Spotify Mix, farklı dönemlerin ve türlerin müziklerini bir araya getiren Spotify’ın karışık çalma listelerinden ilham alıyor. Tıpkı bu çalma listeleri gibi yazı tipi de farklı yazı tipi stillerinin öğelerini harmanlayarak ortaya çıkıyor.
Öte yandan Spotify Mix’e hem modern hem de klasik bir görünüm kazandırıyor ve onu diğer yazı tiplerinden ayıran benzersiz bir karakter yaratıyor. Bu çeşitlilik, Spotify’ın sürekli değişen ve gelişen müzik dünyasını yansıtma çabasını simgeliyor.
Spotify’ın son güncellemesi, ses akışı hizmetini kulaklarınızdan ziyade gözleriniz için deneyimi iyileştirmek adına gözle görülür bir şekilde değiştiriyor. Şirketin yeni özel yazı tipi Spotify Mix, bugünden itibaren kullanıma sunuluyor ve Spotify’ın şu anda uygulama ve masaüstü deneyimlerinde kullandığı Circular yazı tipi varyantının yerini alıyor.
Spotify Mix ile yeni kimlik denemesi
Kafa karıştıran isim, Spotify’ın global marka tasarım başkanı Rasmus Wängelin’e göre “yıllar içinde ses kültürünün dinamik ve gelişen doğasına” bir gönderme niteliğinde. Spotify Mix, Berlin merkezli Dinamo Typefaces ile ortaklaşa geliştirildi ve Wängelin, yeni değişken font tasarımının “tam anlamıyla bir remix” olduğunu ve çeşitli farklı yazı tipi stillerinden unsurların birleştirilmesiyle doğduğunu belirtiyor.
Wängelin, Spotify’ın basın açıklamasında, “Sonuç, hem klasik hem de çağdaş stillerden özellikleri harmanlayan, farklı ve benzersiz bir görünüm yaratan sans-serif bir yazı tipi. Ses dalgalarının şekillerini incelikle dahil ederek ritmik bir his uyandırdık. Keskin açıların ve yumuşak kıvrımların kombinasyonu, yazı tipine Spotify’a özgü hissedilen ayırt edici bir karakter kazandırıyor.” diyor.
Bir markanın kimliğini oluşturan unsurlar arasında yazı tipi de önemli bir yer tutuyor. Kullanıcıların bilinçaltında yer eden markalar, çoğunlukla kendilerine özgü yazı tipleriyle de tanınıyor. Google, Coca-Cola gibi dev markaların logolarında kullandıkları özgün yazı tipleri, markanın görsel kimliğinin ayrılmaz bir parçası haline gelmiş durumda. Spotify Mix de, Spotify’ın kendine özgü kimliğini pekiştirme ve kullanıcıların zihninde kalıcı bir iz bırakma amacını taşıyor.
Şirket, Spotify Mix’i çalma listelerinden pazarlama kampanyalarına kadar her şeyde kullanmayı planlıyor. Bu bir değişken font olduğundan (yani kalınlık, genişlik, eğim ve diğer değişkenler ayrı dosyalara ihtiyaç duymadan değiştirilebilir), Spotify’ın özelleştirmesi oldukça kolay olmalı. Bu da çalma listesi kapakları, promosyonlar ve diğer içeriklerin uyumlu bir tasarımı paylaşırken daha çeşitli görünmesine olanak tanıyarak yaratıcı bir esneklik sağlıyor.
TikTok yapay zeka destekli yeni reklam araçlarını duyurdu
Spotify logosundaki kelime işareti de yeni yazı tipine güncellenecek ve bu, şirketin haber portalında zaten görülebiliyor. Latin tabanlı komut dosyalarına sahip diller ve Vietnamca yazılı içerik, “önümüzdeki haftalarda” kademeli olarak kullanıma sunulacak olan Spotify Mix’i ilk kullananlar olacak.