Kamuoyunda ‘Sosyal Medya Yasası’ olarak bilinen 7253 sayılı kanuna göre temsilci atamasını gerçekleştirmeyen Facebook, Twitter, YouTube, TikTok ve Instagram gibi şirketlerin her birine 30 milyon TL tutarındaki ikinci ceza kesildi.
Kamuoyunda “Sosyal Medya Yasası” olarak bilinen 7253 sayılı kanuna göre temsilci atamasını gerçekleştirmeyen Facebook, Twitter, YouTube, TikTok ve Instagram gibi şirketlerin her birine 30 milyon TL tutarındaki ikinci ceza kesildi.
Geçen ay 10 milyon TL’lik ilk cezayı alan şirketlerin 1 Aralık’a kadar temsilci atamaları halinde, ceza kesilmemesi bekleniyordu, ancak Bloomberg’e konuşan bir yetkili, bugüne kadar sadece Rusya merkezli vK’nın (vKontakte) temsilci ataması yaptığını bildirdi.
Kanunla beraber Türkiye’de 1 milyondan fazla kullanıcısı olan sosyal medya şirketlerine, ülkemizde temsilci bulundurma zorunluluğu getirilmişti. Düzenleme kapsamında, yurt dışı merkezli sosyal ağ şirketlerinin, en az 1 kişiyi Türkiye’de temsilci olarak belirlemesi gerekiyor.
Sosyal Medya Yasası, ikinci ceza sonrası neler öngörüyor?
1 Ocak 2021’e kadar temsilci atamayan şirketler, reklam yasağı ile karşı karşıya kalacak. Buna göre, Türkiye’de vergi mükellefi olan şirketler, temsilcisi olmayan şirketlere reklam veremeyecek.
BTK tarafından takip edilen yasağın sonraki dönemlerinde ise bant genişliği daraltma cezası bulunuyor. Nisan gelindiğinde ise temsilcisiz sosyal medya şirketlerinin internet bant genişlikleri yüzde 50 daraltılabilecek. Mayıs 2021’de ise temsilcisi olmayan sosyal medya şirktelerinin bant genişliği yüzde 90 oranında daraltılabilecek. Bant genişliği daraltma işlemi Sulh Ceza Hakimliği kararıyla gerçekleştirilecek.
Ceza alan şirketler, temsilci atadıklarında kendilerine verilen idari para cezasının 4’te 1’ini ödeyerek, kısıtlamasız olarak hizmet vermeye devam edebilecekler.
Sosyal medya şirketlerinin, Türkiye’de temsilcilik açmak için CHP tarafından Anayasa Mahkemesi’ne yapılan yasaya ilişkin itiraz başvurusu sonucunu beklemek istedikleri de belirtildi.