Samsung ABD’deki geri çağırma programı için 500 bin yeni Note 7’yi mağazalara gönderdi.
Pil sorunu nedeniyle geri çağırdığı Galaxy Note 7 cihazları yenileriyle değiştirmeye başlayan Samsung, ABD’de devam eden geri çağırma programı için 500 bin adet Note 7’yi operatör ve perakende mağazalarına tedarik ettiğini açıkladı. Bu cihazlar 21 Eylül Çarşamba günü itibarıyla kullanıcılara sunulacak ve Note 7 sahipleri, nihayet patlamayan bir telefona sahip olmanın güvenini yaşayabilecek. Operatörlerin sunduğu geçici cihazları kullananlar da sıfır Note 7‘lere geçiş yapabilecek.
İlk partiyi ıskalayıp, ürünlerin yeniden satışa çıkmasını bekleyenler de ABD sınırları içinde şu an Verizon ve Sprint operatörlerinden sorunsuz bir Note 7 siparişi verebiliyor. Öte yandan T-Mobile ve AT&T gibi operatörler Note 7 sayfasında geri çağırma programına yönlendirme yapıyor.
Yeni Note 7’lerin aldığı yazılım güncellemesi ile pil göstergesi yeşil renge dönüyor ve böylelikle geri çağırılan modeller ile güvenli modeller arasında ayrım yapılabiliyor. Bu durum özellikle ikinci el Note 7 piyasası hareketlendiğinde önem kazanacaktır. Ayrıca Samsung henüz iade edilmeyen sorunlu Note 7 cihazları için de bir güncelleme yayınlayarak, cihaz her açıldığında iade edilmesi gerektiğini hatırlatacak.
İadeler sonrası yeni modellerin diğer ülkelerde (örneğin Türkiye) tedarikinin ne oranda sağlandığı ise şimdilik bilinmiyor.