Sony, şirketin PlayStation iş kolunu yönetmek üzere Hermen Hulst ve Hideaki Nishino’yu co-CEO olarak atama kararı aldı. Sıra dışı co-CEO ataması, eski PlayStation patronu Jim Ryan’ın emekli olmasının ardından birkaç ay sonra gerçekleşiyor.
Şu an PlayStation stüdyolarının başında bulunan Hermen Hulst, 1 Haziran itibarıyla Sony Interactive Entertainment’ın (SIE) stüdyo iş grubunun CEO’su olarak atanacak. Hideaki Nishino ise SIE’nin platform iş grubunun CEO’su olarak görev yapacak ve her iki isim de Sony CFO’su ve SIE başkanı Hiroki Totoki’ye rapor verecek.
Totoki, SIE’nin CEO’su olarak geçici olarak görev yaparken, SIE CEO pozisyonu için bir halef arayışında bulunuyordu; ancak Sony, şimdi PlayStation işinin liderlik sorumluluklarını platform ve oyunlar arasında bölmek istediğine karar vermiş görünüyor. Hem Nishino hem de Hulst, Sony’de 20 yıldan fazla süredir çeşitli rollerde bulunmuş deneyimli isimler.
Sony, PlayStation için Hulst ve Nishino’yu Co-CEO olarak atadı
Sony, PlayStation işini yönetmek üzere ko-CEO’lar atadığı ilk kez ve bu atama, oyun endüstrisinin son 18 ayda yaşadığı işten çıkarmalarla sarsıldığı bir dönemde gerçekleşiyor. Sony, bu yılın başlarında 900 PlayStation çalışanını işten çıkardı ve İngiltere’de PlayStation VR oyunları geliştiren Londra Stüdyosu’nu kapattı. Microsoft, bu yıl daha önce 1,900 Activision ve Xbox çalışanını işten çıkardı ve geçen hafta Redfall ve Hi-Fi Rush’ın ardındaki Bethesda stüdyolarını kapatarak yeni bir işten çıkarma turuna gitti.
Sony’nin yeni PlayStation liderlerinin duyurusu, şirketin en son kazanç raporunu sunmasından sadece saatler önce gerçekleşti. Sony, geçen çeyrekte PS5 konsol satış tahminlerini düşürdü çünkü beklenen satışlara ulaşılamacağını düşünülüyor; dolayısıyla şimdi tüm gözler, 31 Mart itibarıyla sona eren 2023 mali yılında şirketin kaç adet PS5 sattığına çevrilmiş durumda. Ayrıca, Sony’nin iddialı PlayStation PC planlarına dair daha fazla ipucu da alabiliriz.
Yılın başlarında bir kazanç toplantısında SIE başkanı Hiroki Totoki, PlayStation oyunlarını PC/multiplatform üzerinde büyütme fırsatından da bahsetti. Totoki, “Geçmişte konsolu popüler hale getirmek istedik… ancak bunun bir sinerjisi var” dedi. Sözlerine “Güçlü birinci parti içeriğiniz varsa sadece konsolumuzla değil, bilgisayarlar gibi diğer platformlarla da birinci parti, çoklu platformlarla büyütülebilir ve bu, işletme kârını iyileştirmeye yardımcı olabilir.” şeklinde devam etti.
Hiroki Totoki’nin açıklamaları, Sony’nin artık PlayStation markasını sadece bir konsol üreticisi olarak değil, tüm platformlarda var olan bir oyuncu olarak konumlandırmak istediğini gösteriyor. PlayStation, geçmişte konsolların popülerleşmesine büyük katkılarda bulunmuş olsa da dünyanın çeşitli platformlarda oyun oynamaya yönelik eğilimleri değişirken, şirketin de bu değişikliklere ayak uydurması kaçınılmaz hale geldi.
Nvidia, kuantum bilgisayar merkezlerini CUDA-Q platformu ile başlatıyor
PlayStation’ın kötü giden durumları bir dönüm noktası olarak değerlendirilebilir. Örneğin, Jim Ryan’ın son politikaları kullanıcılar tarafından pek benimsenmemiş ve şirketin pazar payında düşüşlere neden oldu. Çoklu platform stratejisi, PlayStation’ın sürdürülebilir büyüme ve karlılık hedeflerine ulaşmasında kritik bir rol oynuyor. Şirketin bu yeni sayılabilecek yaklaşımı, diğer platformlar arasındaki sinerjileri kullanarak markanın genel etki alanını genişletebilir ve işletme kârını iyileştirecek yeni fırsatlar sunabilir. Yeni co-CEO yapılanmasıyla birlikte, PlayStation’ın bu geçiş sürecinin yönetilmesi ve optimizasyonu, Hermen Hulst ve Hideaki Nishino’nun liderlikleri altında şekillenecek gibi görünüyor.
Öne çıkan kaynak görseli: Hunters Race / Unsplash