Türkiye oyun alışverişlerinin hacmi gün geçtikçe artıyor. Uluslararası 85’i aşkın oyun firmasının Türkiye yetkili satıcısı olan dijital oyun mağazası oyunfor.com’un açıkladığı verilere göre oyun ve oyun içi satışları mart ayında, şubat ayına kıyasla %20’lik bir artış gösterdi. Bu artışın önemli bir kısmını PC ve mobil kategorisindeki satışlar oluşturdu.
2022 yılı ile beraber normalleşmeye başlayan ve şubat ayında gözle görülür bir artış sergileyen oyun alışverişleri, mart ayında 2022 yılının en yüksek seviyesine çıkmayı başardı. Oyunfor Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu’nun konuyla ilgili görüşlerinde; mart ayında PC ve mobil oyun alışverişlerindeki artışın devam etmesini olumlu karşıladıkları fakat kur farkından oluşan artışlar nedeniyle PlayStation ve Xbox gibi konsol oyunlarının satışlarında düşüşler yaşanmasının ekonomik bir ‘yansıma’ olarak değerlendirdikleri bilgisi yer alıyor.
Türkiye oyun alışverişleri liderliği (2022)
Mart ayında oyuncuların en çok ilgi gösterdiği oyun PUBG Mobile oldu ve oyun alışverişlerinin önemli bir bölümünü PUBG Mobile sırtladı. Espor tarafında hem dünyada, hem de ülkemizde ‘agresif’ bir politika izleyen Tencent Games’in ve KRAFTON’un yayınladığı PUBG Mobile mart ayında liderliğini ilan ederken, Free Fire en çok ilgi gören ikinci oyun oldu. PUBG New State ise sıralamada yükselişe geçti.
Yeni GeForce NOW oyunları (Nisan 2022)
Kategorik dağılım
PLATFORM | OCAK 2022 | ŞUBAT 2022 | MART 2022 |
PC | %21 | %26 | %27 |
Konsol | %16 | %15 | %13 |
Mobil | %63 | %59 | %60 |
En çok oyun içi satış yapılan 10 oyun
- PUBG MOBILE
- Garena Free Fire
- PUBG New State
- Valorant
- Call of Duty Mobile
- League of Legends
- Roblox
- CS:GO
- Tom Clancy’s Rainbow Six Siege
- Arena of Valor
İllere göre dağılım
Mart ayında bir kez daha en çok satış yapılan ilimiz İstanbul oldu. İstanbul’u; Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya takip etti.
# | OCAK 2022 | ŞUBAT 2022 | MART 2022 |
---|---|---|---|
1 | İstanbul | İstanbul | İstanbul |
2 | İzmir | Ankara | Ankara |
3 | Ankara | İzmir | İzmir |
4 | Bursa | Bursa | Bursa |
5 | Antalya | Antalya | Antalya |
Yaş aralığına göre dağılım
Mart ayında toplam oyun alışverişlerinin çoğunluğunu 21-30 yaş aralığındaki oyuncular yaptı ve bu oranı 30 yaş üzerindeki oyuncular takip etti.
YAŞ | OCAK 2022 | ŞUBAT 2022 | MART 2022 |
---|---|---|---|
18-21 | %6 | %6 | %5 |
21-30 | %49 | %48 | %49 |
30+ | %45 | %46 | %46 |
Cinsiyete göre dağılım
CİNSİYET | OCAK 2022 | ŞUBAT 2022 | MART 2022 |
---|---|---|---|
KADIN | %28 | %30 | %29 |
ERKEK | %72 | %70 | %71 |