Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report E-ticaret

Türkiye’de pazarlama: 2021 yılında kullanıcı edinmeye 14,5 milyar dolar yatırım yapıldı

Oyun pazarlamacıları, iOS'taki yükleme sayısının Android'in büyümesi karşısında %6 azalması ve iOS gelirinin Android'in artışına kıyasla düşmesi karşısında yeni gizlilik çağına uyum sağlamak için adımlar atmaya devam ediyor

Yazar: DIGITAL REPORT
24/02/2022
Kategori: E-ticaret
Türkiye'de pazarlama: 2021 yılında kullanıcı edinmeye 14,5 milyar dolar yatırım yapıldı
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

İçindekiler

  • Türkiye’de pazarlama ile ilgili önemli veriler
  • Rapordaki önemli küresel veriler
  • Metodoloji

2021 yılına dair yeni Türkiye’de pazarlama verileri ortaya çıktı. AppsFlyer bugün, oyun alanındaki temel eğilimler ile ilgili bir rapor olan “2022 yılı Oyun Uygulaması Pazarlamasının Durum Raporu”nu yayınladı. Rapor, pazarlamacıların inovasyonu yönlendirmelerine ve yeni veri gizliliği çağında doğru adımlar atabilmelerine yardımcı oluyor.

Oyun uygulaması pazarlamacıları veriye dayalı uzmanlıklarıyla tanınıyor. Bununla birlikte, tüketici gizliliği gelişmeye devam ettikçe ve kimi platformlara veri kullanımına ilişkin yeni sınırlamalar getirildikçe, oyun pazarlamacılarının faaliyetlerini pazarlamak, ölçmek ve optimize etmek için yenilikçi yollar bulması gerekiyor.

Advertisement

Apple, Uygulama Takibi Şeffaflığı (ATT) çerçevesini kullanıma sunduğunda oyun pazarlamacıları başlangıçta organik olmayan yüklemeleri ölçme konusunda çok zorlandılar ve organik olmayan yüklemeler 2021 yılı Nisan ve Eylül ayları arasında küresel düzeyde %30 azaldı. Bu arada Apple’ın SKAdNetwork’ünün (SKAN) benimsenme hızı 5 katına çıktı ve SKAN ile eşleştirilmiş yeni ve geliştirilmiş ölçüm yöntemleri toplam organik olmayan yükleme sayısının tekrardan iOS öncesi 14.5+ seviyelerine yaklaşmasını sağladı. Ek olarak, oyun uygulamaları SKAN’ı oyun dışı uygulamalardan çok daha hızlı benimsedi. iOS’da oyun sektörünün organik olmayan yüklemelerinin %67’si SKAN’dan gelirken, bu oran diğer sektörlerde yalnızca %30’da kaldı.

AppsFlyer Türkiye ve Orta Doğu Satış Direktörü Ece İnanç Stepien;

“Şu anda mobil oyun dünyasının altın çağındayız” dedi ve ekledi; “Mobile geçiş sürecinin hızlanmasıyla birlikte özgün oyun içeriğine yönelik yatırımlar mobil oyun sektörünü kazançlı bir alan haline getirdi. Bununla birlikte, Apple’ın 2021’de ATT çerçevesini uygulamaya başlaması sektörde zorluklar yaşanmasına neden oldu. Pazarlama mobil oyunlarda önemli bir rol oynadığından, ATT genel indirmeler ve gelir üzerinde büyük bir etki bıraktı. 2022’ye girerken, pazarlamacılar veri gizliliğinin yeni gerçekliğinde yüksek değere sahip kullanıcılara etkili bir şekilde ulaşmanın yeni yollarını bulmalı.”

Türkiye'de pazarlama: 2021 yılında kullanıcı edinmeye 14,5 milyar dolar yatırım yapıldı
Türkiye’de pazarlama: 2021 yılında kullanıcı edinmeye 14,5 milyar dolar yatırım yapıldı

Türkiye’de pazarlama ile ilgili önemli veriler

  • Türkiye’de hyper-casual (hiperbasit) oyunların toplam yüklemelerinde bir önceki yıla kıyasla %90’lık bir büyüme kaydedildi. Android’de bu oran %137’ye yükseldi. Ayrıca hardcore (zorlayıcı) oyunlar toplam yüklemelerde Android’de %32 ve iOS’ta %30 artış gördü.
  • ATT yaptırımının ardından iOS’da organik olmayan yüklemelerde Nisan- Eylül 2021 arasında düşüş yaşandı. Pazarlamacıların alternatif ve gizlilik uyumlu ölçüm yöntemlerine önemli kaynaklar ayırmaya başlamasıyla birlikte yılsonunda düzelme işaretleri görüldü.
  • Android platformunda, 2021 yılı boyunca alt kategoriler uygulama içi reklam gelirinde büyük artış yaşadı. Hyper-casual %618’lik inanılmaz bir artışla başı çekerken, bunu casual (gündelik) (%292), hardcore (%200) ve midcore (%104) alt kategorileri izledi.

Rapordaki önemli küresel veriler

  • Android’de toplam oyun uygulaması yükleme sayısında %22 ‘lik bir artış kaydedildi. Bu, pandeminin oyun oynamayı kitlelere tanıtmada kilit bir rol oynadığını kanıtlayan ilk karantinaların zirveleri düşünüldüğünde oldukça etkileyici bir başarı olarak dikkat çekiyor.
  • 2021’de oyun uygulamalarının kullanıcı edinme çabaları için yarısı ABD’de olmak üzere 14,5 milyar dolar harcandı. Gizlilik değişiklikleri iOS’ta bir önceki yıla göre %13 düşüşe neden olurken, Android’de görülen %35’lik artış 2021’de toplam kullanıcı edinme harcamalarının %18 artmasını sağladı. ATT sonrası ölçüm zorlukları ve daha az organik olmayan yükleme sayısı,
  • Ağustos ayında başlayan TÜFE’deki önemli artışa rağmen iOS harcamalarında azalmaya neden oldu. Android’de yaşanan sıçrama, esas olarak değişen bütçelerin bir sonucu olarak organik olmayan indirmelerde görülen %22’lik bir artıştan kaynaklandı. iOS 2020 yılında kullanıcı edinme bütçelerinde %38 ile zirvedeyken, 2021 yılında rakam %28’e düştü. ATT sonrası iOS’ta toplam oyun uygulaması yüklemelerinin sayısında -%6’lık bir düşüş yaşandı. Toplu ölçüme geçişle birlikte, çoğunlukla pazarlamaya dayalı yüklemelerdeki düşüş nedeniyle oyun sektöründe yükleme sayıları azaldı. Bunu en iyi şekilde gösteren etken, Android’in %22’lik büyümesinin tam tersine, iOS oyun uygulamalarındaki %6’lık düşüş olarak öne çıkıyor. Oyun endüstrisinin kullanıcı düzeyindeki verilere olan ihtiyacı, her iki platformun oyun dışı uygulamalardaki %21 ve %25’lik artışlarında kendini gösteriyor.
  • Oyun sektöründe uygulama içi satın alma geliri, iOS 14.5’in yüksek ilgi gördüğü Haziran ayından bu yana %35 düştü. Uygulama içi satın alma gelirindeki keskin düşüş, gizlilik çağında oyunların para kazanma zorluğunu ortaya koyuyor. Android tarafında ise bu rakamlarda büyük değişiklik görülmedi hatta 2021’in sonuna doğru %10’luk bir artış yaşandı.

Metodoloji

AppsFlyer’ın 2022 Yılı Oyun Uygulama Pazarlamasının Durum Raporu, 2021 yılında minimum 25000 yükleme ve 13 milyar organik olmayan oyun uygulaması yüklemesine sahip olan 17000 uygulamanın 29 milyar uygulama yüklemesinden elde edilen küresel verilerin anonim bir toplamıdır.

“2022 Yılı Oyun Uygulama Pazarlamasının Durumu Raporu”na şuradan ulaşabilirsiniz.

https://www.appsflyer.com/resources/reports/gaming-app-marketing/

Etiketler: 1420212022 yılı Oyun Uygulaması Pazarlamasının Durum Raporu5 Milyar Dolarandrea doviziosoAppsFlyerAppsFlyer RaporuAppsFlyer TürkiyeAT&TEce İnanç Stepieneticaret harcamaiOSKullanıcı EdinmepazarlamateknolojiTürkiyeTürkiye'de pazarlama

İLGİLİ YAZILAR

10G Fiber Ağ Anahtarları nedir?
Teknoloji

10G Fiber Ağ Anahtarları neler sunuyor?

Yazar: DIGITAL REPORT

TP-Link®, kurumsal ağ projelerinde ağ omurgalarında gereksinim duyulan 10G fiber ağ anahtarları (switch) geliştirdi ve Türkiye’de satışa sundu. Tamamı 10G...

Devamını oku
Elektrikli otomobiller tahminlerden hızlı geliyor
Teknoloji

Elektrikli otomobiller tahminlerden hızlı geliyor

Yazar: DIGITAL REPORT

Elektrikli otomobil almayı düşünüyor musunuz? Premium araçlara servis hizmeti veren Aşin Otomobil, elektrikli araç dünyasına ışık tutacak öngörülerini paylaştı. İyiden...

Devamını oku
PUBG Mobile 2.0 güncellemesi ile gelen yeni özellikler
Teknoloji

PUBG Mobile 2.0 güncellemesi ile gelen yeni özellikler

Yazar: DIGITAL REPORT

PUBG MOBILE 2.0 güncellemesiyle birlikte, beğenilen anime EVANGELION'dan yeni içeriklerin yanı sıra PUBG MOBILE'ın ikonik haritalarına yeni eklemeler içeren yeni...

Devamını oku
dART Dijital Sanat Platformu nedir?
Kripto

Samsung’dan Türkiye’de dijital sanatın gelişimi için önemli adım: dART

Yazar: DIGITAL REPORT

Samsung, Türkiye’de dijital sanatın gelişimine katkı sunacak dART Dijital Sanat Platformu’nu tanıttı. dART Dijital Sanat Platformu nedir? Türkiye’nin dijital sanat...

Devamını oku

SON YAZILAR

Xsolla mobil ve dijital dağıtım çözümü tekliflerini genişletti

Automechanika İstanbul 2022 için geri sayım başladı

10G Fiber Ağ Anahtarları neler sunuyor?

Elektrikli otomobiller tahminlerden hızlı geliyor

PUBG Mobile 2.0 güncellemesi ile gelen yeni özellikler

Samsung’dan Türkiye’de dijital sanatın gelişimi için önemli adım: dART

Terra’nın elindeki 28 Bin Bitcoin ne olacak?

Teslimat sektörü büyüdükçe dijitalleşiyor

Shopify-iyzico ödeme uygulaması yenilendi

MSI Raider GE76 incelemesi: MSI’ın 80 bin TL’lik laptop’u neler vadediyor?

Advertisement
Advertisement

ÇOK OKUNANLAR

WhatsApp sohbet geçmişi senkronizasyonu için çalışıyor
Teknoloji

WhatsApp, yeni özelliği için sohbet geçmişi senkronizasyonu üzerinde çalışıyor

Madonna NFT dünyasına katıldı
Kripto

Madonna NFT dünyasına tüm “çıplaklığıyla” katıldı

Twitter'da "beni kim engelledi" sorusunun yanıtını öğrenin
Teknoloji

Twitter’da “beni kim engelledi” sorusunun yanıtını öğrenin

Instagram Reels videoları WhatsApp üzerinden izlenebilecek
Teknoloji

Instagram Reels videoları WhatsApp üzerinden izlenebilecek

SON REHBERLER

Division 2 Yeterlilik Derecesi (Proficiency Rank) nedir?

Enzyme Coin (MLN) nedir?

Lost Ark Forpe Mokoko Seeds konumları

TikTok gelir hesaplama: Exolyt nedir?

MSI Afterburner nasıl kullanılır?

Fortnite Choppas nerede bulunur?

TikTok FNF ne demek?

Ücretsiz Fortnite Arena ödülleri nasıl alınır?

Warzone Mechagodzilla görünümü nasıl elde edilir?

Oceanofgames güvenli mi ve yasal mı?

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ

Advertisement
Advertisement
Go to mobile version