Akıllı telefonda “Ağda Kayıtlı Değil” hatası ile karşılaşıyorsanız, bu yazımızda çözümü anlatacağız.
Akıllı telefonda “Ağda kayıtlı değil” hatası düzeltme
Zaman zaman, Android telefonumuz bir sorun bildiren bazı mesajlar görüntüleyebilir. Birçok kullanıcı “Ağda Kayıtlı Değil” yazan bir mesaj aldı. Özellikle Samsung ve Xiaomi telefonları olan kullanıcılar, bu markaların serilerinin her modelini etkileyen bu mesajla karşılaşanlar oldu.
Sadece bu markalarla sınırlı değil, daha sık tespit edildiği bir durum karşımızda. “Ağda Kayıtlı Değil” mesajını alırsanız, bu hatayı durdurmayı deneyebileceğiniz bazı çözümler var ve telefonunuzda her şey normal şekilde çalışmaya devam edecek.
Uçak modunu açıp kapatın veya cihazı yeniden başlatın
Telefon bir ağa bağlanmaya çalıştığında bu tür telefon uyarılarının ortaya çıkabilir. Bu nedenle uçak modunu açmak, birkaç saniye açık bırakmak ve ardından tekrar kapatmak gibi basit bir işlem, “Ağda Kayıtlı Değil” mesajının telefondan kaybolmasına yardımcı olabilir ve cihazı tekrar normal şekilde kullanabilirsiniz. Bunu doğrudan bu modun bulunduğu hızlı ayarlardan yapabilirsiniz.
Bunu denerseniz ve işe yaramazsa, telefonu yeniden başlatmayı deneyebilirsiniz. Bu güne kadar, bu özel durum da dahil olmak üzere, telefonumuzda bir şeyler ters gittiğinde hala en iyi çözümlerden biridir. Çoğu zaman, telefon ağa bağlanamazsa, yeniden başlatmak, tekrar açıldığında bunu mümkün kılmaya yardımcı olur.
SIM’i çıkarın ve temizleyin
SIM’de bir sorun olduğu için Ağa Kayıtlı Değil mesajının görüntülendiği durumlar vardır. Bunlardan biri, SIM çipi ile telefonun devresi arasındaki bağlantıda bir arıza olmasıdır. Bu nedenle, SIM kartı çıkarmak ve bölmeyi, kartın kendisini kir olmadığından emin olmak için temizlemek yardımcı olacak bir durum.
Bazen bir miktar toz veya kir içeri sızabilir, bu da bu sorunların nedenini teşkil eder. Kartta veya bölmesinde bir miktar kir görürsek, SIM‘i telefona veya ağa bağlarken kartı temizlemek ve başka sorunlardan kaçınmak önemlidir.
SIM hizmetleri kapanmaya zorlayın
Telefonun ekranında Ağda Kayıtlı Değil hatası görüntülenirse, SIM Servislerinde kilitli olma gibi bir sorun olabilir. Bunları kapanmaya zorlamak, yeniden başlamalarına neden olacak ve ardından ağa normal şekilde kaydolmak mümkün olacaktır. Bu, geçmişte birçok kullanıcı için iyi çalışan bir çözümdür. Bunu yapmak için adımlar şu şekilde:
- Ayarları açın.
- Ağlar ve Bağlantılar’a gidin.
- SIM kart seçeneğini arayın.
- SIM bölümüne gidin.
- Ayarları bulun.
- SIM Kart Kilidini Zorla’ya tıklayın.
APN’yi manuel olarak girin
Diğer bir yaygın hata, operatörün APN’sinin Android’de düzgün yapılandırılmamış olması ve telefonun ekranında “Ağda Kayıtlı Değil” mesajının görünmesine neden olması. Bu nedenle, doğru bir bağlantı kurmak ve mesajın ekranda görünmesini durdurmak için bu APN’yi telefona manuel olarak girmek gerekebilir. Sahip olduğunuz operatöre bağlı olarak, farklı bir APN girmeniz gerekir, ancak burada size bunların ne olduğunu gösterelim. Bunları yapılandırmak için şu adımları izlemelisiniz:
- Ayarlar’ı açın.
- Ağlar ve Bağlantılar’a gidin.
- Mobil Ağlar’a gidin.
- APN seçeneğini arayın.
- Bu bölüme girin.
- Operatörünüzün APN’sini yapılandırın.
Operatörünüzün ağını manuel olarak arayın
Varsayılan olarak, SIM’in telefonda olması operatörümüzün şebekesini otomatik olarak arar. Ancak ekranda Not Registered in the Network gibi bir mesaj göründüğünde, bunun düzgün çalışmadığı açıktır. Ayrıca, bu mesaj geldiğinde başka bir operatör kullanmak zorunda kaldığımız başka bir ülkede olmamız da söz konusu olabilir. Bunun olmasını önlemek için, o ağı manuel olarak aramalı, onunla bağlantı kurmalıyız. Bunu yapmak için adımlar şu şekilde:
- Telefon ayarlarını açın.
- Ağlar ve Bağlantılar’a gidin.
- Mobil Ağlar’a tıklayın.
- Operatör’e gidin.
- Otomatik arama seçeneğini devre dışı bırakın.
- Mevcut operatörlerin görünmesini bekleyin.
- Bağlanmak istediğiniz ağa tıklayın.
Ağ Ayarlarını Sıfırlama
Hiçbir şey işe yaramadığında ve Ağda Kayıtlı Değil mesajı gelmeye devam ettiğinde diğer bir seçenek, telefondaki ağ ayarlarını sıfırlamaya devam etmektir. Yapılandırmanızda başaramadığımız bazı sorunlar olabilir, ancak bu seçeneği seçtiğinizde tüm ağ ve bağlantı ayarları orijinal durumuna döner. Biraz daha radikal bir çözüm, ancak telefonda veri kaybetmeyi içermez. Bunun için adımlar şu şekilde:
- Ayarları açın.
- Sistem bölümüne girin.
- Sıfırla’ya tıklayın.
- Ağ Ayarlarını Sıfırla’yı seçin.
- Onaylamak için düğmeye tıklayın.
- PIN’inizi girin.
- Tamam’a tıklayın.
- Ayarların sıfırlanmasını bekleyin.