Spotify yeni çevrelik kazanç raporunu yayınladı. İsveç merkezli müzik platformundan alınan verilere göre, 2021’in ikinci çeyreği için 365 milyon aylık aktif kullanıcıya ek olarak şimdiden 165 milyon ücretli aboneyi işaret ediyor. Bu, son çeyrekten bu yana sırasıyla %20 ve %22’lik bir yıllık artışı temsil ediyor.
O dönemde şirketin 158 milyon premium olmak üzere 356 milyon abonesi ve aylık aktif kullanıcısı vardı.
Şirket raporunda, “Temel ölçümlerimizin çoğu (abone büyümesi, gelir, brüt kar marjı ve işletme geliri) bu çeyrekte beklenenden daha iyi performans gösterdi” dedi ancak aylık aktif kullanıcının (MAU) beklentilerin altında kaldığını ifade etti.
Spotify, aylık aktif kullanıcılarla beklentilerin karşılanamamasının nedenlerini bu şekilde açıklıyor:
“MAU’ların performansı, esas olarak çeyreğin ilk yarısında daha hafif kullanıcı alımı nedeniyle beklenenden daha yavaştı. COVID-19, çeşitli pazarlarda performansımızı etkilemeye devam etti ve bazı durumlarda pandeminin şiddeti nedeniyle pazarlama kampanyalarını duraklattık. Buna ek olarak küresel bir üçüncü taraf platformla ilişkili bir kullanıcı kaydı sorunu, MAU’nun büyümesini de etkileyen beklenmedik kullanım sorunları yarattı. Bu sorun o zamandan beri çözüldü. ”
Podcast’lerin Spotify için değeri
Podcast‘lerde “mütevazı” bir artıştan söz ediliyor. Platform kısa süre önce Podz şirketine ek olarak Call Her Daddy için hak elde etti. İkincisi, podcast’lerde önemli anlarda önizleme klipleri oluşturma sürecini otomatikleştiren bir teknolojiye sahip.
Spotify, podcast’lerdeki aylık aktif kullanıcıların yüzdesinin en son çeyreklere kıyasla “mütevazı bir şekilde iyileştiğini” söylüyor. Geçen çeyrekte 2,6 milyona kıyasla platformda 2,9 milyon içerik mevcut.
Platform için çok olumlu bir yarı yıl rakamı, reklam destekli gelir. Yöneticiler, “Tahminlerimizi aştılar” diye belirtiyorlar, “altta yatan talep (satışlardan ve fiyatlandırmadan yararlanan) ve geçen yılın COVID-19 düşük seviyelerine kıyasla olumlu reklam destekli kompozisyonlar tarafından desteklendi.” ifadesi raporda yer aldı.
Doğrudan satış kanalları ve podcast’ler, reklamcılığı yönlendirmede etkili oldu.
Toplamda 100 yeni orijinal ve özel Spotify podcast’i kullanıma sunuldu. Spotify’ın çeyrek dönem kazançları hakkında daha fazla bilgi edinmek için şirketin bağlantısına gidebilirsiniz.