Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report E-ticaret

Sosyal medya pazarlama stratejileri neden önemli?

Türkiye 2021’de 225.5 milyar dolarlık ihracata imza attı. Yakın dönem hedefi 500 milyar dolar, bu amaçla ihracatta aslan payını üstlenen şirketler, 4.5 milyar kişinin üye olduğu sosyal medya için pazarlama çalışmalarını hızlandırdı.

Yazar: DIGITAL REPORT
25/01/2022
Kategori: E-ticaret
Sosyal medya pazarlama stratejileri neden önemli?
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

İçindekiler

  • Profesyonel bir pazarlama markaya kazandırıyor
  • Son iki yılda eğilim arttı
  • En çok konuşulan dillere yönelmek gerekli
  • İhtiyaçları bilmek çok önemli
  • Metaverse alışveriş günleri geliyor

Sosyal medya pazarlama stratejileri günümüz ticaret anlayışı için hayati önem taşıyor. Dijitalleşme hızı her geçen gün baş döndüren şekilde artıyor. Kısa süre önce dünya genelinde internet kullanımının yaygınlaşması için kampanyalar düzenlenirken, bugün e-ticaret ve e-ihracattaki gelişmelere bağlı olarak sosyal medyanın ekonomi üzerindeki etkisi gündemin bir numaralı maddesi. 4.5 milyar kişinin üye olduğu sosyal medya kullanımı Türkiye’de internete erişimi olan 100 kişiden 70.8 oranında seyrediyor. 2021 yılında tanıtıma harcanan bütçenin yüzde 70’e yakın oranı dijital alanlar yani internet kampanyalarına yönlendirildi.

E-ticaret ve e-ihracattan daha fazla pay isteyen yeni şirketler de sosyal medyada görünürlüğünü yükseltme çabasında. Digital Exchange’in sosyal medya pazarlama ekibi markalara bu konuda öneriler sunuyor. “Sosyal medyada pazarlama çalışması yaparken profesyonel ekiplerle çalışmak, markayı tanıtır, ürünü ve hizmetin satışını artırır, müşterilerde şirkete yönelik olumlu algıyı yükseltir” diyen Digital Exchange ekibi markalara bir dizi tavsiyede bulundu.

AdvertisementAdvertisement

Araştırmalara göre; Türkiye’de tüketicilerin yüzde 81’i, alışveriş yapmadan ve tatil yeri seçmeden önce sosyal medya reklamlarını izleyerek tercihini belirliyor. 126 ülkede sosyal medya influencer marketing çalışması yapan Digital Exchange’in uzman ekibi, markalara hem ürün ve hizmetlerini tanıtıp satışını yapacakları, hem de yeni müşterileri kazanabilecekleri kampanyaları için önemli bilgiler verdi. Digital Exchange sosyal medya kampanya ekibine göre, markalar daha önce mesafeli yaklaştıkları sosyal medyada bir şekilde yer almak için her türlü imkanı değerlendirme eğiliminde. İşte Digital Exchange’in stratejilerinin için önerileri:

Profesyonel bir pazarlama markaya kazandırıyor

Doğru bir sosyal medya çalışması yapılması çok önemlidir. Sıradan ve iyi düşünülmemiş, çalışılmamış bir pazarlama çalışması markalara kazanç yerine sorun getirecek. O nedenle doğru bir pazarlama faaliyetinde bulunmak:

  • Markanın bilinirliğini artırır.
  • Ürün ve hizmetin satışını yükseltir.
  • Rakip markalara karşı tercih edilirliği ön plana çıkartır.
Sosyal medya pazarlama stratejileri neden önemli?
Sosyal medya pazarlama stratejileri neden önemli?

Yurt dışı kampanyalarıyla ihracata yönelik müşteriler kazanmak noktalarında faydalar sağlarken, kampanyaların mutlaka konuda uzman ekiplerce tertip edilmesi gerekiyor. Aksi halde iyi hedeflenmemiş kitleye yönelik bir sosyal medya kampanyasının markaya bir takım zararları oluyor:

  • Harcanan bütçe.
  • Müşteriye dönük şirket itibarı.
  • Ürün ve hizmete yönelik kalite algısı.

Son iki yılda eğilim arttı

Sosyal medyaya yönelik markaların pazarlama ilgisinin salgın dönemindeki dijitalleşme artışına paralel olarak iki yıldır yükseliş trendinde olduğunu belirten Digital Exchange ekibi, “Sosyal medya, şirketlerin ya da kişinin dijitaldeki tanıtıcı aracı olduğu için markalar son 2 yıldır bu konuya büyük anlamda önem veriyor. Çünkü bazı markalar açısından sosyal medya, sadece ‘post atmalıyım’ özeline indirgenen bir mecraydı. Fazla da önemsenmiyordu. Günümüzde ise 4.5 milyar kişinin sosyal medya kullanıcısı olmasıyla birlikte, markalar bu alanı çok iyi kullanmaya başladı. Hatta müşteri hizmetleri deneyimini bile burada çözen markalar var. Bu nedenle her markanın sosyal medyada kitlesine ve hedefine yönelik olarak kendisini iyi şekilde ifade etmesi gerekiyor” bilgisini paylaştı.

Sosyal medya pazarlama stratejileri neden önemli?
Sosyal medya pazarlama stratejileri neden önemli?

En çok konuşulan dillere yönelmek gerekli

Türkiye’nin ihracatının 225.5 milyar dolara yükseldiğini, e-ticaret ve e-ihracat ekosisteminin de 500 milyar TL rakamına doğru hızla ilerlediğini belirten Digital Exchange ekibi, markaların yurt dışına açılmasının hayati önem taşıdığının altını çizdi. Ekipten şu bilgiler verildi: “Sosyal medya, tüm dünyanın global şekilde bir araya geldiği bir mecra. Orada influencer marketing yapılırken, sadece kampanyayı Türkçe yapmamak gerek. Evrensel dil İngilizce başta olmak üzere Rusça, Almanca hatta İspanyolca paylaşımlar da yapmalılar ki, büyük potansiyelden faydalanabilsinler.”

İhtiyaçları bilmek çok önemli

Digital Exchange’in CEO’su Emrah Pamuk, markaların profesyonel bir sosyal medya yönetimi yapmasının onlara büyük faydalar sağladığını belirtti. Digital Exchange olarak büyük bir erkek giyim markasının dünyadaki hesaplarını kendilerinin yönettiği anlatan Pamuk, “Bugün Türkiye’de başka, ABD’de ‘love mark’ olarak başka bir kampanya yapıyoruz marka için. Çünkü her yerin müşterisi farklı. Bir perakende şirketi için Rusya’dan Irak’a kadar bambaşka projeler üretiyoruz. Önemli olan hedef kitleyi ve ihtiyaçları bilmek, sosyal medyayı profesyonelce yönetmektir” ifadelerini kullandı.

Sosyal medya pazarlama stratejileri neden önemli?
Sosyal medya pazarlama stratejileri neden önemli?

Metaverse alışveriş günleri geliyor

Pamuk, teknolojinin çok hızlı bir devinim içinde olduğunu belirterek, “Sosyal medya hesapları bir nevi marketplace olma yolunda ilerliyor. Bunu Wechat ve TikTok’da görüyoruz. Yakında Metavarse’de kendimizi alışveriş yaparken bulacağız” diye konuştu.

Etiketler: 225 Milyar dolar4.5 Milyar KişialışverişDigital ExchangedijitalleşmeEmrah PamukihracatmetaverseMetaverse alışveriş günleripazarlamaSosyal Medya PazarlamaSosyal medya pazarlama stratejisistratejiteknoloji

İLGİLİ YAZILAR

Bosch, hidrojen elektrolizi için bileşenler geliştirecek
Teknoloji

Bosch, hidrojen elektrolizi için bileşenler geliştirecek

Yazar: DIGITAL REPORT

Bosch hidrojen elektrolizi ile gaza basıyor: etkili iklim eylemi adına şirket sadece bu yeni yakıtı kullanmayı değil, aynı zamanda onu...

Devamını oku
Samsung, Google iş birliği ile ilgili gelecek dönem planlarını ve sunacağı yenilikleri paylaştı
Teknoloji

Samsung, Google iş birliği ile ilgili gelecek dönem planlarını ve sunacağı yenilikleri paylaştı

Yazar: DIGITAL REPORT

Chomet, Samsung’un Andorid ekosistemini genişletmek üzere devam eden çalışmalarına değindiği yazısında, bu yılın sonuna doğru daha fazla Google uygulaması ve...

Devamını oku
Acer Chromebook Spin 714 ve Acer Chromebook Tab 510: Özellikleri, fiyatı ve çıkış tarihi
Teknoloji

Acer, dönüştürülebilir premium Chromebook dizüstü ve Chromebook tablet bilgisayarlarını tanıttı

Yazar: DIGITAL REPORT

Yeni Acer Chromebook Spin 714 ve Acer Chromebook Tab 510, Acer Chrome OS ile, kullanıcıların uzaktan çalışma, eğlence ve hareket...

Devamını oku
TSMC Singapur fabrikası global işlemci krizine çözüm olabilir mi?
Teknoloji

TSMC Singapur fabrikası global işlemci krizine çözüm olabilir mi?

Yazar: Barış Selman

Wall Street Journal'ın haberine göre, milyarlarca dolarlık bir TSMC Singapur fabrikasının eşiğindeyiz. Tayvan Yarı İletken Üretim Şirketi (TSMC), dünya çapındaki...

Devamını oku

SON YAZILAR

Bosch, hidrojen elektrolizi için bileşenler geliştirecek

Samsung, Google iş birliği ile ilgili gelecek dönem planlarını ve sunacağı yenilikleri paylaştı

Acer, dönüştürülebilir premium Chromebook dizüstü ve Chromebook tablet bilgisayarlarını tanıttı

TSMC Singapur fabrikası global işlemci krizine çözüm olabilir mi?

Acer, OLED ekranlı ve 12. Nesil Intel Core H serisi işlemcili yeni Swift 3 dizüstü bilgisayarını duyurdu

Dünyaca ünlü Evangelion karakterleri sınırlı süreyle PUBG MOBILE’da

Singapur Yüksek Mahkemesi’nden Bored Ape NFT satışına engel

iPhone 14 lansman tarihi ortaya çıktı

Karşılaştırma: Google Pixel 6a vs Apple iPhone SE 2022

OPPO birinci çeyrek sonuçlarına göre dünyada dördüncü sırada

AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement

ÇOK OKUNANLAR

WhatsApp, yeni özelliği için sohbet geçmişi senkronizasyonu üzerinde çalışıyor
Teknoloji

WhatsApp, yeni özelliği için sohbet geçmişi senkronizasyonu üzerinde çalışıyor

Madonna NFT dünyasına katıldı
Kripto

Madonna NFT dünyasına tüm “çıplaklığıyla” katıldı

WOO X: Nedir?
Kripto

WOO X şimdi Türkçe!

Twitter'da "beni kim engelledi" sorusunun yanıtını öğrenin
Teknoloji

Twitter’da “beni kim engelledi” sorusunun yanıtını öğrenin

SON REHBERLER

Lost Ark Chicken Festival rehberi: Wild Wing Island, ödüller ve daha fazlası

WWE 2K22 güncellemesi nasıl yapılır?: 1.12 yama notları

Borderlands 3 Epic Games’te ücretsiz oldu: Steam ile nasıl cross-play yapılır?

Borderlands 3 ile Gearbox Software SHiFT hesabı nasıl oluşturulur?

TikTok ve Snapchat’te Neon Lines filtresi nasıl kullanılır?

Fortnite Hafif Makineli Tüfek nerede bulunur?

Vivo’nun yeni amiral gemisi tanıtıldı: X80 Pro

Twitter’da takipçi nasıl arttırılır?

En iyi sosyal medya yönetim programları (2022)

Twitter’da video nasıl gömülür?

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ

Go to mobile version