TikTok, uygulama içi alışveriş deneyimini geliştirmeyi sürdürüyor. Geliştirme kullanıcıların videolarda gördükleri ürünleri satın almalarını kolaylaştıracak yeni bir özelliğin testlerine başladı.
Sosyal medya uzmanı Lindsey Gamble tarafından paylaşılan bir görüntüde görüldüğü üzere, bazı TikTok kullanıcıları video yükleme aşamasında “Benzer Ürünleri Tanımla” seçeneğini devreye sokabilecekleri bir arayüzle karşılaşıyor. Bu özellik etkinleştirildiğinde TikTok’un yapay zeka destekli nesne tanıma sistemi devreye girerek, videodaki ürünleri tespit ediyor ve uygulama üzerinden satın alınabilecek benzer ürünleri öne çıkarıyor.
![TikTok, ürün tanımlama özelliğini test ediyor 2 TikTok, ürün tanımlama özelliğini test ediyor](https://digitalreport.com.tr/wp-content/uploads/2024/03/TikTokIdentifySimiliarProductsSetting_result.jpg)
Çin’de başarılı, Batı’da henüz tutmadı
TikTok aslında bu özelliği bir süredir inceliyor. Geçtiğimiz ay Bloomberg’in bir haberinde TikTok’un ürün tanımlama sürecinin daha kapsamlı test aşamasına geçeceği belirtilmişti. Diğer çoğu TikTok özelliğinde olduğu gibi bu sistem de yıllardır Çin pazarında kullanılan Douyin uygulamasında zaten aktif olarak kullanılıyor.
2023 yılında 270 milyar doların üzerinde doğrudan ürün satışı gerçekleştiren Douyin’in bu başarısı, TikTok’u da Batılı tüketicilerle benzer bir etkileşimi yakalama umuduyla yönlendiriyor. Ancak henüz Batılı kullanıcıların uygulama içi alışverişe çok sıcak baktıklarını söylemek mümkün değil.
Buna rağmen, Statista şirketinin verilerine göre TikTok kullanıcılarının uygulama içinde geçirdikleri para, zaman içinde artış gösteriyor. 2023 yılında TikTok kullanıcılarının uygulama içinde yaptıkları harcamalar yıllık %15 artışla 3.8 milyar dolara ulaşmış durumda.
![TikTok, ürün tanımlama özelliğini test ediyor 3 TikTok, ürün tanımlama özelliğini test ediyor](https://digitalreport.com.tr/wp-content/uploads/2024/03/statistic_id1428578_global-tiktok-annual-consumer-spending-2016-2023.png)
TikTok alışverişte ısrarcı
Douyin’in e-ticaret başarısı göz önüne alındığında platformun bu alandaki gelişiminin bir hayli gerisinde kalsa da TikTok’un daha fazla alışveriş seçeneği sunma çabası, uygulama içi harcamaların yükseliş trendinden faydalanma amacı taşıyor.
Geliştirilmekte olan bu çaba aynı zamanda TikTok’un bir keşif aracı olarak yükselen rolüyle de örtüşüyor. Ürünlerin keşfedilmesi ve satın alınması arasındaki süreçte kullanıcılara tam kapsamlı bir deneyim sunmak, TikTok’un bu alandaki hedeflerinden biri.
Batılı kullanıcılar ikna olabilecek mi?
Tüm göstergeler olumlu olsa da ByteDance bu stratejisindeki başarısının Batılı kullanıcıların video akışı içinde ürün satın almak isteyip istememesine bağlı olduğunu biliyor. Hatta bazı kullanıcılar, uygulamanın giderek daha ticarileştiğini ve satış odaklı öğelerin rahatsız edici hale gelmeye başladığını dile getiriyor. Yeni ürün tanımlama özelliğinin yaygınlaşmasıyla bu tip eleştirilerin artacağı kesin.
![TikTok, ürün tanımlama özelliğini test ediyor 4 TikTok, ürün tanımlama özelliğini test ediyor](https://digitalreport.com.tr/wp-content/uploads/2024/03/jonathan-kemper-938fuMuOijw-unsplash_result.jpg)
Öte yandan belirli bir konudaki şikayetlerin yükselmesinin, uygulamanın genel kullanım oranlarında bir düşüşe işaret etmediği de sıklıkla görülen bir durum. TikTok’un ürün tanımlama özelliği özelinde de durumun bu şekilde gelişmesi muhtemel.
ByteDance, Pekin merkezli yapay zeka odaklı bir teknoloji şirketi. Bu şirket 2012 yılında Zhang Yiming tarafından kuruldu. Şirket, Toutiao ve TikTok gibi popüler mobil uygulamaların geliştiricisi olarak karşımıza çıkıyor.
Spotify Şarkı falı dertlerinize şarkılarla yanıt veriyor
Sonuçta kullanıcı şikayetleri bir yana TikTok’taki alışveriş hacminin artıp artmadığı, bu özelliğin yaratıcıların gelir elde etmesinde yeni bir yol açıp açmayacağı ve Douyin’de olduğu gibi yapay zeka destekli influencer’ların (içerik üreticileri) bir satış aracına dönüşüp dönüşmeyeceği satış rakamlarına bakılarak anlaşılacak. ByteDance’in uygulamanın geleceği için en doğru stratejinin bu olduğuna olan inancı ise tam.
Öne çıkan kaynak görseli: Solen Feyissa / Unsplash