- TikTok Nearby (Yakında) özelliği geliyor!
- Mevcut “Sizin İçin” ve “Takip Ediliyor” sekmelerine ek olarak, TikTok şimdi yeni bir “Yakında” sekmesini test ettiğini doğruladı.
- Yeni özellik, birkaç kullanıcının test aşamasında fark etmesi sonucu ortaya çıktı.
- TikTok daha sonra TechCrunch’a, küçük bir Güneydoğu Asyalı kullanıcılarında yeni “Yakında” akışını test etmeye başladığını itiraf etti.
- Instagram yakın zamanda, uygulamasına benzer bir özellik ekledi, böylece kullanıcılar diğer kişilerin içeriklerine göre yeni yerler keşfedebiliyor.
TikTok Nearby (Yakında) özelliği yolda. Şirket, mevcut “Sizin İçin” ve “Takip Ediliyor” sekmelerine ek olarak, şimdi yeni bir “Yakında” akışı denediğini doğruladı. Yeni özellik, birkaç kullanıcının test aşamasında fark etmesi sonucu ortaya çıktı.
TikTok Nearby (Yakında) nedir?
TikTok Yakında özelliği ile ilgili bu ekran görüntüsü, @sofeashra kullanıcısı tarafından Twitter’da paylaşıldı.
https://twitter.com/sofeashra/status/1557091452827889664?
TikTok Yakında özelliği, şu anda bulunduğunuz yere yakın olan kullanıcılar tarafından paylaşılan içerikleri gösterir.
TikTok, yeni özelliğiyle ilgi alanlarınızla alakalı yerel güncellemeleri görüntülemenizi sağlayacak. TikTok daha sonra TechCrunch’a, yeni “Yakında” özelliğini belirli sayıda Güneydoğu Asyalı kullanıcıları üzerinde test etmeye başladığını kabul etti. Test için seçilen kullanıcıların “Ana Sayfa” sekmesinde, üç akışın tümü görülmeye başlandı. Yeni özelliğin kullanılabilmesi için kullanıcının TikTok uygulamasının cihazın konumuna erişmesine izin verilmesi gerekiyor.
Yeni özellik markalar için önemli bir faktör olabilir. TikTok’un yıl sonuna kadar 1,5 milyar kullanıcıya sahip olacağı tahmin ediliyor, genel izleyici açısından Facebook ve YouTube’un gerisinde kalarak üçüncü sırada yer alacak.
TikTok, TikTok Yakında özelliğinin tanıtımıyla buna benzer bir işleve sahip olan Snapchat’e de göz kırpıyor. Snapchat kullanıcıları, yakın çevresinde paylaşılan içerikleri görmek için uygulama içerisindeki haritayı inceleyebilir. Instagram kısa süre önce uygulamasına karşılaştırılabilir bir işlev ekledi, böylece kullanıcılar diğer kişilerin içeriğine göre yeni konumlar keşfedebilirler.
Google’a göre, gençlerin neredeyse yüzde 40’ının yemek yemek yer ararken Google Arama yerine TikTok veya Instagram’ı kullanıyor. Bu özellikle markalar için büyük bir tanıtım fırsatı sunabilir.
Yeni özellik şu anda sadece Güneydoğu Asya’da az sayıda kullanıcı tarafından ulaşılabilir olduğundan, ayrıntılar biraz sınırlıdır. Şu an itibariyle, TikTok Yakında akışında öne çıkan gönderilerin, bir kullanıcı tarafından mı ekleneceği yoksa paylaşımlarına konum ekleyen kişilerin içeriklerinin otomatik olarak eklenip eklenmeyeceği belli değil. Bunun yanı sıra TikTok, yakın zamanda gönderiler için bir konum etiketleme seçeneği de getirdi.
TikTok, yeni özelliği ile ilgili sadece şu açıklamayı yaptı:
“Her zaman topluluğumuza değer katmanın ve TikTok deneyimini zenginleştirmenin yeni yollarını arıyoruz.”
TikTok’un arama trafiğinin artan yüzdesinden kaynaklanan rekabetçi bir ortamın oluşabileceği konusunda uyarıda bulunan Google’ın bu konudaki açıklamalarını dikkate almak önemli. Genç kullanıcılar arasında önemli bir artış varsa, yerel akış daha da alakalı hale gelebilir ve bu bağlamda SEO ile ilgili olarak Google’a rakip olabilir.
Yapacak bir şey yok, ancak sizi herhangi bir büyüme ve/veya ilerlemeden haberdar edeceğiz. Aynı zamanda, TikTok’un taslaklarınızdaki içerikleri izinsiz paylaştığını biliyor muydunuz?