inDrive Türkiye’de yalnızca resmi taksi sürücüleri ile işbirliği yapacak ve yolculuk taksimetre tarafından hesaplanandan daha düşük olmayan bir fiyata gerçekleştirilecek. İlk denemeler, hem sürücülerin hem de yolcuların hizmet kalitesinden ve kullanılabilirliğinden memnun kaldıklarını gösteriyor.
Küresel ulaşım start-up’larından biri olan inDrive. 10 yıl önce, sürücülerin ve yolcuların seyahat fiyatını doğrudan pazarlık edebilecekleri yerel bir sosyal ağ olarak ortaya çıktı. inDrive, bugün şehir yolculukları uygulamaları kategorisinde dünyada en popüler ikinci uygulama haline geldi. inDrive Ortadoğu ülkeleri dahil olmak üzere toplam 47 ülkede başarıyla faaliyet gösteriyor.
Türkiye’de de hizmete başlayan inDrive, ülkede marka bilinirliğini artırmayı ve aktif kullanıcı tabanını büyütmeyi planlıyor.
inDrive, bundan sonraki süreçte önceliklerinin yasalar doğrultusunda İstanbul Taksiciler Odası’nın talepleri ve onlarla yapacakları işbirliklerinin olacağını belirtti.
inDrive nedir? Nasıl çalışır?
inDrive’ın en ayırt edici özelliği yolcu ve sürücünün seyahat ücreti üzerinde doğrudan anlaşmaya varması. Yolcu ile sürücüyü buluşturan uygulamada en önemli kriter ise seyahat fiyatının taksimetreden daha düşük olamaması. Yolcu isterse gideceği istikamete ya da trafik saatine göre sürücüye bahşiş verebiliyor.
Platformda, sürücülerin ve yolcuların birbirlerini inceleyip, seçebilecekleri ve karşılıklı yorum yapıp not verebilecekleri bir sistem bulunuyor. Yolcular, puanlarına, araba markalarına ve diğer kriterlere göre araçları seçebiliyor. Sürücüler de çağrıyı kabul etmeden önce yolcunun puanını ve yolculuğun bitiş noktasını görebiliyor.
Uber siyah taksi nedir?
Hizmet ücreti yok
Yolcular ödemeyi sadece nakit olarak yapabiliyor. İlk etapta taksicilerden hizmet ücreti almayacak olan inDrive bu sayede taksicilerin daha çok kazanmasını sağlayacak.
Tüm dünyada en düşük hizmet ücreti almasıyla tanınan inDrive, rakiplerinin yüzde 20-30 hizmet ücreti aldığı ülkelerde bile vergiler dahil sadece yüzde 12’ye kadar servis ücreti alıyor.