Twitter, Instagram’ın 2017’den beri kullandığı hikayelerdeki reklam modelini alacak. Twitter’ın ‘Fleets’ içerikleri tam ekran reklamlara sahip olacak.
Twitter, platformundan para kazanmanın yollarını aramaya devam ediyor. Bunu daha ileri gitmeden kendi ücretli modeliyle yaptı ve yakında bazı ülkelerde bu sosyal ağda gelir elde etmenin başka bir yolunu göreceğiz. Hikayeleri andıran Fleets içeriklerindeki reklamlar.
Bu reklamlar, Instagram’dakileri güçlü bir şekilde andırıyor. Mark Zuckerberg’in platformu, diğer kullanıcıların hikayeleri arasına serpiştirilmiş hikayelerine tam ekran reklamları entegre ediyor. Şimdi, Twitter bu tür reklamlar da dahil olmak üzere aynı iş modelini kopyalıyor.
Şirket bunu Instagram ile aynı şekilde yapacak; Instagram‘da çok ünlü olan ‘yukarı kaydır’ seçeneği de dahil olmak üzere Fleets’te tam ekran reklamlar. Bu hamle, Jack Dorsey’in kurucusu olduğu sosyal ağ tarafından daha bu hafta duyuruldu.
Tam ekran reklamlar
Reklamlar, Instagram Stories’deki gibi çalışacak. Format 9:16 olacak, 30 saniyeye kadar videolara izin verecek ve yukarı kaydırma seçeneğine sahip olacak. İşletmeler, gösterimler, görüntülemeler, tıklamalar veya ilişkili web sitesine yapılan ziyaretler dahil olmak üzere metriklere ve reklamlarının erişimlerine erişebilecek.
Twitter’ın kıdemli ürün müdürü Justin Hoang bu şekilde Twitter’ın, Fleets’i reklamverenler için “tam ekran reklam panolarına” dönüştürmek istediğini ve şirketin bunun için bazı reklamverenlerle zaten ortaklık kurduğunu açıkladı.
Twitter uzun bir süredir gelir modelini çeşitlendirmeyi hedefliyor ve bu adımlardan biri, Fleets’i sosyal ağ için ek bir gelir kaynağına dönüştürmek oldu.
Tabii ki mantıklı. Şu anda Twitter, reklamları kullanıcıların zaman çizelgelerinde, öne çıkarılan tweetler etiketiyle uyguluyor. Bu, kullanıcıların muhtemelen bu tür reklamlarla etkileşime girmeyeceklerini gösteriyor. Fleets’te ise, bu reklamlar çok daha belirgin ve etkileşimli. Sonuçta Instagram bunları 2017’den beri Hikayelerine ekliyor ve ayrıca TikTok’a alternatif olan Reels için de dahil ediyor.
Şimdilik, Fleets’e yerleştirilen ilk reklamlar, sosyal ağ tarafından bu yeni özelliğin Twitter topluluğunda nasıl bir ilgi gördüğünü kontrol etmek için gerçekleştirilen testlerin bir parçası, bu nedenle bu reklamların bazı ülkelerde ne zaman uygulanacağını bilmek zor.