TikTok reklamları daha etkili hale gelecek. TikTok arama ağı reklamlar aracı test edilmeye başladı. Bu hafta ünlü kısa video uygulaması, arama sonuçlarında TikTok arama reklamları için beta testine başlayarak, pazarlamacıların kullandıkları anahtar kelimeleri kullanarak hedef kitleye ulaşmasını sağladı. Aşağıda David Herrman tarafından yayınlanan görselde de görebileceğiniz gibi, “Sponsorlu” etiketiyle etiketlenen TikTok arama ağı reklamları, arama sonuçları sayfasında listelenen diğer terimlerin üzerinde görünerek, sunulan ilk dört sonuç içinde gösterileceğini gözler önüne seriyor.
Your ad will pop up above the “others searched for”. Create the same ad that had highest ctr from search results with the titles that pop up here. pic.twitter.com/WKa0fttkWQ
— David Herrmann (@herrmanndigital) March 24, 2022
TikTok arama ağı reklamları aracı nasıl kullanılır?
TikTok şu anda gelecekte reklamverenlerin kullanımına sunulacak olan anahtar kelime özelliğini deniyor. Bu seçenek, TikTok reklamverenlerinin, daha yüksek satın alma amacı ve ürünle ilgilenen kullanıcılara ulaşmanın harika bir yolu olabilecek. Aynı zaman genel TikTok pazarlama stratejisini tamamlayabilecek belirli anahtar kelimelerle arama yapan kişilerin belirlenmesi sağlayacak.
Bunun yanı sıra TikTok, reklamverenlere kampanyalarına tıklamalarla sonuçlanan arama terimlerinin bir listesini çıkartarak reklamlarını daha fazla kişiye ulaştırmalarına olanak tanır. Bu bilgileri, TikTok reklamlarından elde ettiğiniz getiriyi optimize etmek için gelecekte videolarınızı daha iyi hedeflemenize ve adlandırmanıza yardımcı olabilecek, uygulamadaki en popüler ilgili aramaların bir veritabanını toplamak için kullanabilirsiniz.
TikTok, şirketin gelecekteki büyümeye karşı en kritik güvenlik açığı olmaya devam eden tam reklam paketi ve içerik oluşturucu gelir paylaşımı sistemi üzerinde hala çalışıyor. TikTok şu anda İçerik Oluşturucu Fonu ve bahşiş vermenin yanı sıra içerik oluşturucular için bir dizi daha küçük para kazanma alternatifi sunuyor. Ancak içerik oluşturucular, bu sitelerin daha yerleşik, daha doğrudan para kazanma seçeneklerini kullanarak YouTube ve Instagram‘da daha fazla para kazanabilir.
TikTok, platformlarında yayınlanan kısa video içeriğine videonun ortasında ve önceden gösterilen klipleri ekleyemez. Bu yüzden TikTok uzun video özelliğini getiriyor ve yeni e-ticaret ortaklıkları geliştiriyor. Ancak sorun daha ciddi hale gelirse ve içerik oluşturucular TikTok gelir alternatiflerinden şikayet etmeye başlarlarsa, o zaman bu eninde sonunda bir hayatta kalma savaşına dönüşebilir.
Bu konuda çok zaman var ve içerik üreticiler için ek bir kanal olarak hizmet etse bile uygulamada içerik paylaşmaya devam edecekler. Bununla birlikte, tüm içerik üretici ekonomisini oluşturma konusundaki bir sonraki büyük savaşın, her uygulama arasında en iyi yıldızlarının TikTok’a yüklenmesini engellemeye çalışacak özel içerik anlaşmaları olmasını bekliyoruz.
TikTok’un Rusya-Ukrayna Savaşı’ndaki etkisi
Bu planlandığı gibi gerçekleştirilemezse, TikTok önemli bir pazar payını kaybedebilir. Bu nedenle platformun bu riskleri azaltırken kendi gelir potansiyelini artırmak için daha fazla reklam seçeneğine ve araca ihtiyacı var.