TikTok e-ticarete giriş yapıyor ve bu amaçla uygulama içi satın alma özelliğini hayata geçirmeye hazırlanıyor.
Görünüşe göre şirket, bu yeni özelliği test etmek için bazı markalarla zaten ortaklık yapıyor.
Bir iş ilanı platformu, TikTok’un test ettiği tek girişim gibi görünmüyor. TikTok ayrıca bir uygulama içi alışveriş özelliğini de test ediyor.
ByteDance, uygulama içi satın alma testini başlatmak için giyim markaları ile görüşmelerde bulunuyor. Gençlerin TikTok’ta ana kitle olduğunu düşünürsek, ilginç bir strateji.
Kısa videolar ve canlı yayınlarla TikTok’un özellikleri, markaların paylaşımlarını viral hale getirmesi ve gençlere eğlenceli bir şekilde yaklaşması için ideal bir konsept sunuyor. Bu nedenle, bir alışveriş sepetine marka profillerine dahil etmek, yeni TikTok e-ticaret stratejisinde mantıklı bir adım olacak.
Şirket, Instagram’a benzer bir özelliği takip ederek, markaların kendi profillerine entegre alışveriş seçeneklerine sahip olmasına izin veriyor. Böylece kullanıcılar, bir markanın ürün kataloğunu doğrudan TikTok profillerinde görüntüleyebilecekler. Tanıtılan her ürünün görselleri, fiyatları ve uygulamadan çıkmadan satın alma sürecini başlatma seçenekleri sunulacak.
Şu anda, bu test yalnızca katılımcılar tarafından görülebilir ve TikTok, lansmanı hakkında ayrıntılardan bahsetmedi. Bloomberg raporu, şirketin Avrupa’da testlere başlayacağını gösteriyor gibi görünse de, dünya çapında ne zaman resmi olarak uygulanacağını bilmiyoruz.