Snapchat 2024 trendleri ile bitmekte olan 2024 yılına ait kullanım verilerini paylaştı. Bu yılki eğilimler, içerik oluşturma ve etkileşim alanında önemli noktaları gözler önüne seriyor. 850 milyondan fazla aylık aktif kullanıcısı olan Snapchat, topluluğunun sosyal medya üzerinde nasıl etkileşimde bulunduğunu, içerik paylaştığını ve deneyimler yarattığını özetlemiş oldu. “2024 in a Snap” başlığı altında kullanıcıların etkinlikleri ve yaratıcı katılımlarıyla ilgili veriler sunuluyor.
Snapchat kullanıcıları spor içeriklerinde büyük bir zaman geçirdi. Kullanıcılar global olarak 25 milyon dakika spor içerikleriyle vakit geçirerek favori takımlarını ve sporcularını destekleme fırsatı yakaladı.
ABD’deki Snapchat kullanıcılarının yüzde 93’ü, sosyal medya üzerinden takip ettikleri takımlara daha yakın hissettiklerini belirtiyor. Bu yıl kullanıcılar tarafından en çok tercih edilen “formayı deneme” lensi NBA takımları için yapıldı ve 800 binden fazla Snap bu lens ile oluşturuldu.
Snapchat’te AR (artırılmış gerçeklik) ve ticari içerikleri birleştiren Snap Ads ve AR Lens‘ler, diğer sosyal medya platformlarına göre beş kat daha fazla dikkat çekiyor. 2024 yılında kullanıcılar en çok Venom: The Last Dance ve Bojangles/Tri-Arc Food Systems, Inc. gibi sponsorlu içerikleri paylaştı. Bitmoji modası da kullanıcıların ilgisini çekti. Kullanıcılar,2024’te Baggy Sweatpants, Baggy Skater Jorts ve Plush Cat Slippers gibi ürünleri deneme fırsatı buldu.
Güzellik içerikleri de büyük bir ilgi gördü. Küresel olarak neredeyse 113 milyon Snapchat kullanıcısı sponsorlu güzellik lenslerini en az bir kez deneyimledi. Kullanıcılar 262 milyon saatten fazla güzellik içeriklerini izledi ve ABD’de uygulanan ruj denemeleri, 16% daha uzun süre oynanma süresi sağladı. Ünlü markaların güzellik lensleri, Ulta Beauty ve got2b Metallic gibi markalarla kullanıcıların ilgisini çekti.
Charli XCX‘in en çok paylaşılan müzik Lens’i, kullanıcıların “Brat” görünümüne bürünmesini sağladı. En çok kullanılan şarkılar arasında The Cure’un “Friday I’m in Love” ve Tommy Richman’ın “MILLION DOLLAR BABY” gibi hitler yer aldı.
Kullanıcılar, seyahat içerikleri konusunda da aktifti. 2024 yılında, global olarak Snapchat’te 73 milyon saatten fazla seyahat içeriği izlendi. Ülke genelindeki gezginler, VisitScotland ve Las Vegas gibi markaların sponsorlu AR lensleri ile deneyimlerini paylaştı.
Snapchat ayrıca, yeni film ve ödül törenlerine olan heyecanı artırmak için etkileşimli AR lensleri kullanıldı. ABD’deki kullanıcıların yüzde 88’i sinema meraklısı olarak tanımlanıyor. Kullanıcılar, Venom: The Last Dance ve Nickelodeon’un Kids’ Choice Awards gibi etkinlikler için sponsorlu lensleri paylaştılar.
Restoran keşifleri de kullanıcıların favorileri arasında. 2024 yılında, Snapchat’te ABD’de 896 milyon restoran ziyareti ve 75 milyon kontrol noktası kaydedildi. Kullanıcılar, Taco Bell ve Chick-fil-A gibi popüler markalara yönelik içerikler oluşturdu.
Snapchat’in kullanıcılarının ortalama yaşı giderek büyüyor
Snapchat, 2023 yılında 13 yaşını doldurdu ve kullanıcı kitlesi giderek daha fazla yetişkin içeriyor. ABD’deki kullanıcıların yüzde 50’sinden fazlası 25 yaş ve üzerinde. Gen Z ve Y kuşağının hayatındaki önemli anlarda Snapchat’i kullanmaları, platformun daha geniş bir kitleye ulaşmasını sağlıyor. Kullanıcılar, uygulamada bir yıl boyunca kalırlarsa, sonraki beş yıl içinde yıllık tutulma oranı ortalama yüzde 90.
Kullanıcılar, 2024 yılı boyunca ebeveynlik içeriklerine de büyük ilgi gösterdi. 578 milyon kullanıcı, ebeveynlik içeriklerini toplamda 118 milyon saatten fazla izledi. Snapchat’in bu alandaki çabaları, platformun kullanıcılar arasında kalıcı bir etki yaratmasına yardımcı oluyor.
Snapchat, 2024 yılı ile ilgili bu kapsamlı verilerle, önümüzdeki süreçte kullanıcıların ihtiyaçlarına odaklanarak daha geliştirilmiş bir deneyim sunmayı amaçlıyor. Kişisel bazda kullanıcılar, 17 Aralık’ta gelecek olan yıl sonu özetleri ve anılarını görme fırsatı bulacak. 2025 için hazırlıklar ise şimdiden başladı!