Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Oyun

Turkcell 100 milyar dolarlık oyun pazarına Gamecell ile girdi

by Aytun Çelebi
27/09/2016
in Oyun, Teknoloji
Turkcell 100 milyar dolarlık oyun pazarına Gamecell ile girdi
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Oyun oynayanların sayısı 2,1 milyar ile dünya nüfusunun üçte birine ulaşırken, Turkcell bu pazardaki yerini Gamecell ile aldı. Türkiye’nin entegre oyun platformu Gamecell, Türkiye’deki 30 milyon oyuncuya ulaşmayı hedefliyor.

Turkcell Genel Müdür Yardımcısı İsmail Bütün, Gamecell’in açılışına özel bir ay boyunca tüm oyunlarda yüzde 25 indirim yapacaklarını söyledi. Dünyanın en popüler oyunlarının Gamecell üzerinden taksitle alınabileceğini belirten Bütün, “Türkiye’de oyunun kalbi burada atacak” dedi.

Dünyanın en hızlı dönüşen sektörleri arasında yer alan ve 2016 yılında 100 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşması beklenen oyun pazarına Gamecell ile giren Turkcell, alışkanlıkları değiştirmeye hazırlanıyor. Gamecell’in tanıtım toplantısında konuşan Turkcell Genel Müdür Yardımcısı İsmail Bütün, ilk aşamada platform üzerinden 2.000’den fazla oyunun satışa sunulduğunu söyleyerek “Dünyada her üç kişiden birinin, Türkiye’de ise 30 milyon kişinin oyun oynadığı bir dönemdeyiz. BigKazan işbirliği ile hayata geçirdiğimiz Gamecell ile  hedefimiz Türkiye’de 30 milyon oyuncuya ulaşmak. Bu platformun oyunseverlerin sadece oyun satın aldıkları değil turnuvalara katıldıkları, takım kurdukları, oyun dünyasından en son gelişmeleri takip ettikleri bir platform olmasını arzuluyoruz” dedi.

Oyunseverlere Adil Kullanım Kotası sürprizi
Gamecell oyun satışının yanı sıra, dünyada yüksek hızlı internet bağlantılarının yaygınlaşması ile her geçen gün daha da popüler hale gelen e-Spor turnuvaları için de bir buluşma noktası olacak. Oyunseverler Gamecell üzerinden takım kurabilecekleri gibi, turnuvalara da katılabilecek. Mağazalardan oyun satışının bir süre sonra tarihe karışacağını da belirten İsmail Bütün sözlerine şöyle devam etti: “Online olarak satın alınan oyunlar indirilirken, dosya boyutunun yüksek olması oyuncunun internetteki adil kullanım kotasını etkiliyor. Gamecell’de ise 20 TL ve üzeri oyun alan Superonline fiber kullanıcıları, istedikleri bir gün Turbo Butonu’nu kullanarak Adil Kullanım Kotası ve hız limitine takılmadan oyunlarını indirebilecekler.”

İlk hafta tüm oyunlar %25 indirimli
Türkiye’de oyunseverlerin yarısının satın aldıkları oyunun ücretini mobil ödeme ile yüzde 38’inin ise kredi kartı kullanarak ödediğini belirten Bütün, “Gamecellkullanıcıları satın aldıkları oyunun ücretini Turkcell veya Superonline faturalarına yansıtılarak taksitle de ödeyebilecekler. Böylece Gamecell’den mobil ödeme ile oyun alanlar da Türkiye’de ilk defa taksitle ödeme imkanına kavuşuyor. Yani Gamecell’den oyunu hem taksitle alabileceksiniz hem de oyunu indirirken internet kotanız eksilmeyecek” dedi. Bütün, oyunseverlere ayrıca Gamecell’in açılışına özel portalde bulunan tüm oyunların bir hafta boyunca yüzde 25 indirimli olacağı sürprizini de verdi.

Uluslararası ödüllü turnuvalar geliyor
Gamecell, dünyada son yıllarda hızla büyüyen e-Spor kategorisinde de oldukça iddialı. Özellikle yüksek hızlı internet bağlantılarının yaygınlaşması ile birlikte online oyun oynayan, takımlar kurarak birbirleri ile yarışan oyuncu sayısı hızla artarken, oyunseverler Gamecell üzerinden takım kurabilecek turnuvalara katılabilecek. Online olarak yapılacak turnuvaların finalleri ise geniş katılımlı etkinliklerle tamamlanacak. E-Spor organizasyonlarını 2015’te 188 milyon kişinin izlediğinin altını çizen İsmail Bütün, “Bu maçları dünyanın en fazla seyirci çeken ligi NBA’den bile daha fazla kişi seyrediyor. Dünyada 14 binden fazla amatör takım, 60 binden fazla e-Spor oyuncusu var. Bunların 4 binden fazlası lisanslı e-Spor oyuncusu. Pazarın büyüklüğü bu yıl %50’den fazla artışla 2 milyar TL’ye ulaştı. 2019 yılında ise bu rakamın 1.5 milyar doları aşması bekleniyor. O nedenle e-Spor turnuvalarını Türkiye’de de gerçekleştirmeyi çok istiyoruz. Bizim takımlarımızın büyük ödüllü global turnuvalarda başarıya ulaşmaları için de her türlü desteği vermeye hazırız. Bu noktada BigKazan’ın deneyiminin de çok önemli olduğunu düşünüyorum” dedi.

İsmail Bütün oyun dünyasında ürün kavramının ortadan kalktığını bunun yerini servis odaklı bir iş modelinin aldığını belirterek şunları söyledi: “Gamecell, yaşayan ve soluk alıp veren bir platform olarak sürekli güncellenmeye devam edecek. Oyuncular için harika sürprizler hazırladık. Turnuvalar, kampanyalar, özel içerikler bir yana, topluluk ve oyuncu etkileşimi için heyecan verici özellikler sürekli olarak Gamecell’e ekleniyor olacak.”

Mobil oyun PC oyunlarını geçti
Newzoo tarafından yayınlanan Global Oyun Pazarı Raporu’na göre 2016 yılında dünyada oyun pazarının büyüklüğün 100 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Raporda öne çıkan verilerden birisi de mobil oyun pazarındaki hızlı büyüme. Buna göre global oyun pazarının bir önceki yıla göre %8,5 büyümesi beklenirken, mobil oyun pazarındaki büyümenin %21,3 olarak gerçekleşeceği öngörülüyor. Yine bu yıl mobil oyunlardan elde edilen gelirlerin de ilk defa PC oyunlarından elde edilen geliri geçmesi de dikkat çekiyor. Rapora göre bu yıl 37 milyar dolar olacağı tahmin edilen mobil oyun pazarının, 2019 yılında 52 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşması bekleniyor.

Türkiye’de oyun pazarının büyüklüğü 2 milyar TL
Global Oyun Pazarı Raporu’na göre Türkiye’deki oyun pazarı da her geçen gün büyüyor. Bugün 30 milyondan fazla oyuncunun olduğu tahmin edilen Türkiye’de oyun pazarının büyüklüğü ise 2 milyar TL’yi (755 milyon dolar) aşmış durumda. Mobil oyun gelirleri ise 600 milyon TL (298 milyon dolar) civarında. Türkiye bu haliyle dünyada oyun gelirlerinde en büyük pazar konumundaki ilk 100 ülke arasında 16. sırada yer alıyor. Türkiye’deki e-Spor kategorisi de hızla büyüyor.

Rakamlarla dünyada oyun pazarı
Dünyada toplam 2.1 milyar oyuncu olduğu tahmin ediliyor. Bu rakam toplam internet kullanıcısının yaklaşık 3’te 2’sine denk geliyor. (Newzoo)
2.1 milyar kullanıcının 700 milyondan fazlası online oyun oynuyor.

2016 yılında dünyada oyun pazarının 99,6 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşması bekleniyor. 1,9 milyardan fazla kişi mobil cihazlarından oyun oynarken, 100 milyar dolarlık pazarda mobil oyun kategorisinden büyüklüğü 36,9 milyar dolara ulaşmış durumda. Mobil oyun gelirleri bu yıl ilk defa 26,7 milyar dolarda kalan PC oyun gelirlerini de geçmiş oldu.

2019’da global oyun pazarının 118 milyar dolara, mobil oyun pazarının da 52 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşması bekleniyor.

50 yaş üstünde oyun oynama oranı da yükseliyor. Amerika’da toplam oyun oynayan kişilerin arasında 50 yaş üstü kişilerin oranı %27’ye yükselmiş durumda. İleri yaşta oyun oynayanlar daha çok eğitim ve sağlık kategorilerindeki oyunları tercih ediyor.

Gamecell’de neler var?
Entegre oyun portalı Gamecell 5 ana kategoriden oluşuyor.

HIVE: E-Spor etkinlikleri ve turnuvalar ile ilgili tüm bilgiler burada olacak. Dünyadan ve Türkiye’de devam eden turnuvalar ve takımların sıralamaları, oyuncularla ilgili bilgiler de bu kategori altında. Dileyen kullanıcılar bu başlık altında turnuva düzenleyebilir veya turnuvalara başvurabilir.

BUZZ
: Oyun sektörü ile ilgili tüm haberlerin toplandığı kategori.

ePİN: Free-to Play oyunlar için PIN satışının yapıldığı alan. Kullanıcılar dilerlerse taksitle oyun alabiliyor, oyun bedelini Turkcell veya Superonline faturalarına yansıtabiliyor.

MARKET: Bilgisayar ve konsol oyunlarının satıldığı bölüm. Kullanıcılar için özel indirimlerin olduğu, en son çıkan oyunların hemen satışa sunulduğu kategori altından alınan oyunlar için de taksitle ödeme yapmak mümkün.

APP: Yerli oyun geliştiricilerin ihtiyaç duydukları tüm bilgiler burada yer alıyor. Oyun geliştirmek için yardıma ihtiyacı olan Gamecell’lilere de bu kategori altında yardım verilecek.

Tags: GamecelloyunTurkcell

İLGİLİ YAZILAR

Turkcell-Google'dan Türkiye'nin ilk hiperskala bulut bölgesi
Teknoloji

Turkcell ve Google, Türkiye’nin ilk hiperskala bulut bölgesinin temellerini attı

by Kerem Gülen

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ankara'da TÜBİTAK ve Bilim Akademisi 2025 ödül töreninde, Turkcell ile Google Cloud ortaklığında Türkiye'nin ilk hiperskala...

Read moreDetails
Nvidia'nın yeni yapay zekası NitroGen, oyunları sizin yerinize oynayacak
Yapay Zeka

Nvidia’nın yeni yapay zekası NitroGen, oyunları sizin yerinize oynayacak

by Emre Çıtak

Metin2'de dolunay kılıcı düşürmek için uykusuz kalanlar veya MMORPG'lerde saatlerce aynı yaratığı kesip farm yapmaktan parmaklarına kramp girenler... Gözünüz aydın...

Read moreDetails
Black Desert Steam'de 18 Aralık'a kadar bedava
Oyun

Black Desert Steam’de 18 Aralık’a kadar bedava

by Aytun Çelebi

Popüler MMORPG oyunu Black Desert, Steam platformunda bugün itibarıyla ücretsiz olarak sunuldu. Pearl Abyss tarafından geliştirilen oyun, 18 Aralık saat...

Read moreDetails
Online oyunlar için ping düşürme programlarının detaylı incelemesi
Rehber

Online oyunlar için ping düşürme programlarının detaylı incelemesi

by Aytun Çelebi

Online oyunlarda ani yükselen ping değerleri, özellikle CS:GO gibi rekabetçi maçlarda büyük bir engel oluşturur ve deneyiminizi gölgeler. Bu sorunu...

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM