Bu yazımızda, TikTok para kazanma yollarını, TikTok Satış Ortaklığını ve en iyi ortaklık programlarını ele alacağız.
TikTok para kazanma yolları: TikTok Satış Ortaklığı
TikTok para kazanma yollarından biri Satış Ortaklığıdır. TikTok Satış Ortaklığında, bir firmanın ürün veya hizmetlerinin tanıtımını ve satışı yapılır. Bu, (bağlı kuruluş) bir ürün üretmenin veya tam ölçekli bir satıcı olmak için kendinizi geliştirmenin zorluğunu yaşamadan çevirim içi satış yaparak para kazanmanıza olanak tanır.
Üreticiler veya tüccarlar (satmaya hazır ürünleri olan), internet pazarlamacılarının dijital okuyucularını, görüntüleyenlerini veya bağlantılarını ürünleri satın almaya teşvik ettiği bir ortaklık programı başlatır. Her satış ortağının benzersiz bir bağlantısı olduğundan, üreticiler, satın alan müşterileri sitelerine kimin yönlendirdiğini belirleyebilir ve karşılığında bu kişilerin sitede harcadıkları paranın bir kısmını satış ortaklarına ödeyebilir.
En başarılı TikTok satış ortakları, genellikle bir sosyal ağ, blog, podcast veya video akış kanalında geniş bir takipçi kitlesine sahip olurlar. Şu anda, en azından gençler arasında, TikTok fenomenleri harika birer satış ortağıdır. Bu nedenle, TikTok satış ortaklığına yönelik bu içeriğimizde, Z Kuşağı ve Y Kuşağı için hızla büyüyen sosyal medya platformunda nasıl ekstra para kazanılabileceğine göz atacağız.
TikTok kazanç hesaplama yolları: TikTok Exolyt nedir?
TikTok Satış Ortaklığı için en iyi web sitesi hangisidir?
TikTok Satış Ortaklığı için en iyi web siteleri ile devam edelim. TikTok şu anda aylık 1 milyar aktif kullanıcıya sahip ve geçen her dakikada 167 milyon saat video izleniyor. Ayrıca TikTok, 2020 ve 2021’de hem iOS hem de Android uygulama mağazalarında uluslararası olarak en çok indirilen uygulama olarak, Facebook, Instagram ve YouTube gibi devleri geride bıraktı. Ayrıca benzer uygulamalardan daha iyi etkileşime sahip.
TikTok kullanıcıları da para harcamaktan korkmuyor. Sensor Tower istatistiklerine göre TikTok, Şubat 2021’de 110 milyon dolardan fazla kullanıcı harcamasıyla dünyanın en çok hasılat yapan oyun dışı uygulamasıydı. Google One, Piccoma ve Disney+ tarafından Google Play’de dördüncü sırada yer almasına rağmen, yılı dünyanın en yüksek hasılat yapan uygulaması olarak tamamladı.
Statista’ya göre, TikTok genç bir takipçi kitlesine sahip, ABD kullanıcılarının yüzde 32,5’i 10 ila 19 yaşları arasında ve yüzde 29,5’i ise 20 ila 29 yaşları arasında. Ancak geniş takipçi kitlesine sahip olduğunuz bir TikTok hesabınız varsa ve kitlenize hitap edecek içerikler paylaşırsanız, satış ortaklığı ile ciddi bir başarı elde edebilirsiniz. Birçok satış ortağı TikTok’un potansiyelini görmezden geldi, bu nedenle de platformda ciddi bir satış ortağı açığı bulunmakta.
Dikkate alınması gereken en önemli faktör, satış ortaklığı tekliflerinizin TikTok hedef kitlenizin ilgisini çekmesidir. Sadece komisyonu fazla diye bir ürünü satmaya çalışmayın. Takipçilerinizin çoğu yirmili yaşlarındaysa, merdiven asansörlerini, bastonları veya yaşlılara hitap eden diğer ögelerin reklamını yapmanızın pek bir anlamı yok. Moda, yaşam tarzı, teknoloji ve tüketim malları için satış ortaklığı kurmanız daha mantıklı olacaktır.
TikTok Satış Ortaklığı ile nasıl para kazanılır?
TikTok satış ortaklığı, diğer sosyal platformlara benzer şekilde çalışır. TikTok, satış ortakları tarafından tercih edilen bir satış platformudur. Herhangi bir satış ortağı işlemi üç (genellikle dört) taraftan oluşur:
- Ürün Oluşturucu (veya Tüccar) – ürünü satan ve satış ortaklığı stratejisini kullanmayı seçen şirkettir. Bu, ürünün üreticisi veya envanterini satış ortaklığı yoluyla satmaya karar veren bir mağaza olabilir.
- Satış Ortaklığı Ağı (isteğe bağlı) – doğrudan satış ortaklarıyla uğraşmak yerine, bazı üreticiler aracılığıyla hizmet veren bir satış ortaklığı ağı aracılığıyla çalışmayı tercih eder. Ağ, çeşitli üreticilerden bir ürün kataloğu derler ve ardından satış ortaklarıyla düzenli olarak etkileşim kurar.
- Satış Ortaklığı – ürünlerini internet okuyucularına, izleyicilerine veya bağlantılarına reklamını yapmak için doğrudan bir ürün geliştiricisi veya bağlı kuruluş ağı ile sözleşme yapan kişi. TikTok satış ortaklığı, satış ortağının TikTok videolarında ürünleri tanıtmasını gerektirir.
- Tüketici – reklamı yapılan ürünü satın alan kişi. TikTok satış ortaklığında, müşterinin, satış ortağı olan kişinin videolarını izleyen biri olması muhtemeldir.
Her satış ortağına, üretici veya satış ortaklığı ağı (varsa) tarafından benzersiz bir kod atanır. Daha sonra satış ortakları bu kodu TikTok videolarından birinde kullanır (veya TikTok profil sayfalarında kodu içeren bir bağlantı bırakır).
Peki, TikTok satış ortağı nasıl olunur? Tipik bir TikTok satış ortağı, çeşitli stratejiler kullanır. En basit yöntem, TikTok videolarınıza organik trafik çekmektir. Tabii ki, çok sayıda insanın videolarınızı izlediği ve etkileşime geçtiği varsayılır. Halihazırda yeterli düzeyde organik trafiğiniz yoksa, TikTok’ta nasıl daha başarılı olabileceğinize dair ipuçlarını derlediğimiz içeriğimize göz atabilirsiniz. Ayrıca, bu ipuçlarını takip etmek size son derece yardımcı olacaktır:
- Bir alt kültüre/nişe odaklanın
- Videolarınızı kısa tutun
- İlk birkaç saniyeyi sayın
- Popüler hashtag’lerden yararlanın
- Trend olan sesleri kullanın
- Açıklamaları alakalı ve ilgi çekici hale getirin
Henüz popüler bir TikTok hesabınız yoksa, satış ortaklığını kullanmadan önce biraz daha çaba harcamalısınız.
Organik trafiğinize nasıl pazarlama yapılır?
TikTok kullanıcılarının birçoğu Z Kuşağından olsa da Y Kuşağı da ciddi bir yüzdeye sahip. Sonuç olarak, hesabınızda belirli bir konu veya içeriği ele alarak, bu içeriklerle ilgilenen kişilere hitap eden videolar oluşturup yayınlamalısınız.
Reklamını yapmayı seçtiğiniz bağlı kuruluş ürünleri de bu kişilere çekici gelmelidir. Örneğin, güzellik üzerine kurulan bir kanalda avcılık ve balıkçılık ekipmanlarının yer aldığı bir bağlantı paylaşmak anlamsızdır.
Z Kuşağı, genellikle geleneksel reklamlar görmek istemez, bu nedenle satış ortaklığı ürünlerinizi videolarınızın içeriğine dahil etmelisiniz. Normal okuyucularınızın kullanacağı ürünleri seçmek, bunu çok daha kolay hale getirecektir. Ürün yerleştirmenizi doğal ve çok fazla göze batmadan yapmalısınız. Peki bunu nasıl yapacaksınız? Üretici veya satış ortağınız kitlenizi ürünlerini satın almaya yönlendirdiğinizi bilseler de, bireyleri ürünü satın almaya nasıl ikna edeceksiniz? Bunu başarmanın çeşitli yolları var ve hepsini aşağıda listeledik.
Biyografinize bir bağlantı ekleyin
Ne yazık ki, TikTok videolarınıza veya açıklamalarına bağlantı ekleyemezsiniz. Bunun yerine TikTok biyografinize bir bağlantı ekleyebilirsiniz.
TikTok biyografinize bir bağlantı ekledikten sonra videolarınızda eklediğinizden linkten bahsederek takipçilerinizi linke yönlendirebilirsiniz. TikTok henüz bu işlevi herkesin kullanımına sunmadı. TikTok test programına katılarak bu işlevi sizde alabilirsiniz. Şu anda kişisel bir TikTok hesabınız varsa, bir TikTok Business hesabına yükseltmeniz gerekir. TikTok biyografinize bağlantı eklemek için yapmanız gerekenler şunlar:
- Ekranınızın sağ alt köşesindeki Ben sembolüne tıklayın.
- Profili Düzenle seçeneğine tıklayın.
- Biyografinize bağlantı eklenebiliyorsa, bir URL girmenizi isteyen ekran göreceksiniz. Satış ortaklığı yaptığınız firmanın veya kendi web sitenize açılan bir bağlantı ekleyin. Her ürün için ayrı bağlantılarınız varsa, mevcut kampanyanız için en önemli olanı seçin ve farklı bir ürün tanıtmaya karar verdiğinizde buradaki bağlantıyı değiştirin. Bağlantınızın daha akıcı görünmesini sağlamak için, önce bir URL kısaltma hizmeti aracılığıyla çalıştırmalısınız.
- Gönder düğmesine tıklayın.
- Bağlantınızın görünür ve tıklanabilir olduğundan emin olmak için biyografinizi kontrol edin.
Bir açılış sayfasına veya web sitenize bağlantı vermek, ürünlerinizi pazarlamak için seçeneklerinizi çoğaltır ve birçok ürünün reklamını yaparken en iyi sonucu almanızı sağlar. Tabii ki, öncelikle TikTok hesabınızdan potansiyel müşterilerinizi gönderebileceğiniz bir web sitenizin olması gerekir. Profilinizde tıklanabilir bir bağlantınız olduktan sonra TikTok videolarınızı pazarlayabilirsiniz.
Satmayı planladığınız ürünü seçerken dikkatli olmalısınız. Özellikle Z kuşağı, geleneksel reklamlara karşı ilgisiz. Ancak hazırladığınız reklamlar yeterince ilgi çekiciyse, takipçileriniz ve Sizin İçin sekmesine bakan kullanıcılar TikTok algoritması sayesinde ürünlerinize erişebilir.
Birden çok Satış Ortaklığı için LinkTr.ee üzerinden sayfa oluşturun
LinkTr.ee, birçok adrese bağlantı vermenizi sağlayan bir web sitesidir. Adından da anlaşılacağı gibi, istediğiniz kadar bağlantı içeren bir Linktree oluşturursunuz. LinkTr.ee, TikTok, Instagram ve Twitter’da satış yapmanıza yardımcı olacak ücretsiz bio-in-bağlantı şablonları bile sağlar. LinkTr.ee, topluluğunuzu bağlamak için kişiselleştirilmiş bir Linktree ile sınırsız bir ücretsiz plan sunsa da, ek özelleştirme ve kontrol için aylık üyeliğe yükseltebilirsiniz.
Birisi biyografinizdeki Linktree’ye tıkladığında, bu onları eklediğiniz bağlantıların bulunduğu sayfaya yönlendirir. Bu nedenle, biyografinizde ve videolarınızın açıklamalarında Linktree’nizin varlığının reklamını yapmayı unutmayın. Linktree’niz sadece bağlı kuruluş bağlantılarından çok daha fazlasını içerebilir. Örneğin, pazarlamakta olduğunuz ürünlerin avantajlarını ve özelliklerini doğru bir şekilde tanımlayabileceğiniz blog yazılarına veya daha uzun YouTube videolarına bağlantılar eklemeyi faydalı bulabilirsiniz. Satış ortaklığı bağlantılarınız daha sonra bu sitelere yerleştirilecektir.
Diğer sosyal platform sayfalarınıza bağlantı verin
TikTok, diğer sosyal hesaplarınıza bağlanmayı kolaylaştırır. Profilinize bir bağlantı eklerken yaptığınız gibi, Ben sayfanıza gidip Profili Düzenle düğmesine tıklayarak yapabilirsiniz. TikTok, Instagram ve YouTube profillerinizi ekleyebileceğiniz alanlar bulunur, bu da takipçilerinizi diğer ürünlerinize çekmenizi kolaylaştırır. Bu bağlantılar profilinizde sosyal düğmeler olarak görünür.
Kupon kodlarını kullanın
Satış ortakları, takipçilerinize dağıtabileceğiniz promosyon kodları sağlar. Videolarınızda ve açıklamalarda bunlardan bahsedilebilirsiniz. Ancak, son kullanma tarihi gibi olabilecek kısıtlamalardan bahsettiğinizden emin olun.
Videolarınızda özel URL’lerden bahsedin
Tanınmış bir influencer olduğunuzu veya şu anda satış ortaklığı yaptığınız firmanızın veya ağınızın web sitesine önemli miktarda trafik çektiğinizi varsayalım. Bu gibi durumlarda, pazarlamanızda kullanmanız için size özel, hatırlaması kolay bir URL sağlamanın buna değeceğini düşünebilirler. Birisi bu web sitesini ziyaret ettiğinde ve bir şey satın aldığında, firma bu işlemin sizin aracılığınızla gerçekleştiğini bilecek ve anlaşılan komisyonu size ödeyecektir. Web adresi https://www.sirketadi.com/adiniz gibi kolay hatırlanabilir olmalıdır. Bu şekilde, hatalı bağlantılar konusunda endişelenmenize gerek kalmadan videolarınıza ve açıklamalarınıza ekleyebilirsiniz.
Ürünlerinizi tanıtmak için TikTok ücretli reklamlarını kullanın
Önemli bir TikTok kitleniz yoksa, ücretli reklamlar, TikTok’ta ürünlerinizi pazarlamanız için tartışmasız tek uygun yaklaşımdır. Çok sayıda takipçiniz varsa ve videolarınız Sizin İçin sayfasına düşüyor olsa da, bazı gönderilerinizde sponsorlu reklamları kullanabilirsiniz.
TikTok’un ücretli reklamcılık sistemi, reklamlarınızın izleyicilerin ekranlarında gösterilmesini sağladığı için Facebook ve Instagram’da yapılana oldukça benzer. Akış içerisindeki reklamlar, kullanıcıların Sizin İçin yayınlarında 5-60 saniye arası tam ekran olarak görünür. Reklamlarınızı belirli demografik ve psikografik özelliklere göre uyarlayabilirsiniz ve ödeyeceğiniz fiyat belirli kriterlere göre belirlenir. TikTok, TopView Reklamları gibi daha yüksek profilli ek reklamlara sahip, ancak bunlar daha pahalıdır ve genellikle geniş kitlelere sahip tanınmış pazarlamacılar dışında kimse erişemez.
Sıkça Sorulan Sorular
TikTok Satış Ortağı olmak için sık sorulan soruları yanıtlamaya çalıştık.
TikTok Satış Ortaklığı yapabilir miyim?
Kesinlikle yapabilirsiniz. TikTok Satış Ortaklığı, ücretsiz içerik veya ücretli reklamcılık yaklaşımları yoluyla yapılabilir.
TikTok Satış Ortağı nasıl olurum?
TikTok, kullanıcıların videolarına Satış Ortaklığı bağlantıları eklemesine izin vermez. Ancak TikTok’ta işletmelerin ve ögelerin reklamını yapabilirsiniz. Öncelikle hesabınızı işletme hesabına yükseltin, profilinize bir bağlantı ekleyin ve ziyaretçilerinizi bu bağlantıya yönlendirmek için açılış sayfası oluşturun.
En iyi Satış Ortaklığı programı hangisi?
- GiddyUp
- DFO Global
- Amazon Associates
- Widitrade
- ClickBank
- eBay Partner Networ
- M4trix Network
- CJ Affiliate
- Affiliaxe
- Algo Affiliates
- ShareASale
- Fiverr
TikTok’tan nasıl para kazanılır?
TikTok kullanıcıları, ipuçları veya hediyeler talep ederek hesaplarından para kazanabilir. İzleyicileriniz, her işlem için size 100 dolara kadar bahşiş verme seçeneğine sahip. Ödemeleri işleme koymak için bir Stripe hesabına ihtiyacınız olacak. İzleyiciler ayrıca normal ve CANLI videolarda size elmas verebilir.
TikTok Satış Ortaklığı ile nasıl para kazanırım?
TikTok’ta para kazanmak için şu adımları takip edin:
- Profilinize bir bağlantı ekleyin.
- Takipçi sayınızı artırmak için ziyaretçileri diğer sosyal sitelerinize yönlendirin.
- Videolarınızda indirim kodlarını ve URL’leri paylaşın.
- TikTok açıklamalarınıza bir satış ortağı bağlantısı ekleyin.
TikTok para kazanma yolları: TikTok Satış Ortaklığı ile ilgili bu içeriğimizi beğeneceğinizi umuyoruz. Bunun yanı sıra, TikTok pazarlama stratejileri eğitimi: Tiktok Tactics veya Twitter 2022 etkinlik takvimine göz atabilirsiniz.