Hafta sonu, Telegram’ın CEO’su ve kurucusu Pavel Durov, resmi Telegram kanalından mesajlaşma platformunun yakında kullanıcılar için reklamları kaldırmak için bir abonelik hizmeti yayınlamayı planladığını duyurdu.
Facebook/WhatsApp kesintisinden yararlanan hizmetlerden biri Telegram, ancak kaç kişinin uzun vadeli müşteri haline geleceği veya “ilk aşkına” geri döneceği henüz belli değil.
Telegram nedir?
Telegram, Rus girişimci Pavel Durov tarafından oluşturulan bir mesajlaşma uygulamasıdır. 2013’ün sonlarında iOS ve Android’de çıkış yaptı ve tahmini 550 milyon aylık kullanıcıya sahip. Telegram’ın en büyük rakiplerinden biri arasında bir gizlilik sorunu ortaya çıktığında, kullanıcı tabanı büyür.
Telegram’ın benzersiz satış tekliflerinden biri, gizlilik, şifreleme ve açık kaynaklı bir API’ye verdiği önemdir. Resmi Telegram uygulamaları ve web arayüzü ile gitmek için birçok resmi olmayan müşteri var. Başka bir öneri, Telegram’ın aynı hesapla (SMS ile doğrulanmış) farklı cihazların ve aynı cihazda birden fazla hesabın kullanılmasına izin vermesidir.
Telegram’da yeni güncellemeler
Geçtiğimiz birkaç hafta, mesajlaşma servisinin birkaç yeni özellik eklediğini gördük ve yakında daha fazlasının gelmesini bekliyoruz. Durov, hafta sonu 1000’den fazla üyeye sahip dev kanallarda görünen reklamlar hakkında birkaç açıklama yaptı.
Bu kanallardan birini veya birkaçını izliyorsanız ve reklamlar görüyorsanız, Telegram’ın yakında bunları kaldırmak için bir yardımcı abonelik hizmeti sunacağını duymaktan memnun olacaksınız. Doğal olarak, bunun için ödeme yapmak istemiyorsanız, bu reklamları görmeye devam edeceksiniz, ancak bu seçeneğin erişilebilir olduğunu bilmek güzel.
“Bu yeni özellik üzerinde çalışmaya başladık ve bu ay kullanıma sunmayı sabırsızlıkla bekliyoruz. Herhangi bir kullanıcının Telegram’ın gelişimini doğrudan finansal olarak desteklemesine ve kanallarda hiçbir zaman resmi reklam görmemesine izin verecek ucuz bir abonelik şeklinde verilebilir ”dedi.
Ayrıca Telegram CEO’su, büyük kanal sahiplerinin kanallarındaki resmi reklamları kapatabileceklerini ve bunun tüm kullanıcılarını etkileyeceğini belirtti. Şimdilik, firma bunun gerçekleşmesi için “ekonomik koşulları” inceliyor. Ancak bunun nasıl işleyeceği henüz belli değil.
Telegram yaptığı açıklamada, “Reklamverenler yakında herhangi bir kanala ‘görünmez’ bir reklam yerleştirebilecek ve bu, gösterim başına yeterli maliyet olduğu varsayılırsa, o kanalda hiç reklam olmamasına neden olacak” ifadelerini kullandı.
Telegram, tüketicilere reklamları kaldırma işlevini sunmaya devam ettiğinden, henüz bir abonelik maliyeti açıklanmadı. Ancak kullanıma hazır olduğunda daha fazlasını öğreneceğiz.