eMarketer’ın verilerine göre 30,3 milyon kullanıcıya ulaşan Apple Pay, en popüler temassız mobil ödeme uygulaması olan Starbucks’ı geride bırakarak birinciliği elde etti.
Bir yandan Starbucks’ın popülaritesini de ortaya koyan araştırmaya göre, Apple Pay geçen yılın mayıs ayında hazırlanan rapordan bu yana Apple Pay büyümesini hızlandırmış.
Bunun sebebi ise daha fazla mobil ödeme uygulamasının POS cihazlarında desteklenmeye başlaması olarak gösteriliyor. Bu yıl ABD’de temassız mobil ödeme yapanların yüzde 47,3’ünün Apple Pay kullandığı belirtiliyor. Starbucks ise yüzde 39,4’te kalarak birinciliği Apple’a kaptırdı.
eMarketer araştırması: ABD’deki temassız mobil ödeme kullanıcı sayısı, 2019
Google ve Samsung da geride kaldı
POS güncellemesinin yükselme olanağı verdiği tek uygulama Apple Pay olmadı. Google Pay ve Samsung Pay de ivme yakaladılar. Bu iki sistem de Android’deki temassız ödeme pastası bölüşüyorlar. Andorid işletim sistemli cihazlarda mobil ödemenin lideri ise 2 milyondan biraz daha kullanıcı farkla Google Pay oldu. ABD’de temassız mobil ödeme pazarının 2019 yılında 64 milyon kullanıcı ile 100 milyar dolar büyüklüğe ulaşması bekleniyor.