OMDIA’nın “Global TV Design and Features Tracker” raporuna göre TCL, 2021 yıllında Android OS Akıllı TV markaları arasında elde ettiği yüzde 20,7’lik pazar payı ile zirvede yer aldı.
TCL, 2021 yıllında Android OS Akıllı TV pazarında zirvede
Raporda yer alan bilgilere göre 2021 yılında toplamda 189 milyon akıllı TV pazara sunuldu ve bu cihazların 73,2 milyon adedi Android tabanlı akıllı TV’ler oldu. Geçen yıl 15,1 milyon adet Andorid işletim sistemli akıllı TV sevkiyatı gerçekleştiren TCL, bu alanda birinci sırada yer alarak global çapta önemli bir başarıya imza attı. Rapora göre, TCL ayrıca 2021 yılında 24,6 milyon adet LCD TV sevkiyatı ile küresel LCD TV pazarında en büyük 2. marka konumunu korudu.
TCL’nin önceliği yenilikçi teknolojilerle hayatı daha akıllı hale getirmek
Yüksek teknolojiyi erişilebilir fiyatlarla tüketiciyle buluşturma misyonu ile sektördeki rekabette fark yaratan TCL, müşteri deneyimini her zaman için öncelikleri arasında ilk sırada konumlandırmaya ve insanların hayatlarını daha konforlu ve akıllı hale getirmek için teknoloji üretmeye devam ediyor. Teknolojiyle mümkün olabileceklerin sınırlarını zorlayan şirket, sunduğu ürünlerle müşterilerinin bu akıllı yaşam tarzı deneyimlerinin keyfini çıkarmalarına yardımcı oluyor.
Tüm bu yenilikçi vizyon, rakamlara da yansıyor ve TCL’in pazarda sürekli büyüyen rekabet gücü, onu istatistiklerde de zirveye taşıyor. Buna göre geçtiğimiz yıl TCL’nin TV iş biriminin küresel geliri yıllık yüzde 24,3 artarak 6,3 Milyar ABD dolara yükseldi. Şirketin 2021 yılında Android OS Akıllı TV kategorisindeki liderlik ve LCD TV pazar payında dünya çapında ikincilik başarılarını çeşitli kategorilerdeki ciddi büyüme oranları izledi. Buna göre Mini LED kategorisinin öncüsü TCL, orta-üst düzey akıllı ekran satış hacminde önemli bir büyüme kaydetti. Şirketin QLED TV satışları yıllık bazda yüzde 53,8 artarken Mini LED TV satış hacmi ise yüzde 50,5 arttı.
TCL, Türkiye’de de büyüyor!
TCL TV’yi Türk tüketicisi ile buluşturan Bilkom’un Genel Müdürü Fikret Ballıkaya, “TCL, global başarının bir yansıması olarak Türkiye pazarında da yoğun bir ilgi görüyor. 2020 yılından beri bizim de üretici-dağıtıcı kimliği ile önemli odak noktalarımızdan biri olan TCL’in Türkiye pazarındaki büyümesi de sürüyor. En iyi teknolojiyi erişilebilir fiyatlarla tüketiciye sunmanın meyvelerini alıyoruz. 2021’de Türkiye TV pazarının yeni oyuncusu olarak önemli bir Pazar payı elde etmiştik. 2022’de de oldukça iddialıyız ve pazar payımızı büyüterek satışlarımızı iki kat artırmayı planlıyoruz. Sadece bununla da değil satış sonrası ve servis çözümlerimizle de tüketicilerimizin ihtiyaç duyduğu her an etkin ve hızlı çözümlerle karşısına çıkıyoruz. 81 ilde 24 saatten kısa bir sürede ücretsiz kurulum ortalamasıyla tüketicilerimizin alışveriş deneyimini en üste taşımaya gayret ediyoruz ve bu alandaki çalışmalarımız artarak sürecek” ifadelerini kullandı.
TCL ürün ekosistemini yeni telefonlar, tabletler ve fazlasıyla genişletiyor
Ev yaşam tarzı ürün yelpazesi büyüyor
TCL, 2018’den beri Mini LED endüstrisinde öncü rolünü sürdürüyor ve dünyanın her yerindeki kullanıcılara daha iyi bir görüntüleme deneyimi sunmak için yepyeni TCL Mini LED modellerinde önemli teknolojik iyileştirmelerle yoluna devam ediyor. Sevilen bir TV markası olmanın yanı sıra TCL, zaman içerisinde tüketiciler için en iyi teknolojiyi kullanarak tam bağlantılı bir akıllı ev yaratmak için bulunduğu pazarlarda satış rekorları getiren robot süpürge, hava temizleme ve klima gibi farklı kategorileri de içerecek şekilde ürün yelpazesini başarıyla güçlendirmeye devam ediyor.