Twitter, Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nde, Twitter’daki futbol topluluğu hakkında heyecan verici yeni araştırmaları paylaşan “#PowerPlay: Taraftarların Oluşturduğu Futbol Dünyaları” adlı bir panele ev sahipliği yaptı. Twitter, bu panelde Twitter’daki futbol ortamı hakkında dikkat çekici bulgular paylaştı. Twitter’ın yeni yayınlanan araştırması, 2022 Dünya Kupası öncesi de Twitter’ın gücünden yararlanmayı planlayan markalar için de yeni ve faydalı bilgiler sunuyor.
Twitter’daki Türklerin yüzde 61’i Dünya Kupası’nı takip ediyor
- Küresel olarak, Twitter kullanıcılarının yüzde 75’i kendisini Dünya Kupası taraftarı olarak tanımlarken, Twitter kullanmayanların ise yüzde 49’u bu şekilde tanımlıyor.
- İnsanlar aksiyona yakın olmak için Twitter’ı seçiyorlar. Twitter kullanıcılarının yüzde 62’si spor karşılaşmalarının önemli anlarını çekici buluyor ve Twitter’daki Dünya Kupası taraftarlarının yüzde 64’ü, Twitter‘da başka hiçbir platformda bulunmayan içeriği bulabileceklerini söylüyor.
Twitter’daki Dünya Kupası taraftarlarının markalarla ve özellikle şu diğer konuşma konu başlıklarıyla bağlantı kurma ve onlarla etkileşim kurma olasılığı daha yüksek:
- Yüzde 73,9 Turizm
- Yüzde 73,2 Ayakkabı
- Yüzde 68 Giyim
- Yüzde 67.7 Oyun
- Yüzde 66,9 Giyilebilir Teknoloji
Twitter’daki Dünya Kupası taraftarlarının sadece yüzde 5’inden azı, bir markanın FIFA Dünya Kupası ile ilişkilendirilmesini olumsuz buluyor.
Twitter’da Türklerin yüzde 82’sini kendini futbol taraftarı olarak tanımlıyor
Türkiye’de de stadyumun uğultusu Twitter’da yükseliyor. Türkiye’de Twitter’da 2021’de futbol hakkında 5,2 milyon Tweet atıldı, bu 2020’ye göre yüzde 39 artış demekti. Twitter’daki Türklerin yüzde 82’si kendini futbol taraftarı olarak ifade ediyor ve yüzde 61’i ise Dünya Kupası taraftarı ve izleyicisi olarak görüyor. Ve Türkiye’de de futbol tutkunları Dünya Kupası’nın heyecanını şimdiden yaşamaya başladılar, favori oyuncuları ve ikonik anlar için sabırsızlanıyorlar.
Türkiye’de Twitter’daki spor içeriğine talep yüksek
Twitter’daki insanların yüzde 92’sinin spor etkinliklerinden daha fazlasını görmek istediği Türkiye’de spor içeriğine yüksek bir talep var. Twitter’daki Türklerin yüzde 74’ü markaların kültür ve trendlerle daha bağlantılı olduğunu görmek isterken, markaların olup bitenlerin bir parçası olma ve tüketicilerle anlamlı bir şekilde bağlantı kurma fırsatı var.
Twitter’da yeni dönem: Elon Musk’ın amacı ne?
Twitter Global Satış İş Ortakları Direktörü Catherine Kehoe, şunları söylüyor: “Twitter, dünyanın dört bir yanındaki futbol taraftarlarının gerçek zamanlı olarak bağlantı kurabileceği ve en önemli anlardan haberdar olabileceği sanal bir stadyumdur. Ve bu özellikle Dünya Kupası sırasında geçerlidir. Twitter, futbolun birebir yaşandığı yerdir ve Dünya Kupası tartışmalarının ön saflarında yer almak isteyen markalar, etkileşimli ve etkili izleyicileriyle bağlantı kurmak için platformu kullanmalı.”
Markaların futbol sohbetiyle nasıl bağlantı kurabileceği hakkında daha fazla bilgi için Twitter Marketing’i ziyaret edin.