Twitch, yayıncılarına Multiplayer Ads isimli yeni bir para kazanma özelliği sunmaya hazırlanıyor. Henüz test aşamasında bulunan özelliğin, yayın sırasında yayıncılar tarafından tetiklenen ve izleyici sayısına ve katılımına bağlı olarak kazanç getiren oldukça kazançlı bir özellik olduğu ifade ediliyor.
- Twitch, yayıncılarına 1 milyondan fazla lisanslı müziği ücretsiz sunacak
- Ünlü yayıncı Ninja, bir yılın ardından Twitch’e geri döndü
- Amazon isim değiştirdi: Twitch Prime artık Prime Gaming oluyor
Dünyanın en büyük canlı yayın platformlarından bir tanesi olan Twitch, yayıncılarına yeni bir para kazanma yöntemi sunmaya hazırlanıyor. The Verge tarafından aktarılan bilgilere göre söz konusu özellik, Multiplayer Ads isimini taşıyor.
Yayıncılar Multiplayer Ads özelliğini kullanarak, canlı yayın sırasında izleyicilere reklam gösterebiliyor. Bu reklamlar, izleyici sayısına va katılımına bağlı olarak, yayıncıya gelir sağlıyor. Twitch bu hamlesi ile, izleyicilere yayıncıyı daha fazla destekleme imkanı sunuyor. Aynı şekilde yayıncıların, Twitch üzerinden daha fazla para kazanabilmesine imkan sağlıyor. Henüz test aşamasında olan bu özelliğin Twitch’e artı bir puan olarak döneceği ifade ediyor. Canlı yayın platformları arasındaki rekabetin arttığı bugünlerde Twitch tarafından atılan bu adım, oldukça olumlu olarak görülüyor.
Twitch, Multiplayer Ads özeliği ile daha fazla para kazanma imkanı sunacak
Twitch, yeni para kazanma özelliği ile birlikte, yayıncı ve içerik üreticilerine daha fazla para kazanma imkanı sunmayı hedefliyor. Nitekim bir Twitch sözcüsü tarafından The Verge’e gönderilen mailde, şu ifadeler yer alıyor; ‘’Gerçek bir Twitch ruhuyla, yaratıcı ve hayranlarımızın her şeyi birlikte deneyimlemelerini ve bu sırada sevdikleri yayıncıları destekleyebilmelerini istiyoruz.’’
Multiplayer Ads özelliği, Twitch’in reklam ile ilgili olarak attığı ilk adım değil. Dev platform, geçtiğimiz aylarda da video ortasına reklam gösterme ile ilgili bir özelliği test etmiş ve reklam engelleyiciler ile ilgili bazı çalışmalar yapmıştı.
Twitch’in bu adımı daha şimdiden pek çok Twitch yayıncısını memnun etmiş gözüküyor. Henüz beta olarak test aşamasında olan Multiplayer Ads özelliğinin tam olarak hangi tarihte kullanıcılara sunulacağı bilinmiyor. Aynı şekilde yayıncılar tarafından tetiklencek olarak reklamların, hangi ülkede ne kadar bir kazanç sağlayacağı da belirsiz duruyor.