Geçtiğimiz yıl, sahte haberler ve uygunsuz yorumlar nedeniyle sosyal ağlar birçok tartışmaya konu oldu, bu nedenle Twitter kullanıcıları biraz daha kontrol etmek istiyor gibi görünüyor.
Kullanıcı adının yanındaki bu mavi tik işareti, hesabın temsil ettiğini iddia ettiği bir kişiye veya kuruluşa ait olduğunu gösterdiğinden, Twitter‘da doğrulanmış bir hesaba sahip olmak herhangi bir marka veya tanınmış kişi için bir avantaj.
Şu anda birçok doğrulanmış hesap bulunmasına rağmen, pek çoğu hala bu ayırt edici işareti gösteremiyor. Başlangıçta, kimliklerini doğrulamak ve onlara rozeti verebilmek için en önemli kullanıcıları arayan platformun kendisiydi, ancak 2017’de program değişti.
Sistemdeki sorunlar, tartışmalarla dolu olması ve aldığı binlerce talebe cevap verememesiyle karşı karşıya kalan Twitter, bir adım geri çekilerek bu programı iptal etmeye karar verdi.
Ancak, geçen Kasım ayından bu yana, kullanıcıların hesaplarını doğrulayabilmeleri için yeni bir adım atıldığına tanık oldu. Şirket, 2021’de yeni talepler almaya başlayacağını duyurdu.
Twitter doğrulama programı yayında
Ünlü analist Jane Manchum Wong’a göre, ‘Birden çok kaynak’ ona doğrulama programının bu hafta yeniden başlatılacağını ifade etti.
Wong’un, bu yeni doğrulama sistemi hakkında nasıl çalışacağını ve hangi hesapların rozeti almaya uygun olacağını ayrıntılarıyla paylaştığı açıklamaları da olmuştu.
Doğrulanmış bir Twitter hesabı için ne gerekiyor?
Gelen bilgilere göre, bir hesabın doğrulanması için hükümet, iş, marka ve kuruluşlar, haber kuruluşları ve gazeteciler, eğlence, spor, ve oyun veya aktivistler, organizatörler ve diğer influencerlardan içinde aktif ve önemli bir hesap şartı var.
Kullanıcılar, Kimlik Kartlarının (ID) bir görüntüsünü, haklarında bir Wikipedia makalesi, haber veya resmi web sitesi aracılığıyla hesaplarının derecelendirmelerini paylaşmalı, bazı referanslar sağlamalı ve yanıt beklemeli.
Mavi tik neden geri döndü?
Uygulamanın bu sistemi yeniden etkinleştirmesi neredeyse dört yıl sürdü, ancak bunun nedeni, geçen yıl koronavirüs salgını ve sosyal ağların küresel iletişimin, politikanın ve tartışmaların bir parçası olduğu ABD seçimleri etrafında ortaya çıkan tartışmalardan kaynaklanıyor olabilir.
Twitter, paylaşımların doğruluğunu doğrulamak ve böylece bilgilerin hangi sektörden geldiğini anlamak için hesapları etiketlemeyi düşünüyor.