Sony, izleyicilerin yayın kamerasını kontrol etmesine izin veren bir sistemin patentini aldı. Ayrıca, başka bir Sony patenti, Yapay Zeka sayesinde erişilebilirliği artırmayı hedefliyor.
Video oyunları dünyası sürekli gelişiyor ve büyük şirketler ortamı iyileştirmek için yeniliğe yatırım yapmaya devam ediyor. Esporun yükselişi, birçok şirketin bu etkinliklerin nasıl daha da büyütülebileceğini düşünmesine neden oldu. Sony’nin bir patenti, espor yayınlarının nasıl iyileştirilebileceğini ortaya koyuyor.
Sony, e-spor yayınlarında bir fark yaratmak adına yeni bir patent başvurusunda bulundu. Bildiğiniz gibi, normalde bu canlı yayınlar diğer sporlar gibi çalışır, tüm izleyicilerin gördüğü bir ekran yer alır ve yorumcular gördükleri hakkında konuşurlar. Büyük olaylarda bir yapım ekibi de yer alır, küçük olaylarda imajı değiştiren yorumcular da söz konusudur.
Sony, artık izleyicilerin yayın üzerinde daha fazla kontrole sahip olmasını istiyor, böylece sıkılmaların önüne geçmek ve ilginin kaybolmamasını amaçlıyor. Japon şirket, izleyicilerin ekranda izlediklerini komutlarla kontrol edebilmeleri adına harekete geçti. Sony, bu şekilde ilginin artacağına ve kullanıcıların daha iyi bir izleme deneyimi yaşayacağına inanıyor.
Bu, örneğin, sevdiğimiz bir oyuncuya veya durumun orada nasıl olduğunu bulmak için haritanın görmek istediğimiz bir alanına odaklanmamızı sağlayabilir. Uygulama çeşitli deneyimler sunuyor olabilir ama örneğin dünyanın en önemli dövüş oyunları şampiyonalarından biri olan ve PlayStation’ın kısa süre önce şaşırtıcı bir şekilde satın aldığı EVO’da kullanabilmek zor görünüyor.
AI ile erişilebilirlik iyileştiriliyor
Sony, video oyunlarında erişilebilirlikle ilgili başka bir patent başvurusunda bulundu. Endüstri son yıllarda uzun bir yol kat etti, böylece fiziksel veya zihinsel durumu ne olursa olsun herkes oyunlardan keyif alabilir hale geldi. Örneğin PS5, bazı erişilebilirlik özelliklerine sahip.
Bu diğer patent, Yapay Zeka sayesinde bazı erişilebilirlik özelliklerinin zaman ve maliyet tasarrufu ile uygulanmasına yardımcı olacak bir teknolojiye atıfta bulunuyor. Patentte, “altyazılar veya açıklayıcı sesler gibi diğer ortamlarda yaygın olan bazı erişilebilirlik özelliklerinin, oynatıcı etkisinin bir sonucu olarak video oyunlarında uygulanması daha zordur.” ifadesi geçiyor.
Oyuncunun kararının oyunun farklı şekilde ilerlemesine neden olduğu oyunlar var, bu yüzden bu tür özellikleri uygulamak daha pahalıya mal oluyor. Sony’ye göre, açıklayıcı ses, altyazı üretimi için AI kullanımı ve hatta renk profilini ayarlamak için farklı filtrelerin uygulanması çok fazla maliyet tasarrufu sağlayacak ve geliştirme sürecini hızlandıracak.