TikTok’ta yeni etiketler ve trend şarkıları öğrenmenin önemi, içeriğin öne çıkması için çaba harcayan kullanıcılar için her geçen artıyor. Günümüzde sosyal ağlardaki viral içeriğin çoğu TikTok’ta üretiliyor. Bir içeriğin viral olması içinse akımları takip etmek hayati önem taşıyor.
Bir içeriğin viral olabilme potansiyelini etkileyen ana unsurlardan en önemlileri kullanılan hashtag’ler ve seçilen müzikler. Her iki faktörün popüler tercihlerini takip edebileceğiniz, günlük olarak güncellenen birkaç portal bulunmakta.
TikTok’ta yeni hashtag ve trend şarkıları öğrenme yolu
TikTok Trends, dünya çapında bu sosyal ağda kullanılan en popüler hashtag’leri ve şarkıları düzenli bir şekilde gruplayan ve günlük olarak güncellenen TikTok istatistiklerinin listelendiği resmi olmayan bir ortam olarak karşımıza çıkıyor . Son gün içinde en çok kullanılan 10 etiketi, sosyal ağ içindeki bölümlerini gözden geçirmek için ilgili bağlantıları, kaydedilen ziyaretlerin sayısını ve her birinin hangi bağlamda kullanıldığına hakim olmaya yardımcı olan bir açıklama ile içerik üreticilerin kullanımına sunuluyor. En popüler şarkıları tespit etme konusunda ise son 24 saat içinde en popüler 10 içerik, başlıkları, sanatçıları, kullanıldıkları videoların sayısı ve TikTok’taki ilgili sayfalarının bağlantısı ekleyerek kullanıcılara sunuluyor.
TikTok’un resmi olarak sunduğu bir çözüm de yukarıda anlatılanlara ek olarak mevcut: Keşfet.
TikTok’un “Keşfet” özelliği ile herhangi bir hesaptan giriş yapmadan giriş yaparsanız coğrafi konumunuza göre öneriler hazırlıyor. Oturum açmış bir hesapla bu bölüm üzerinden sorgulama yaparsanız, sunulan öneriler önceki etkinliğinize göre ayarlanan algoritmik hafızaya göre hazırlanır.
Müzik ve hashtag (etiket) kullanımıyla ilgili önemli detaylar
Hızlı bir şekilde viral olmak için çabalayanlar için bu kaynakların uygulanması şanslarını arttırabilir. Sunulan veriler ile birlikte içerik üreticilere kaliteli ve “trend” içerik oluşturma şansı sağlanıyor.
TikTok’taki ciddi pazarlama kampanyalarında veya karmaşık iletişim tekliflerinde uygulanan stratejilerinin yanında genellikle müzik ve hashtag’ler içerikleri viral yapma yolunda ana etken olarak karşımıza çıkıyor. Eğilimleri tam olarak analiz edebilmek, güncel bir şekilde kullanılırsa içerik üreticiler için harika bir kaynak olarak kullanılabilir.