Firma, müzik dinlemeyi daha rahat hale getirmeyi hedefliyor ve bunun sonucunda Spotify Enhance’i piyasaya sürdü. Bu Perşembe, Spotify bu özelliğini For the Record blogunda yaptığı açıklamada duyurdu.
Yapılan açıklamada, “Enhance ile dinleyicilerimizin sevdikleri şeylerden daha fazlasını yapmalarına yardımcı oluyoruz: harika önerilerle çalma listelerini geliştiriyoruz… Enhance, biz daha fazlasını öğrendikçe gelişmeye devam edecek, bu yüzden gelecekte bu güncellemeler için bizi izlemeye devam edin.” ifadeleri kullanıldı.
Enhance, yeni müzik deneyimlerinin keyfini çıkarmaya hazır olan herkes için önemli bir araç olacaktır.
Spotify Enhace nasıl kullanılır?
- Her çalma listesinin üstünde Boost özelliği görünür.
- Düğmeye dokunarak aracı etkinleştirebilir ve devre dışı bırakabilirsiniz.
- Etkinleştirildiğinde, öneriler çalma listesinde görünür. Her iki şarkı, bir öneri ile serpiştirilmiş, en fazla 30 tane.
- Kullanıcı dikkate alırsa öneriyi oynatma listesine ekleyebilir. Eklemek için “+” simgesine tıklamanız yeterlidir.
Boost özelliği, yalnızca bazı pazarlarda, iOS ve Android işletim sistemlerinde tüm Spotify Premium kullanıcılarına sunulacak. Özellik, Latin Amerika’da, başlangıçta Meksika ve Brezilya’da yer alacak. ABD pazarı da Kanada ile birlikte bu özelliğe sahip olacak.
Spotify 165 milyon ücretli aboneyi aştı
Temmuz ayının sonunda Spotify, 2021’in ikinci çeyreğine kadar 165 milyon ücretli aboneye ve 365 milyon aylık aktif kullanıcıya ulaştığını duyurdu. Bir önceki çeyreğe göre sırasıyla %20 ve %22’lik bir yıllık artışı temsil ediyordu.
Platforma göre podcast’lerde aylık aktif kullanıcı sayısı, en son çeyreklerle karşılaştırıldığında “Mütevazı şekilde iyileşti”. Geçen çeyrekte 2,6 milyon olan platformda 2,9 milyon program mevcut.
Bu arada, platform için çok olumlu bir yarı yıl rakamı, reklam destekli geliri oldu. Yöneticiler, “Tahminlerimizi aştılar… Güçlü altta yatan talep (satışlardan ve fiyatlandırmadan yararlanan) ve geçen yılın COVID-19 düşük seviyelerine kıyasla olumlu reklam destekli kompozisyonlar tarafından desteklendi.” açıklamalarında bulundu.
Doğrudan satış kanalları ve podcast’ler, Sportify için reklamcılığı yönlendirmede kilit rol oynadı.