popüler spor ve eğlence endüstrisinin lider blok zinciri sağlayıcısı Chiliz ve taraftar etkileşim uygulaması Socios.com, 60'a yakın global partneri ile son yılların en dikkat çeken markalarından biri olarak karşımıza çıkıyor. Pandeminin yarattığı gelir kaybını yeni ve ağırlıklı olarak dijital modellerle telafi etmeye çalışan spor kulüpleri ve spor organizasyonları için "fan token'lar" şimdiden en önemli gelir kalemlerinden biri oldu. Socios Türkiye Direktörü Altuğ Öztürk ile fan token'ların spor endüstrinin geleceğindeki rolünü konuştuk.

Yazar: DIGITAL REPORT
05/11/2021
Kategori: Kripto
Röportaj: Amacımız ekosistemi global bir taraftar etkileşim ağı yapmak
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Kısaca Fan Tokenlardan bahsedebilir misiniz?

Chiliz blok zincirinde yer alan, spor kulüpleri ile taraftarlar arasında sürdürülebilir iletişim imkanı sağlayan Fan Tokenlar için, taraftarlara destekleri takımların bazı karar mekanizmalarında söz sahibi olma hakkını veren dijital varlıklar diyebiliriz. Socios.com uygulamasını indirerek Fan Token sahibi olan taraftarlar, kulüpleriyle ilgili para ile satın alınamayacak deneyimleri de yaşama fırsatı elde ediyorlar.

Global partner sayınız kaç?

AdvertisementAdvertisement

Şu an 60’a yakın partnerimiz var. En son Boston Celtics, Chicago Bulls, Los Angeles Clippers başta olmak üzere NBA’dan 10 takımla anlaşmamızı duyurduk. Futbol tarafında Barcelona, Juventus, PSG, Roma, Inter, Manchester City, Atletico Madrid gibi dünya devleri arasına Everton, Leeds United, Arsenal ve Corinthians dahil oldu. Milli Takımlar bazında Arjantin Milli Takımı ve Portekiz Milli Takımı ile anlaştık. Henüz duyurmadığımız ama ilerleyen günlerde spor kamuoyu ile paylaşacağımız iş birliklerimiz olacak. Futbol dışında motor sporları, espor, buz hokeyi, kriket ve dövüş sporları gibi birçok farklı spor branşında da öncü iş birliklerimiz söz konusu. Amacımız bu ekosistemi global bir taraftar etkileşim ağına dönüştürmek.

Şimdiye kadar spor ekonomisinde ne kadar gelir yarattınız? Taraftar token sahibi kaç kişi var?

Bugüne kadar spor kulüpleri için 200 milyon doların üzerinde gelir yaratıldı. Bu rakam, 1 milyona yakın kullanıcı ile yaratılan rakam. Her yeni Fan Token sahibi taraftar ile ekosistem büyüyor. Aslında yolun başındayız daha. Amacımız dünyanın farklı yerlerindeki pasif taraftarları dijital anlamda aktifleştirerek kulüpleri ile yakınlaştırmak.

Türkiye’deki çalışmalarınızdan bahsedebilir misiniz?

Türkiye’de ilk olarak 1,5 yıl önce Galatasaray Kulübü ile iş birliğine başladık. Ardından Trabzonspor, M.Başakşehir FK, Göztepe, Alanyaspor gibi kulüpler Socios.com dünyasına dahil oldu.

Kulüplerle birlikte kararlaştırdığımız projelerde Fan Token sahipleri hem kulüpleri ile etkileşim imkanı sağlarken, hem de birbirinden farklı deneyimleri de kazanma fırsatını elde ediyor. Galatasaray taraftarları en son olarak Muslera’nın giyeceği eldiveni, Erkek Basketbol Takımı’nın forma tasarımını ve Morutan’ın forma numarasını seçti ki Türkiye futbol tarihinde kulüp-taraftar etkileşimi adına bir ilktir bu. Yine Trabzonspor Fan Token sahipleri sezonun en iyi oyuncusunu, Trabzonspor Futbol A Takım otobüsünün tasarımını seçti. Göztepe taraftarları kulüplerinin yeni mağazalarının ismini belirledi.

Türkiye Taraftarlık Anketi projenizden bahsedebilir misiniz?

Sadece kulüplerle organize ettiğimiz yarışmalar, oylamalar yok gündemimizde. Spora katma değer sağlayacak projelerimiz de var.

Örneğin Ağustos ayının son haftasında başlattığımız Türkiye Taraftarlık Anketi projesi. Türkiye’deki futbolseverlerin sosyo-kültürel alışkanlıkları, dijital eğilimlerini öğrenmek üzere geniş kapsamlı araştırmamız 1 ay süre ile devam edecek. Futbolseverlerin takım tercihlerini etkileyen faktörlerden kulüplerinin maç bileti fiyatlandırmaları hakkındaki yorumlarına, lisanslı ürün kullanım alışkanlıklarından kulüp haberlerini takip ettikleri mecralara, sosyal medya ve dijital para gibi konulardaki ilgi alanlarına kadar birbirinden farklı sorularla Türkiye’deki futbol taraftarlığın genel fotoğrafını çekmeyi hedefliyoruz. Bütün bunların yanında Alanya’da partner kulüplerimizin katılımıyla özel bir turnuva organize edeceğiz.

Bu yazı Digital Report Dergisi 10. sayısında yayınlanmıştır.

Etiketler: bitciekosistemfan tokenfintechfintekkriptoröportajsocios

İLGİLİ YAZILAR

Yapı Kredi 19 Mayıs Atatürk NFT koleksiyonu
Kripto

Yapı Kredi’den 19 Mayıs’a özel Atatürk NFT koleksiyonu

Yazar: DIGITAL REPORT

Yapı Kredi 19 Mayıs Atatürk NFT koleksiyonu tanıtıldı. Yapı Kredi, gelecek kuşaklar için emanet olarak sakladığı Atatürk’ün kişisel eşyalarından oluşan...

Devamını oku
Bitcoin yorum: Bitcoin’de kısa süreli dip görüldü mü?
Kripto

Bitcoin’de kısa süreli dip görüldü mü?

Yazar: DIGITAL REPORT

Bybit Türkiye Araştırma Müdürü Beste Naz Süllü'nün güncel Bitcoin yorumu piyasanın durumu hakkında birçok fikir paylaşıyor: "Bitcoin’de öne çıkan bazı...

Devamını oku
dART Dijital Sanat Platformu nedir?
Kripto

Samsung’dan Türkiye’de dijital sanatın gelişimi için önemli adım: dART

Yazar: DIGITAL REPORT

Samsung, Türkiye’de dijital sanatın gelişimine katkı sunacak dART Dijital Sanat Platformu’nu tanıttı. dART Dijital Sanat Platformu nedir? Türkiye’nin dijital sanat...

Devamını oku
Kripto varlık piyasalarındaki son gelişmeler
Kripto

Terra’nın elindeki 28 Bin Bitcoin ne olacak?

Yazar: DIGITAL REPORT

Kripto varlık piyasalarındaki son gelişmeleri değerlendiren Bybit Türkiye Araştırma Müdürü Beste Naz Süllü: "16 Mayıs haftasına düşüşle başlayan piyasalar, risk...

Devamını oku

SON YAZILAR

Web3 Depolama Endüstrisinde muazzam büyümeler görülmek üzere

SAS Viya, yüzde 204 yatırım geri dönüşü sağlayabiliyor

Vodafone Metaverse mağazası açıldı

Veeam’in yeni sürümü VeeamON 2022’de tanıtıldı

İnsan kadar akıllı yapay zekaya doğru: Google DeepMind

Türkiye’deki yeni Rüzgar Türbini kurumlarına 1 Milyar Euro finansal yatırım gerçekleşti

Akbank 12.kez “Türkiye’nin en iyi bankası” seçildi

Yapı Kredi’den 19 Mayıs’a özel Atatürk NFT koleksiyonu

LG XBOOM 360 ile her zaman üst düzey ses kalitesi

Araştırma: Türkiye’nin dijital teknolojilere bakışı

AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement

ÇOK OKUNANLAR

WhatsApp sohbet geçmişi senkronizasyonu için çalışıyor
Teknoloji

WhatsApp, yeni özelliği için sohbet geçmişi senkronizasyonu üzerinde çalışıyor

Madonna NFT dünyasına katıldı
Kripto

Madonna NFT dünyasına tüm “çıplaklığıyla” katıldı

Twitter'da "beni kim engelledi" sorusunun yanıtını öğrenin
Teknoloji

Twitter’da “beni kim engelledi” sorusunun yanıtını öğrenin

WOO X: Nedir?
Kripto

WOO X şimdi Türkçe!

SON REHBERLER

Twitter’da takipçi nasıl arttırılır?

En iyi sosyal medya yönetim programları (2022)

Twitter’da video nasıl gömülür?

Hyper NFT nedir?

GTA 5 Zombi Modu nasıl yapılır?

Fall Guys ücretsiz etkinliğine nasıl kayıt olunur?

Instagram son görülme nasıl kapatılır?

TikTok dövme efekti/filtresi nasıl kullanılır?

Division 2 Yeterlilik Derecesi (Proficiency Rank) nedir?

Enzyme Coin (MLN) nedir?

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ

AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement
Go to mobile version