Samsung’un yeni amiral gemisi telefonunun pille ilgili sorunlar sebebiyle patlama videoları ortaya çıkınca, firma dünya genelinde tüm cihazları geri çağırdı.
Aşağıdaki basın açıklamasını gönderen firmayı, Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kurumu (BTK) izledi. Samsung Galaxy Note 7’ler firma tarafından toplatılacak ve para iadesi ya da sorunsuz modelle değiştirilecek.
Samsung’un açıklaması (kaynak)
Samsung her zaman en yüksek kalitede ürünler tasarlamayı ve kullanıcılarına sunmayı hedeflemektedir. Yüksek kalitedeki hizmet anlayışımızı sürdürebilmek için, değerli kullanıcılarımızdan gelen her türlü arıza bildirimini çok ciddiye alıyoruz. Galaxy Note7’ye ilişkin bildirilen vakaları takiben, kapsamlı bir inceleme yürüttük ve bu sınırlı sayıdaki vakaların pilden kaynaklanan bir sorun nedeniyle oluştuğunu tespit ettik.
1 Eylül 2016 itibariyle dünya çapında milyonlarca adet satılmış olan Galaxy Note7’ler içerisinde sadece 35 adet vaka bildirilmiştir. Piyasada bu durumdan etkilenmiş olabilecek bataryaları tespit etmek adına tedarikçilerimizle beraber titiz bir inceleme gerçekleştiriyoruz. Belirtmek isteriz ki, ürünlerimiz yürürlükteki tüm mevzuata uygun olarak ithal edilerek satışa sunulmuştur ve BTK (Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu) ile yürütülen ortak çalışma sonucuna göre ülkemizde şu ana kadar bilgimiz dahilinde hiçbir vaka olmamıştır.
Samsung için mutlak öncelik kullanıcılarımızın güvenliğidir. Bu nedenle Samsung Electronics Türkiye olarak ülkemizde Galaxy Note7 satışlarını geçici olarak durdurma kararı aldık. Halihazırdaki Galaxy Note7 kullanıcılarımız mevcut cihazlarını en kısa zamanda yenileriyle değiştirebilecekler veya satın almış oldukları noktaya ürünü iade ederek ödemiş oldukları ücretin tamamını geri alabilecekler.
Kullanıcılarımız için bu durumu en hızlı şekilde çözmek ve en yüksek kalitede ürünleri sunmaya devam etmek amacıyla çalışıyoruz.
BTK’nın açıklaması (kaynak)
Yazılı ve görsel medyada yer alan Samsung marka Galaxy Note7 model mobil haberleşme cihazlarındaki pil kaynaklı soruna ilişkin, ilgili şirket küresel çapta satışı gerçekleşen Galaxy Note7 model cihazların bazı numunelerinde tüketici şikâyetleri oluştuğunu, ancak Ülkemizde herhangi bir şikâyet ya da mağduriyetin yaşanmadığını beyan etmiştir.
Elektronik haberleşme sektöründe kullanılan cihazların piyasa gözetimi ve denetimine ilişkin ilgili mevzuat kapsamında, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından süreç yakından takip edilmektedir. Galaxy Note7’de kullanılan cihaz pilinden kaynaklı sorun ile ilgili ülkemizde şu ana kadar olumsuz bir vaka raporlanmamıştır. Konu ile ilgili inceleme devam etmektedir.
Kullanıcıların güvenliği ve herhangi bir mağduriyet yaşanmaması açısından ilgili firma, Samsung Galaxy Note7 cihazlarının Ülkemizdeki kullanıcılarına 03.09.2016 tarihi itibarıyla satın aldıkları noktalardan para iadesi veya ileri bir tarihte yenisi ile değişim seçeneklerini uygulayacaktır. Kamuoyuna saygıyla duyurulur.