E-ticaret şirketlerinin pazarlama bütçelerini dijital platformlarda en efektif şekilde yönetmelerine yardımcı olan dijital pazarlama optimizasyonu şirketi Metrics34, ‘Multi-Channel Customer-Journey Tracking’ teknolojisini kullanıma sundu.
Dijital pazarlama optimizasyonu şirketi Metrics34, sahip olduğu teknoloji ve sunduğu çözümlerle e-ticaret şirketlerinin pazarlama bütçelerini dijital platformlarda en efektif şekilde yönetmelerine yardımcı oluyor. E-ticaret siteleri, Metrics34’ün sunduğu çözümleri kullanarak dijital pazarlamalarını optimize ettikten sonra, satışlarını yüzde 250’ye kadar artırabiliyorlar.
E-ticaret şirketlerinin dijital pazarlama bütçelerini etkin bir şekilde kullanmalarının önemine değinen Metrics34 Yönetim Kurulu Başkanı Levent Karaçam, “Doğru optimizasyon, aynı pazarlama bütçesiyle daha fazla satış yapmak anlamına geliyor. Müşteriler ya da ziyaretçiler her e-ticaret sitesine gelirken aynı davranışları göstermiyor. Bu da sitelere özel optimizasyonu zorunlu kılıyor. Metrics34 olarak temel amacımız, iş ortaklarımızın pazarlama harcamalarını kontrol altına alıp, satış ve kârlılık oranlarını yükseltmek” diye konuştu.
Yale ve Münih Üniversiteleri’nde geliştirilen teknoloji Türkiye’de ilk defa sunuluyor
Hizmetleri arasında yer alan ‘Multi-Channel Customer-Journey Tracking’ teknolojisinin Türkiye’de sadece Metrics34 tarafından kullanıldığına dikkat çeken Karaçam, “Yale ve Münih üniversitelerinde geliştirilerek Metrics34 ekibi tarafından Türkiye’de kullanılmak üzere uyarlanan bu teknoloji, e-ticaret sitelerinin trafik yapısının ve ziyaretçilerinin davranışlarının, tüm dijital pazarlama kanallarında 360 derece takip edilmesini sağlıyor.
Ziyaretçilerin bireysel hareketleri, yalnızca müşterilerimizin kendi siteleri için kullandıkları dijital pazarlama kanallarında anonim olarak takip ediliyor. E-ticaret sitelerinin online pazarlama performansı, tıklama, gösterim ve satış hacmi olarak, CPC, SEO, sosyal medyadan, doğrudan trafik ve display’e, affiliate marketing’den e-posta bültenleri, çağrı merkezi aramaları ve TV reklamlarına kadar birçok farklı pazarlama kanallarında bu teknoloji ile incelenebiliyor. Bu sayede pazarlama kanalları arasındaki etkileşimler algoritmik olarak belirlenerek, reklam bütçesinin daha verimli bir biçimde dağılımı sağlanıyor” dedi.
Metrics34 olarak kendilerini ‘e-ticaretin sahne arkası’ olarak tanımladıklarını kaydeden Karaçam, “Ülkemizde her yıl yüzde 50’nin üzerinde büyüme kaydeden e-ticaret sektörünün büyüklüğü 30 milyar TL’yi aşmış bulunuyor. Sunduğumuz çözümlerin, belki de önümüzdeki dönemde ülke ekonomisinin lokomotif sektörlerinden biri halini alacak e-ticaretin gelişiminde büyük rol oynadığına inanıyoruz.
Öte yandan, sunduğumuz hizmetler aracılığıyla Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin daha kârlı ve yüksek performanslı hale gelmesinin, e-ticaret alanında Türkiye’den çıkacak dünya markalarının sayısını da artıracağına inanıyoruz. Şu anki çözüm ve hizmet portföyümüz, dijital pazarlama optimizasyonu alanında Türkiye’deki en kapsamlı hizmetler bütününü oluşturuyor. Küresel çapta destek sunabiliyor olmamız sayesinde, e-ticaret alanında ülkemizden dünya markaları çıkmasını sağlayabiliriz” dedi.