TikTok, yaşlı ve fakir kullanıcıların içeriklerini öne çıkarmıyor. Popüler video paylaşım uygulaması TikTok, “çirkin”, “şişman” ya da “fakir” olan kullanıcıların içeriklerini öne çıkarmaması ile gündeme damga vurdu. Hangi içeriklerin öne çıkarılmayacağına dair bilgilerin bulunduğu kılavuzda, “belirli kullanıcılar” tarafından üretilen içeriklerin öne çıkarılmayacağı maddesi dikkat çekti.
TikTok tarafından benimsenen bu politika, direkt olarak vücut şekli biraz daha kilolu olan, bira göbekli, obez ya da çok fazla zayıf olan kullanıları hedef alıyor. Çin merkezli video uygulamasının 800 milyon kullanıcısı bulunuyor.
TikTok uygulaması aynı zamanda, çirkin yüz ifadelerini de uygulamada göstermemeyi tercih ediyor. Bu nedenle içerik moderatörlerini orantısız yüz hatlarına sahip, garip ya da eksik dişlere sahip, çok fazla kırışığı olan yaşlı insanlara karşı dikkatli olmaları konusunda uyarıyor.
Uygulama aynı zamanda içerik moderatörlerine, içerikler gecekondu yaşamı, fakirlik gibi ögeler içeriyorsa, bu içerikleri de öne çıkarmamaları gerektiğini belirtiyor. TikTok prosedürlerinde de hali hazırda “kullanıcının görünüşü ve videoyu çektiği çevre iyi değilse, üretilen içerik öne çıkarılmayacaktır” şeklinde bir madde bulunuyor.
Uygulama aynı zamanda çirkinlik ve fakirlik dışında hükümeti eleştiren içeriklere de izin vermiyor.
Tüm bu haberler çıkmadan birkaç saat önce TikTok, Çin’de bulunan moderasyon ekibinin işine son verdildiğini belirtti. ByteDance’e bağlı Çin ofisinden 100’e yakın moderatörün, şirket içinde başka bir iş aramak üzere işlerine son verildiği öğrenildi.
Bir hafta kadar önce ise TikTok, Los Angeles’ta bulunan ofislerine bir şeffaflık merkezi açtıklarını belirtti. Bu merkezde dışarıdan gelen uzmanların moderatörlerin nasıl çalıştığına dair gözlemler yapılabileceği belirtildi.